Mercedes-Benz triedy E prichádza o strechu, naberá však na šarme

Porsche vstupuje s Panamerou Sport Turismo do vôd športovo-štýlových kombíkov
Ženevský autosalón v mojom podaní. Toto sú najväčšie tohtoročné pecky!

Vyzerá to tak, že po vyhotoveniach sedan, kombi, All-Terrain a kupé spoznávame posledný dielik skladačky v prípade triedy E. Podľa plánov sa s nami Mercedes-Benz pri príležitosti konania ženevského autosalónu delí o nový letný variant, teda otvorený éčkový kabriolet. Pravdu povediac, ten v zásade už asi nikoho ničím neprekvapí, nakoľko nie je tomu tak dávno, čo sme spoznali nové kupé, a teda model bez strechy si vedel predstaviť už vtedy hádam každý. Veľmi elegantne strihnutá karoséria, ktorú je možné nepochybne osadiť aj športovým balíkom AMG Line zaujme najmä svojím šarmom. Áno, unifikácia hýbe svetom, a to zďaleka nie len v Stuttgarte, preto laická verejnosť bude mať určite problém s rozoznaním E-čka od menšej triedy C, respektíve väčšieho S-ka. Možno mi ale dáte za pravdu, že tí, ktorým množstvo odlišných detailov jasne napovie o čo ide, sa neubránia dojmu, že práve tento počin vyznie azda najvyváženejšie a najpôvabnejšie. Hodnotne vyzerajúci exteriér dopĺňajú špičkové predné Multibeam LED svetlá, zatiaľ čo opačný koniec vozidla dostal úzke ledky so známym Stardust efektom. Plátenú strechu si je možné zaobstarať v viacerých farebných vyhotoveniach, no a zovňajšok ako taký dotvárajú aj nové, skutočne efektné disky kolies.

Celý akt sťahovania/vyťahovania strechy trvá 20 sekúnd a vykonať ho je možné až do rýchlosti 50 km/h. Mimoriadne prepracovaný a luxusne pôsobiaci interiér počíta s tradičnými “teplými šálmi” Airscarf, nechýba však ani systém Aircap, teda výsuvný prvok z vrchnej časti čelného skla, ktorý zabraňuje narážaniu vetra do hláv posádky vo vyšších rýchlostiach. Napokon, za zmienku stoji aj technológia Magic Vision Control, teda stierače s integrovanými vodnými tryskami, pre účinnejšie čistenie okna a zároveň zamedzenie prenikaniu vody do interiéru. Batožinový priestor disponuje veľkosťou 385 litrov, ak však zložíte strechu, kufor sa zmenší na úroveň 310 litrov. Tak či onak, centrom palubnej dosky je samozrejme dvojica (príplatkových) 12,3″ obrazoviek so stále vylepšujúcim sa multimediálnym prostredím. Odstupom času došlo k zlepšeniu kompatibility, integrácie smartfónov či zdokonaleniu jazdných asistentov. Otáznik zatiaľ vysí nad ponúkanými verziami, nakoľko motorová paleta nebola doposiaľ bližšie charakterizovaná. Dá sa ale predpokladať, že E Cabriolet bude zdieľať nielen techniku ale aj agregáty s E Coupé. V ponuke bude možné zaškrtnúť vzduchový podvozok, ale aj pohon všetkých štyroch kolies, zatiaľ čo 9-stupňová automatická prevodovka je štandardom.

 

 

zdroj | Mercedes-Benz

 

1 Comment

  1. Michael píše:

    Wow, tak toto je nádhera, v Mercedese, keď práve nevymýšľajú hlúposti, dokážu vytvoriť krásne autá 🙂 Tie Stardust svetlá sú mocné, odkedy som ich videl prvý krát u teba na teste Éčka mám na ne slabosť, a keď som ich videl naživo tak sa mi to len utvrdilo 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *