Porsche vstupuje s Panamerou Sport Turismo do vôd športovo-štýlových kombíkov

Mimoriadne vydarený dizajn a famózny interiér. Range Rover sa rozrastá o nový Velar
Mercedes-Benz triedy E prichádza o strechu, naberá však na šarme

Kto by to bol pred niekoľkými rokmi povedal, že práve Panamera bude jedným z tých modelov značky, ktoré ju vytiahnú z červených čísiel. Dopyt však hovorí jasnou rečou, no a druhá generácia už aj svojim podstatne vydarenejším exteriérom neskrýva opäť veľké ambície. Lenže, Porsche sa už s “klasickou” karosárskou verziou neuskromní. Nielen že sme odstupom času spoznali vôbec prvé SUV či luxusnú limuzínu zo strany Porsche, najnovšie sa bude o priazeň snažiť už aj praktický variant, teda akýsi športový kombík. Rozmerovo sa nič prevratné nedeje, dĺžka 5 049 milimetrov je plus-mínus zhodná, novinka je ale o 5 mm vyššia. Aby som bol ale presný, nová Panamera Sport Turismo je skôr nový člen rodiny s typom karosérie nazvaným ako Shooting Brake. Jeho príchod bol už neraz ohlasovaný, finálnu podobu uvidíme ale až teraz na autosalóne v Ženeve. Stane sak tak paradoxne v čase, kedy sa prakticky jediný plnohodnotný konkurent chystá z týchto vôd odísť – áno, Mercedes-Benz už s druhou generáciou CLS-ka vo verzii Shooting Brake nepočíta. Samozrejme, aj napriek tomu, že ide o praktickejšiu karosériu, rekordnú priestrannosť v tomto prípade nečakajte.

Batožinový priestor narástol vo výsledku len o 20 litrov, teda na hodnotu 520 litrov, po sklopení zadných sedadiel objem narastie na 1390 litrov. Druhý rad sedadiel je naďalej delený v pomere 40:20:40, pričom ako samotné Porsche tvrdí, stále sú dominantné dve sedadlá na kraji, aj keď automobilka dodáva, že vzadu sa bezproblémovo odvezú aj traja. Atraktívnejšia však bude pravdepodobne možnosť zadných osobitných kresiel za príplatok. Dizajn Sport Turisma rozhodne zaujme, nie každému ale môže byť zadná časť po chuti. Tá je totiž jedinou estetickou odlišnosťou exteriéru, i keď už bočná silueta naznačuje odlišnu karosériu. Aj keď dizajnové riešenie svetiel či zvyšných detailov zadku je zhodné, zaujímavosťou je nové adaptívne krídlo – Porsche ako jediné v segmente prichádza so zadným strešným krídlom, ktorého sklon sa mení v závislosti od rýchlosti, a to až v troch polohách, čím je schopné generovať až o 50 kg väčší prítlak. Motorová paleta je totožná s “klasickým” variantom, počíta tak s piatimi verziami – Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid a Panamera Turbo. Výkonnostné spektrum od 330 do 550 koní tak ostáva nateraz bez zmien. Na záver dodávam, že Panameru Sport Turismo si Porsche cení na minimálne 97 557 €, čo je základná cena v Nemecku.

 

zdroj | Porsche

 

1 Comment

  1. Michael píše:

    Už klasická Panamera je pre mňa dosť cez čiaru a nie to ešte toto… 😀 Jediný dôvod ktorý Porsche ospravedlňuje je to, že sa podobnými výmyslami vyhrabali z negatívnych čísiel 😀 Je to trochu paradox že jedna značka pre mňa dokáže vyrábať tie najlepšie autá na svete a zároveň vyrába aj mnou asi najviac nenávidené 😀

Napísať odpoveď pre Michael Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *