Prečo sa mi prvé elektrické Audi páči a čo so sebou vlastne prináša život s elektromobilom?

639-koňové AMG mi vyrazilo dych. Nové GT 63 S je najextrémnejšie štvormiestne auto na trhu
Na okruhu v New Yorku som vyskúšal brutálne X3 M a X4 M. Aký je najsilnejší šesťvalec v histórii BMW?

Automobilový priemysel azda odjakživa napreduje vpred závratnou rýchlosťou, posledné roky sme však svedkami ešte o čosi zásadnejších zmien. Stojí za nimi masívna elektrifikácia, ktorá jasne naznačuje, že nasledujúce obdobie prinesie pomerne veľkú revolúciu v type pohonu vozidiel. Ako dôkaz poslúži zvyšujúci sa počet hybridných, plug-in hybridných či plne elektrických automobilov.

To, či prítomnosť alternatívnych pohonov je skôr odpoveď na čoraz prísnejšie (a nezmyselnejšie?) emisné normy alebo ide o prirodzený vývoj, je vecou skôr dlhšej a odbornejšej debaty, faktom ale je, že či sa nám to páči alebo nie, masívnej elektrifikácii sa nasledujúce roky nevyhneme.

Faktom je aj to, že pokiaľ v dnešnej dobe vyslovíme pojem “elektromobil”, najväčší hype má americká Tesla. V našich končinách je však jej dostupnosť a zázemie stále relatívne chabé. Na európsky trh ale postupne prichádza čoraz viac veľmi relevantných elektrických počinov, medzi ktorými je rozhodne jeden z najzaujímavejších e-tron. Pri tejto príležitosti vám teda prinášam môj pohľad na prvé čisto elektrické Audi, s ktorým som zisťoval, do akej miery treba zmeniť myslenie pri automobile tohto druhu.
 

YouTube_Subscribe



konvenčný dizajn
priestranný interiér
kapacita batérie a dojazd
podpora 150 kW nabíjania
parádna agilita a dynamika
výbodné odhlučnenie
komfortný podvozok



vysoká váha
spotreba energie
virtuálne späťáky bez pridanej hodnoty

 
 
 
 

Technická špecifikácia

Verzia Audi e-tron 55 quattro
Motor 2 asynchrónne elektromotory
Výkon 265 kW / 360 k (300 kW / 408 k*)
Krútiaci moment 560 Nm (664 Nm*)
Pohon pohon všetkých štyroch kolies (quatto)
Akumulátor 95 kWh (využiteľných 85 kWh)
Priemerná spotreba 24,2 kWh/100 km**
Dojazd podľa WLTP 410 kilometrov
Akcelerácia 0-100 km/h 5,7 sekundy
Maximálna rýchlosť 200 km/h
Objem kufra 600 litrov
Hmotnosť 2 650 kilogramov
Rozmery 4 901 x 1 935 x 1 616 milimetrov
Disky 21-palcové
Základná cena od 81 400 €
Základná cena verzie od 81 400 €
Cena testovaného modelu 112 050 €

* Výkon dostupný pri krátkodobej funkcii Boost (približne 8 sekúnd).
** Namerané počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.


2 Comments

  1. Jaqueline píše:

    Hi, i believe that i saw you visited my website thus i came to
    return the choose?.I am trying to in finding issues to enhance my web site!I assume
    its good enough to make use of some of your concepts!!

  2. Honza píše:

    Ty elektro koncepty od Audi jsou fajn, jen mám trochu problém s palubním počítačem. 🙂 Nedaří se mi na něj přes bluetooth spárovat náramek z http://www.mibandshop.sk/xiaomi-mi-band-4/ který docela často nosím, abych si hlídal různé hodnoty od toho, kolik nachodím přes to, kolik spím a pak taky i to, kolik piju vody za den. 🙂 Ale bohužel… S Audi si tenhle gadget prostě nerozumí. 😀

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *