Automobilový priemysel azda odjakživa napreduje vpred závratnou rýchlosťou, posledné roky sme však svedkami ešte o čosi zásadnejších zmien. Stojí za nimi masívna elektrifikácia, ktorá jasne naznačuje, že nasledujúce obdobie prinesie pomerne veľkú revolúciu v type pohonu vozidiel. Ako dôkaz poslúži zvyšujúci sa počet hybridných, plug-in hybridných či plne elektrických automobilov.
To, či prítomnosť alternatívnych pohonov je skôr odpoveď na čoraz prísnejšie (a nezmyselnejšie?) emisné normy alebo ide o prirodzený vývoj, je vecou skôr dlhšej a odbornejšej debaty, faktom ale je, že či sa nám to páči alebo nie, masívnej elektrifikácii sa nasledujúce roky nevyhneme.
Faktom je aj to, že pokiaľ v dnešnej dobe vyslovíme pojem “elektromobil”, najväčší hype má americká Tesla. V našich končinách je však jej dostupnosť a zázemie stále relatívne chabé. Na európsky trh ale postupne prichádza čoraz viac veľmi relevantných elektrických počinov, medzi ktorými je rozhodne jeden z najzaujímavejších e-tron. Pri tejto príležitosti vám teda prinášam môj pohľad na prvé čisto elektrické Audi, s ktorým som zisťoval, do akej miery treba zmeniť myslenie pri automobile tohto druhu.
Verzia | Audi e-tron 55 quattro |
---|---|
Motor | 2 asynchrónne elektromotory |
Výkon | 265 kW / 360 k (300 kW / 408 k*) |
Krútiaci moment | 560 Nm (664 Nm*) |
Pohon | pohon všetkých štyroch kolies (quatto) |
Akumulátor | 95 kWh (využiteľných 85 kWh) |
Priemerná spotreba | 24,2 kWh/100 km** |
Dojazd podľa WLTP | 410 kilometrov |
Akcelerácia 0-100 km/h | 5,7 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 200 km/h |
Objem kufra | 600 litrov |
Hmotnosť | 2 650 kilogramov |
Rozmery | 4 901 x 1 935 x 1 616 milimetrov |
Disky | 21-palcové |
Základná cena | od 81 400 € |
Základná cena verzie | od 81 400 € |
Cena testovaného modelu | 112 050 € |
* Výkon dostupný pri krátkodobej funkcii Boost (približne 8 sekúnd).
** Namerané počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.
2 Comments
Hi, i believe that i saw you visited my website thus i came to
return the choose?.I am trying to in finding issues to enhance my web site!I assume
its good enough to make use of some of your concepts!!
Ty elektro koncepty od Audi jsou fajn, jen mám trochu problém s palubním počítačem. 🙂 Nedaří se mi na něj přes bluetooth spárovat náramek z http://www.mibandshop.sk/xiaomi-mi-band-4/ který docela často nosím, abych si hlídal různé hodnoty od toho, kolik nachodím přes to, kolik spím a pak taky i to, kolik piju vody za den. 🙂 Ale bohužel… S Audi si tenhle gadget prostě nerozumí. 😀