BMW radu 5 je pojem sám o sebe, veď mníchovská automobilka do sveta hlása, že z doterajších 6 generácii predala až 7,9-milióna kusov, čo je jasný dôkaz toho, že ide o jeden z najúspešnejších sedanov vyššej strednej triedy. Ba čo viac, súčasné vyhotovenie odchádza po približne 6-ročnom pôsobení do dôchodku na konte s počtom približne 2,2-miliónov predaných kusov. Do 7. generácie s kódovým označením G30 sa preto pochopiteľne vkladajú nemalé očakávania, no a predstavenie novej päťky tieto ambície len a len potvrdilo. K nemu došlo síce už na jeseň minulého roka, novinka na náš trh vstúpila až tento mesiac, a to konkrétne len pred niekoľkými dňami. Mne sa za jej volant podarilo sadnúť v značnom predstihu, keďže nedávno som mal tú česť sa zúčastniť medzinárodnej prezentácii v Lisabone. Tam som si mohol najnovší 5-kový bavorák pozrieť do najmenšieho detailu, spoznať všetky jeho ponúkané vyhotovenia, prelúskať jeho prednosťami a zároveň na vlastnej koži prevetrať najsilnejší benzínový šesťvalec. Čím chce teda siedme pokračovanie športovo-luxusného sedanu zamiešať karty a aké sú moje prvé dojmy, obzvlášť po nedávnom teste konkurenčného E-čka?
Čoraz viac sa hovorí o tom, že z BMW sa pomaly ale isto vytráca tá povestná radosť z jazdy. V istom slova zmysle môže za to najmä fakt, že vozidlá sú v dnešnej dobe určené čoraz viac pre masy a čoraz menej ľudí tak priahne po vozidle, v ktorom absentuje elektronika, dominuje tuhé a presne riadenie či rýdzo športový podvozok. Lenže nová päťka sa od niekdajšej filozofie až tak nevzďaľuje – jazdecky je naozaj skvelá a naďalej nedisponuje až tak odťažitým riadením ako konkurencia, zároveň však vie byť veľmi pohodlná a luxusná. Ak si k tomu pripočítame perfektnú prevodovku spolupracujúcu s ikonickým 3-litrovým “benzínom” či špičkové technológie, spolužitie luxusnej moderny a športovej obratnosti zostáva vo výbornom pomere. Inými slovami, nová 5-ka vie byť prešpikovaná technologickými vychytávkami a zaručiť niekedy až nevídaný luxus, no naďalej v nej zostáva centrom pozornosti vodič, ktorý pokiaľ chce, všetkému ostatnému môže nadradiť jazdu. Okrem toho, opäť raz platí to, že zatiaľ čo Trieda E osloví predovšetkým elegánov, mníchovský konkurent vsádza na odvekú dynamickosť. Aj keď, ako vravím, v dnešnej dobe záleží od zvolenej verzie a následnej konfigurácie. V každom prípade, nové BMW radu 5 má skutočne silné zbrane, tvrdiť, že nie je predurčená na úspech by bolo nehoráznym klamstvom!
Verzia | BMW 540i M Sport sDrive |
---|---|
Motor | preplňovaný benzín, 3.0 R6 |
Výkon | 250 kW / 340 koní (5 500 – 6 500 ot./min) |
Krútiaci moment | 450 N.m (1 380 – 5 200 ot./min) |
Pohon | pohon zadných kolies (sDrive) |
Prevodovka | 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic |
Akcelerácia 0-100 km/h | 5,1 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h |
Priemerná spotreba | 6,5 l/100 km |
Objem nádrže | 68 litrov |
Objem kufra | 530 litrov |
Hmotnosť | 1 670 kilogramov |
Rozmery | 4 935 x 1 868 x 1 466 milimetrov |
Disky | 19-palcové |
Základná cena | od 49 614 € |
Základná cena verzie | od 61 014 € |
3 Comments
Vyzerá skvelo, hlavne na prvý pohľad ma hneď upútali tie krásne mnoholúčové disky, fakt paráda. Je super počuť že sa ešte úplne nevytratil duch BMW a stále má v sebe toho atléta 🙂 Jednu otázku by som mal, ako si myslel v špecifikácii ten druh pohonu “pohon zadných kolies (xDrive)”? 😀
preklep, bol to sDrive 🙂
Okej okej, nejako mi nešlo dokopy xDrive a zadohrab 😀