Mercedes-Benz GLC 250d Coupé: Keď kontroverznosť hýbe svetom!

Škoda Octavia RS 230: Pozor, nie je RS ako RS!
BMW 730d xDrive: Impozantný most spájajúci dva svety

V automobilovom svete mal pojem kupé (z francúzskeho slova coupé) donedávna jasnú definíciu – vozidlo so športovými krivkami, uzavretou strechou, dvojicou dverí a jedným alebo dvoma radmi sedadiel. Niekoľko rokov dozadu sa však automobilky dostali do bodu, kedy sa nielenže začali navzájom prelínať jednotlivé veľkostné segmenty, ale začali sa zároveň strácať aj zaužívané konvencie. Ostatne, o tom sme tu už raz písali. Dohadovať sa tu v tom, kto s čím ako prvý prišiel je už odstupom času irelevantné, pokiaľ ide ale o kupéčka, pravda je nasledovná. Bol to práve Mercedes-Benz, ktorý v roku 2005 vypustil na trh vôbec prvé 4-dverové vozidlo so siluetou v štýle kupé, teda CLS. Odstupom času ho nasledovali už mnohé automobilky vrátane Audi, BMW či VW, lebo nový trend zafungoval.

Len tri roky na to vody zamútilo pre zmenu BMW, čoho výsledkom bol príchod modelu X6, teda vozidla SUV so strechou znižujúcou sa v štýle kupé. V Mníchove však túto podstatu nedali až tak najavo, dôležitejšie bolo, že vytvorili spopularizovali nový druh Sport Activity Vehicle (prvý bol Ssangyong). Jeho konkurenta postavili v Stuttgarte len pred pár rokmi, no a v momente, kedy k označeniu GLE pridali dodatok Coupé, oheň bol na streche. Nielenže sa začalo hovoriť o kopírovaní, ale začali sa viesť dohady, ako si dovolil Mercedes nazvať SUV-ko kupéčkom. Lenže, ak zalovíte do pamäti, bolo to práve BMW, ktoré pri iks-šestke prvýkrát použilo okrem SAV i skratku SAC, teda Sport Activity Coupé. V každom prípade, jazykové okienko uzavrime, no a keďže medzičasom trojcípa hviezda vyslala už aj proti menšej X4-ke svojho rivala, poďme si pozrieť nové GLC Coupé v rámci nášho testu.

 

 

V skratke

  • pokiaľ GLE Coupé a GLC Coupé k sebe nepostavíte, laik ich v premávke hlavne odzadu v podstate nerozozná
  • GLC kupé vyzerá o čosi dizajnovo vyváženejšie a rozhodne kompaktnejšie
  • predná časť je prakticky zhodná s klasickým GLC, rozpoznávacím znakom je ale nová maska s diamantovým efektom
  • bi-xenóny by ste hľadali už márne, za príplatok máte automaticky špičkové svetlomety s full-LED High Performance technológiou
  • A-stĺpik je pod menším sklonom, no a strecha sa elegantne tiahne dole smerom dozadu
  • rozpoznávacím znakom v porovnaní s GLE Coupé je zadná horizontálna lišta, ktorá končí so svetlami
  • Mercedes ide naďalej skôr cestou elegancie, než výstrednej športovosti, ako je tomu i v prípade X4-ky
  • príbuznosť k triede C hlási najviac interiér – palubnú doska a všetky jej hlavné súčasti sú prakticky zhodné
  • vo výbave nechýba skutočný drevený obklad s charakteristickou povrchovou úpravou či hliník
  • 8,4″ obrazovka multimediálneho prostredia – umiestnením nepadne do oka každému, grafikou a spracovaním ale dominuje
  • 3-ramenný multifunkčný volant so zospodu zrezaným vencom naznačuje prítomnosť športového paketu
  • nevýhodou je výhľad z vozidla – A-čkový stĺpik je pomerne široký, nehovoriac o zadnom priezore
  • v zadnom rade je až prekvapivo dostatok miesta i pre vyššie postavy, a to či na nohy alebo hlavu
  • za príplatok nekonečná plejáda asistentov, perfektná 360-stupňová kamera či adaptívny a vzduchový podvozok
  • už v základe máte pohon 4Matic aj 9-stupňovú automatickú prevodovku 9G-Tronic
  • prevodovka radí defenzívne, v športových režimoch však ožije a vtedy pri podraďovaní počas dobrzďovania občas decentne cukne
  • GLC-čkové kupé rozhodne najviac prekvapí svojou agilitou a tým, ako funguje na cestách, najmä tých kľukatých
  • spotreba sa pri svižnejšej jazde v zmiešaných podmienkach pohybuje na úrovni 6,5 – 7 l/100 km

 

Záver

Je jasné, že toto auto po tej dizajnovej stránke musíte buď milovať alebo nenávidieť, v konečnom dôsledku, každému sa páči niečo iné a po ruke je i klasické GLC. Po množstve skúseností s vozidlami typu SUV ale musíme uznať, že v tomto prípade môže byť GLC na svoj dodatok Coupé skutočné hrdé, lebo po jazdeckej stránke prináša spojenie týchto dvoch svetov svoje ovocie – od dieselového auta s decentne odťažitým riadením pochopiteľne nečakáte, že s ním budete trhať asfalt a užívať si tu pravú radosť za volantom, tento výplod modernej doby sa ale začina až neuveriteľne približovať svojím fungovaním na ceste tým tradičným kupéčkam. Zamýšľať sa nad tým, prečo prichádzajú vozidla tohto druhu na svete čoraz častejšie je veľmi prosté. Automobilky robia len to, po čom je dopyt a práve kvôli takýmto autám i Mercedes-Benz hlási rekordné predaje. Imidž navyše nie je nanič a ak ste schopný obetovať istú praktickú stránku, dvere máte otvorené. Ten, kto kvality tohto auta okúsi vie, že dotyčným musí GLC-čko naozaj v dobrom závidieť.



štýlový dizajn
spotreba paliva
komfortný podvozok
priestranný interiér
odhlučnenie



občasné cuknutie prevodovky
cena priplatkov
výhľad z vozidla
menší kufor

 

Technická špecifikácia

Verzia Mercedes-Benz GLC 250d 4Matic Coupé
Motor preplňovaný diesel, 2.1 R4
Výkon 150 kW / 204 koní (3 800 ot./min)
Krútiaci moment 500 N.m (1 600 – 1 800 ot./min)
Pohon pohon všetkých štyroch kolies (4Matic)
Prevodovka 9-stupňová automatická prevodovka
Akcelerácia 0-100 km/h 7,6 sekundy
Maximálna rýchlosť 220 km/h
Priemerná spotreba 6,5 l/100 km*
Objem nádrže 50 litrov
Objem kufra 500 litrov
Hmotnosť 1 845 kilogramov
Rozmery 4 732 x 2 096 x 1 602 milimetrov
Disky 20-palcové
Základná cena od 49 950 €
Základná cena verzie od 51 870 €
Cena testovaného modelu 74 181 €

* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkách.

 

2 Comments

  1. Martin píše:

    Predná mriežka je veľmi pekná, ale ten ozrutánsky znak ma odpudzuje. 🙁

  2. Michael píše:

    Síce si to nazval až tak radikálne ale ak použijem tvoje rozdelenie tak sa osobne prikláňam do skupiny tých čo toto auto nenávidia 😀 Musím však povedať že tá modrá farba a drevený obklad sú naozaj parádne no to s dizajnom ako takým nemá moc spoločné. Skôr krútim hlavou nad podobnými autami a hľadám ich zmysel, pre mňa určite nič zaujímavé a ten stredový tablet… 😀

Napísať odpoveď pre Michael Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *