BMW 730d xDrive: Impozantný most spájajúci dva svety

Mercedes-Benz GLC 250d Coupé: Keď kontroverznosť hýbe svetom!
30. januára 2017
MINI Cooper: Štýlová motokára
6. februára 2017

BMW radu 7 pozná azda každý, nehovoriac o úplne novej, v poradí už 6. generácii s kódovým označením G11, ktorá presne pred rokom statočne svojím príchodom zamútila vody medzi luxusnými limuzínami. Historické okienko a iné omáčky okolo predstavovania preto tentokrát vynechám a prejdem rovno k podstate. Nebudem vám klamať a hneď v úvode vám predostrím môj triezvy pohľad na vec, ostatne, subjektivita nemôže pri takomto článku rozhodne chýbať. To, že sa najmä posledné roky jednotlivé modely nemeckého prémiového tria navzájom na oko veľmi doťahujú, je holý fakt, a preto v drvivej väčšine i tak rozhodujú osobné preferencie a sympatie, prípadne atraktívnejšia cenová ponuka. Som však názoru, že pokiaľ je reč o vrcholných limuzínach, ak nikde inde, tak minimálne v tomto segmente vždy bol, je a aj bude, predovšetkým statusovo, kráľom trieda S. Veď predsa elegancia, komfort, luxus a v neposlednom rade prestíž je to, v čom odjakživa dominuje značka Mercedes-Benz.

Na test novej sedmičky som sa však obzvlášť tešil, novučičkej vlajkovej lodi z Mníchova totiž kryjú chrbát naozaj silné zbrane, na čele s doposiaľ nevídanými technológiami, ktoré už “papierovo” predznamenávajú nemilosrdný boj a ťažké chvíle pre esko. Pripočítať k tomu si treba agresívnejší a zároveň športovejší temperament, no a najmä vyznávači týchto odvekých mníchovských tradícií sí prídu na svoje. Ruka v ruke s tým ide aj môj testovaný exemplár vo verzii 730d xDrive, ktorý na pohľad korešponduje s vyššie opísanými atribútami a netají svoje veľké ambície. Dá dole S-ko?

 

 

BMW Display Key

Špeciálnu pozornosť si zaslúži inteligentný kľúč, ktorý patrí medzi highlighty novej generácie. Vďaka nemu si môžete tento bavorák (ako vôbec prvý) vyparkovať/zaparkovať na diaľku, len prostredníctvom ovládania na kľúči. Samozrejme, táto fíčurka funguje na báze spojenia Bluetooth, pričom okrem iného sa na dotykovom displeji zobrazujú aj viaceré aktuálne parametre o stave vozidla. Samotná funkcia Remote Control Parking funguje v praxi tak, že pristúpite k vozidlu, spárujete ho s vozidlom a prostredníctvom šípok ho zasuniete/vysuniete z parkovacieho boxu. Pravdupovediac, kľúč musíte raz za čas nabíjať, zavadzia vo vrecku, celý proces spárovania trvá občas relatívne dlho, inokedy nefunguje vôbec. Predpokladám teda, že po tom, ako túto vychytávku ukážete všetkým kamarátom (a oni sa budú na celý ten akt pozerať s jazykom na ceste, lebo je to fakt haluz), tak si kľúčík pekne odložíte doma na poličku a zoberiete si len ten konvenčný, ktorý musíte vlastne nosiť i tak.

 

 

V skratke

  • súčasné bavoráky doslova kričia agresivitou, no a ani nová sedmička neostáva zvyšku portfólia nič dlžná, práve naopak
  • rad 7 z neho vystupuje azda najagresívnejšie, čo je pritom vcelku paradoxom, keďže limuzíny to vždy hrali skôr na elegantnejšiu nôtu
  • predné, skutočne prísne, vysoko-výkonné LED-ky, ktorým v prípade diaľkového svetla sekunduje laserová technológia
  • okolité objekty presvecujete sťa termovíziou (“dostrel” cca 600 metrov)
  • exteriéru mimoriadne sekne biely lak Mineralweiss a športový M paket s čiernymi vysoko-lesklými doplnkami
  • čerešničkou na torte je dvojica koncoviek výfukov o rozmeroch hodných super/hyperšportu
  • v interiéri dominujú úplne nové, plne digitálne budíky s radikálne sa meniacim štýlom zobrazovania v závislosti od zvoleného jazdného režimu
  • centrom esteticky veľmi pôvabnej palubovky je 10,25″ displej multimediálneho prostredia s prvotriedným ovládaním
  • obrovskú pochvalu si zaslúži špičková 360-stupňová kamera s 3D náhľadom, navyše, infotainment je možné ovládať gestami
  • možno až príliš veľká spleť rozličných materiálov a farieb – drevo, sivá koža, hnedá koža a zrazu čierny klavírny plast a do toho kontrastný svetlý hliník
  • vzadu je medzi sedadlami novinkou tablet BMW Touch Command so 7″ displejom
  • výborná zvuková aparatúra Bowers & Wilkins Diamond Surround v hliníkovej konštrukcii
  • úplnou novinkou pre rad 7 je vzduchový podvozok (komfortom pruženia v istých prípadoch prekonáva aj S-ko!)

 

Záver

Urobiť si triezvy pohľad a nájsť väčšie negatívum vozidla z najvyššej, teda luxusnej triedy, ktoré už vo svojom úplnom “základe” stojí mastných 87-tisíc eurokorún je vskutku nemožné, nehovoriac o tom, že keď si zoberiete na test vlajkovú loď značky v po zuby ozbrojenej výbave, v momente sa test ako taký mení skôr na senzáciu. Za túto cenu totiž dostanete jedno z najluxusnejších a technologicky najvyspelejších vozidiel na našom trhu, ktoré prinieslo do sveta štyroch kolies viacero (prelomovejších) noviniek a jedinečností. Osvedčenú, naftovú 3-litrovú motorizáciu v spojení s výborným 8-stupňovým automatom nemá dôvod absolútne spochybňovať, práve naopak, ide o najracionálnejšiu možnosť, ktorá navyše prekvapí svojím akčným prejavom. A tu sa dostávame k tomu, čo sa mi na novej sedmičke najviac páči – za normálnych okolností je nová generácia najmä podvozkovo neskutočne komfortné auto, ak však pristúpite na režim Sport, z obrovskej limuzíny, ktorá vás opantáva luxusom a pohodlím sa v momente stane pocitovo minimálne o triedu menšie auto, ktoré srší športovým temperamentom a tradičným bavoráckym, jazdeckým nastavením. A to sa ešte nebavíme o 740i či 750i. Inými slovami, v rukách máte akýsi most, ktorý sa snaží spájať dva odlišné svety – komfort a šport. Je pravda, že osobne stále trochu bojujem so statusom športová limuzína, keďže nevidím v tomto segmente až taký dôvod na športovanie či pretekanie, za tieto moje pochody v hlave však nová 7-čka nemôže. Je totiž impozantná.



výborný head-up displej
ovládanie gestami
prejav motora
perfektný podvozok
kvalita a spracovanie



v interiéri miestami veľká spleť materiálov
miesto vzadu na nohy

 
 
 

Technická špecifikácia

Verzia BMW 730d xDrive
Motor preplňovaný diesel, 3.0 R6
Výkon 195 kW / 265 koní (4 000 ot./min)
Krútiaci moment 620 N.m (2 000 – 2 500 ot./min)
Pohon pohon všetkých štyroch kolies (xDrive)
Prevodovka 8-stupňová automatická prevodovka ZF
Akcelerácia 0-100 km/h 5,8 sekundy
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Priemerná spotreba 7,6 l/100 km
Objem nádrže 78 litrov
Objem kufra 515 litrov
Hmotnosť 1 900 kilogramov
Rozmery 5 108 x 2 169 x 1 467 milimetrov
Disky 20-palcové
Základná cena od 87 600 €
Základná cena verzie od 87 600 €
Cena testovaného modelu 130 292 €

 
 

1 Comment

  1. Michael píše:

    Vždy som bol viac BMW-friendly ale hneď ako prišli na reč vrcholné limuzíny som prebehol pod strechu Mercedesu. Tento kus vyzerá samozrejme úžasne, zadné sedadlá vyzerajú skôr ako dve sedadlá niekde z obývačky alebo kina, a ani množstvo rôznych použitých materiálov by mi nevadilo ale aj tak by som si pravdepodobne zvolil S-classe. 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *