Trieda C omladzuje v rámci faceliftu svoje krivky a získava viaceré zásadné technologické inovácie

Imidžová X4-ka preskakuje facelift a v úplne novej generácií láka na športovejší temperament
Osamostatnenie Cupry je realitou a s ním aj prvé ovocie, až 300-koňová Ateca

To, že trieda C patrí dlhodobo k tým úplne najdôležitejším a najpredávanejším modelom značky Mercedes-Benz je zrejmé asi každému. Niet preto divu, že v Stuttgarte do sedanu strednej triedy vkladajú veľkú pozornosť a jeden zo svojich základných kameňov patrične vylepšujú. Dôkazom toho je aj práve odhalený facelift verzií sedan a kombi, ktoré vyfasovali viacero zásadných inovácií. Dizajnovo sa toho veľa nemení, veď ostatne ani nebolo treba, napriek tomu ale spoznávame atraktívnejšie strihnuté nárazníky, obzvlášť v rámci AMG línie, či vynovené masky – základne vyhotovenie sa pýši o čosi výraznejšími líniami, zatiaľ čo športové verzie budú mať od teraz už v štandarde masku s diamantovým efektom.

Gro vylepšení však spočíva v svetelnej technológií. Po novom sa už aj do C-čka totiž dostáva špičková optika Multibeam LED s dodatkom Ultra Range, čo možno považovať v danej triede za vskutku revolučné. Svetlá, ktorými sa doposiaľ pýšili len vozy vyššej triedy navyše výraznou mierou osviežuje aj dizajn ako taký, keďže vycibrená je nielen technológia ale i samotná grafika. Drobné zmeny evidujeme napokon aj vzadu, kde sedan prichádza o dve separátne pásy, nahradzuje ho jeden prepojený – ako vpredu, tak i vzadu teda platí: C-čko jeden pás, E-čko dva a S-ko tri LED-kové pásy.
 

Zmeny v interiéri sa zameriavajú na detaily. Vôbec po prvýkrát v triede C sme svedkami plne digitálnych budíkov. Príplatkové jednotky o veľkosti 12,3″ a s rozlíšením až 1920 x 720 pixlov vnášajú do elegantne strihnutého vnútrajška značne modernejší punc. S modernizáciou navyše prichádza aj zmena v prípade centrálneho displeja infotainmentu – nad základné 7″ vyhotovenie sa zaraďuje 10,25″ displej vo formáte 16:9 a s rozlíšením 1920 x 720 pixlov. Je teda zrejmé, že nové obrazovky vnesú do menšieho modelu prepracovanejšiu grafiku, rozhranie a funkcionalitu z vyššách tried, palubná doska si však naďalej zachová svoj konvenčný tvar.

V zmysle očakávaní následne okrem drobných dizajnových či funkčných vylepšení prichádza aj nový volant, ktorý zapadá do súčasného dizajnového trendu značky a zároveň dotykovými plochami korešponduje s rozšíreným multimediálnym systémom. Pribudne však haptická odozva, no a chýbať nebude ani ovládanie hlasom, ktoré vo vozidlách Mercedesu začína nadobúdať veľký nevídaný rozmer. Z vyšších tried si C-čko prevzalo v neposlednom rade aj technológie autonómnej jazdy, viac podrobností sa však dozvieme až na autosalóne v Ženeve, kde dôjde k výstavnej premiére. Inak, už oficiálne vieme aj to, že tam uvidíme aj štvordverové GT-čko ?

 

zdroj | Daimler

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *