Najluxusnejšie SUV planéty má za sebou slovenský debut. Toto je Cullinan za vyše 330-tisíc €

Navštívil som jedinečný showroom exkluzívnych automobilov v srdci Slovenska, MPSG Group v Žiline

Približne pred rokom pristúpil Rolls-Royce na súčasnú vlnu SUV-čiek a predstavil svoj prvý počin toho druhu. Reč je o modeli Cullinan, ktorý okamžite po odhalení zaujal svojou majestátnosťou a luxusom, aký v danom segmente nemá obdobu. Najluxusnejšie SUV planéty sa v uplynulých dňoch prišlo poprvýkrát ukázať aj k nám, no a ja som si tento exkluzívny debut na Slovensku nemohol nechať ujsť.

Bratislavská Mlynica poslúžila ako miesto, kde došlo ku stiahnutiu plachty nad prvým modelom značky Rolls-Royce s pohonom všetkých štyroch kolies. Práve v industriálnych priestoroch bolo totiž slovenskej verejnosti predstavené SUV, ktorým tradičná britská značka rozširuje svoje portfólio a bojuje o priazeň v radoch novej cieľovej skupiny.

Usporiadateľom eventu bolo české zastúpenie Rolls-Royce Motor Cars Prague. Ako uviedol jeho hlavný predajca Karel Kadlec, Slovensko má narastajúci význam pre túto automobilku, čo potvrdzuje aj samotný dopyt – už v nasledujúcich dňoch má byť Cullinan v prvých exemplároch dodaný aj slovenským zákazníkom.
 

 
Silnou stránkou novinky má byť najmä všestrannosť. Tradičný Phantom má síce naďalej zastupovať bezkonkurenčne najluxusnejšie vozidlo na svete, zatiaľ čo Cullinan spája povestný luxus a pohodlie s každodenným použitím a zabezpečuje jeho všestrannejšie využitie.

Možno sa pýtaš, na čo je takéto SUV dobré, Cullinan je však odpoveďou na dopyt a požiadavky zákazníkov. Ba čo viac, záujem je ešte väčší ako sa predpokladalo – Rolls-Royce hlási, že novinku nestíha vyrábať, závod v Goodwoode pritom produkuje na 100 % kapacity.

Povestný vrchol luxusného priemyslu Spojeného kráľovstva v SUV podobe zaujme naživo hlavne svojimi rozmermi. Takmer 2,7-tonový Cullinan meria na dĺžku 5 341 milimetrov, je široké 2 164 a vysoké 1 835 mm. Batožinový priestor má 600 litrov, na prianie môže byť pritom oddelený prepážkou od interiéru. Ako sa totiž najmä medzi Britmi traduje, náklad by mal byť od posádky oddelený.

Cullinan ako pravý Rolls-Royce ponúka sadu Bespoke prvkov vyvinutých špeciálne pre rôzne životné štýly svojich majiteľov. Jednou z možností pre zadný priestor je ak tzv. Viewing Suite – stlačením len jedného tlačítka sa z modulu do polohy proti smeru jazdy vysunú dve sedadlá z najjemnejšej kože spolu s kávovým stolíkom.
 

 
Ultra-luxusné SUV-čko sa spolieha na brodivosť až 540 milimetrov, nechýba robustná vertikálna maska, tradičná soška Spirit of Ecstasy či proti sebe sa otvárajúce dvere. Krátko po odomknutí sa vozidlo zníži od 4 centimetre, čím dôjde k ľahšiemu nastupovaniu.

V interiéri sa aj Cullinan naďalej drží aristokratických tradícií – nečakajte záplavu dotykových obrazoviek, naopak, všetko sa ovláda cez fyzické tlačidlá, ktoré sú navyše zväčša úplne iné ako v ostatných autách. Všade kam zrak dovidí nájdeš mimoriadne kvalitnú kožu, drevené dekóry a hodnotne pôsobiace prvky či detaily.

Cullinan je druhý Rolls-Royce postavený na úplne novej hliníkovej architektúre, a preto stojí nekompromisne na samostatnom pódiu, na ktorom sa o miesto nedelí s inými značkami alebo modelmi. Pneumatické pruženie v spolupráci so stálym pohonom všetkých kolies má zabezpečiť preslávenú “magickú kobercovú jazdu” na všetkých typoch povrchov, či už na ceste alebo mimo nej.
 

 
O pohon sa, samozrejme, nestará nič iné ako kráľovský 6,75-litrový dvanásťvalec, ktorý je doprevádzaný dvoma turbami. Celkový výkon je 420 kW / 571 koní a 850 Nm, pričom maximálna rýchlosť je 250 km/h. Údaj o akcelerácii sa neuvádza a podstatná asi veľmi nie je ani informácia o spotrebe, ktorá by mala byť v kombinovanom cykle na úrovni 15 l/100 km.

Mimochodom, názov Cullinan ma zaujímavý pôvod – meno Cullinan nesie najväčší známy diamant, ktorý bol kedy objavený. V surovom stave mal 3106 karátov, našli ho v roku 1905 a krátko na to, ako bol rozrezaný na dva kusy, sa stal súčasťou britských korunovačných klenotov.

Na záver tu máme cenu. Tá v zmysle oficiálnych informácií štartuje na čiastke od 279-tisíc € bez DPH, čiže po jej započítaní vyše 330-tisíc €. Ako je však u Rolls-Royce-u zvykom, v tomto prípade sa medze príplatkom a kreativite nekladú, čoho výsledkom bude neraz ešte oveľa vyššie cenové relácie.
 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *