Hneď v úvode sa musím priznať, že značka MINI ma nikdy nejako bližšie neinteresovala. Teda, aby som to uviedol na správnu mieru, kult tohto druhu asi nikto nespochybní a neprehliadne, a ani ja nie som zďaleka výnimkou. Avšak, aj napriek tomu, že najmä najnovšia generácia sa mi veľmi pozdáva, doteraz ma to nikdy neťahalo týmto smerom. Doteraz. Už nejaký ten rok, najmä po predošlých skúsenostiach, sa snažím nesúdiť nahlas autá, ktoré som nemal možnosť skúsiť. Predovšetkým v tomto prípade som rád, že sa držím toho hesla, lebo k MINI som sa dostal vôbec poprvýkrát až vďaka tejto príležitosti, no a tá mi otvorila oči. V duchu mojej zaužívanej štruktúry článkov tohto druhu však zalovme najprv trošku do minulosti.
Približovať si siahodlhú históriu MINI nemá absolútne vyznám, ostatne, to by si zaslúžilo asi osobitný článok. V každom prípade, súčasné pôsobenie značky odštartovalo vyhotovenie z roku 2001. Odvtedy sa toho na pohľad veľa nemenilo, o čom svedčí aj najnovšia, v poradí tretia novodobá generácia (F56), ktorú BMW predstavilo v závere roka 2013. Tradičný dizajn ostáva zachovaný, novinka však opäť citeľne narástla a okrem toho, vsádza aj na novú motorovú paletu. Mne sa do rúk dostala v zásade takmer najzákladnejšia verzia Cooper, aj tá mi ale bohate stačila na to, aby ma zasvätila do tajov tejto ikony a zároveň statočne prekvapila.
Nové MINI si ma jednoducho už po pár dňoch získalo! Možno práve preto, že som sa nikdy o neho špeciálne nezaujímal a nikdy predtým som za jeho volantom nesedel. O to väčšie prekvapenie a zážitok to pre mňa bol, keď sa tak stalo teraz. Ak by som to mal ale celé zhrnúť, najviac ma asi fascinuje to, že toto je takmer najzákladnejšia verzia, teda prakticky “nešportové” basic vyhotovenie s trojvalcom, ktoré však na ceste funguje skutočne perfektne. Toto je motokára jak hovädo. Iste, teraz možno niektorým ukrivdím, nakoľko statusom motokáry sa pýši množstvo malých, podstatne agresívnejšie strihnutých počinov na čele s viacerými pekelnými hot-hatchmi, no toto je jednoducho o inom – rýchlostné parametre nie sú možno úplne dychberúce, avšak istý podvozok, výborný posed za volantom či priamé a presné riadenia vám v športovom režime jednoducho vyčaria neraz obrovský úsmev. Keďže však ide o ikonu a v neposlednom rade kvázi BMW, ktorého technológie v tejto triede vozidiel veľmi nenájdete, odzrkadlí sa to aj na cene. Tá nie je teda najprívetivejšia, veď 20-tisíc za “holý-bosý” základ nie je veruže málo. Lenže, ani heslo za veľa peňazí, málo muziky nie je úplne na mieste, lebo síce to auto veľké veruže nie je, ale to, čo dokáže by ste do neho nepovedali. No a ak som v úvode poznamenal, že MINI som veľmi nevyhľadával, teraz som fakt zvedavý, čo dokáže dvojlitrové S-ko! Verím, že v dohľadnej dobe vám o tom porozprávam.
Verzia | Mini Cooper |
---|---|
Motor | preplňovaný benzín, 1.5 R3 |
Výkon | 100 kW / 136 koní (4 000 ot./min) |
Krútiaci moment | 220 N.m (1 250 ot./min) |
Pohon | pohon predných kolies |
Prevodovka | 6-stupňová automatická prevodovka |
Akcelerácia 0-100 km/h | 7,8 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 210 km/h |
Priemerná spotreba | 5,5 l/100 km* |
Objem nádrže | 40 litrov |
Objem kufra | 211 litrov |
Hmotnosť | 1 190 kilogramov |
Rozmery | 3 821 x 1 727 x 1 414 milimetrov |
Disky | 17-palcové Cosmos |
Základná cena | od 18 709 € |
Základná cena verzie | od 20 350 € |
Cena testovaného modelu | 30 233 € |
* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.
2 Comments
Tak tak, pomaly nám bobtná. Ale veď možno časom ho zasa zmenšia, podobne ako MX-5, alebo začnú robiť dve verzie.
Fakt podarený test, vidno že si si to užíval a nebol si taký vážnejší ako napríklad pri teste 730d, aj vidieť celkový pocit z toho auta ako dokáže ovplyvniť 🙂 Škoda len toho že to auto stále rastie a stále sa vzďaľuje tomu klasickému Mini, pomaly toto auto narastie do takých rozmerov že sa už nebude dať ani hovoriť o malom mestskom vozidle, lebo bude do mesta veľké 😀