V automobilovom svete mal pojem kupé (z francúzskeho slova coupé) donedávna jasnú definíciu – vozidlo so športovými krivkami, uzavretou strechou, dvojicou dverí a jedným alebo dvoma radmi sedadiel. Niekoľko rokov dozadu sa však automobilky dostali do bodu, kedy sa nielenže začali navzájom prelínať jednotlivé veľkostné segmenty, ale začali sa zároveň strácať aj zaužívané konvencie. Ostatne, o tom sme tu už raz písali. Dohadovať sa tu v tom, kto s čím ako prvý prišiel je už odstupom času irelevantné, pokiaľ ide ale o kupéčka, pravda je nasledovná. Bol to práve Mercedes-Benz, ktorý v roku 2005 vypustil na trh vôbec prvé 4-dverové vozidlo so siluetou v štýle kupé, teda CLS. Odstupom času ho nasledovali už mnohé automobilky vrátane Audi, BMW či VW, lebo nový trend zafungoval.
Len tri roky na to vody zamútilo pre zmenu BMW, čoho výsledkom bol príchod modelu X6, teda vozidla SUV so strechou znižujúcou sa v štýle kupé. V Mníchove však túto podstatu nedali až tak najavo, dôležitejšie bolo, že vytvorili spopularizovali nový druh Sport Activity Vehicle (prvý bol Ssangyong). Jeho konkurenta postavili v Stuttgarte len pred pár rokmi, no a v momente, kedy k označeniu GLE pridali dodatok Coupé, oheň bol na streche. Nielenže sa začalo hovoriť o kopírovaní, ale začali sa viesť dohady, ako si dovolil Mercedes nazvať SUV-ko kupéčkom. Lenže, ak zalovíte do pamäti, bolo to práve BMW, ktoré pri iks-šestke prvýkrát použilo okrem SAV i skratku SAC, teda Sport Activity Coupé. V každom prípade, jazykové okienko uzavrime, no a keďže medzičasom trojcípa hviezda vyslala už aj proti menšej X4-ke svojho rivala, poďme si pozrieť nové GLC Coupé v rámci nášho testu.
Je jasné, že toto auto po tej dizajnovej stránke musíte buď milovať alebo nenávidieť, v konečnom dôsledku, každému sa páči niečo iné a po ruke je i klasické GLC. Po množstve skúseností s vozidlami typu SUV ale musíme uznať, že v tomto prípade môže byť GLC na svoj dodatok Coupé skutočné hrdé, lebo po jazdeckej stránke prináša spojenie týchto dvoch svetov svoje ovocie – od dieselového auta s decentne odťažitým riadením pochopiteľne nečakáte, že s ním budete trhať asfalt a užívať si tu pravú radosť za volantom, tento výplod modernej doby sa ale začina až neuveriteľne približovať svojím fungovaním na ceste tým tradičným kupéčkam. Zamýšľať sa nad tým, prečo prichádzajú vozidla tohto druhu na svete čoraz častejšie je veľmi prosté. Automobilky robia len to, po čom je dopyt a práve kvôli takýmto autám i Mercedes-Benz hlási rekordné predaje. Imidž navyše nie je nanič a ak ste schopný obetovať istú praktickú stránku, dvere máte otvorené. Ten, kto kvality tohto auta okúsi vie, že dotyčným musí GLC-čko naozaj v dobrom závidieť.
Verzia | Mercedes-Benz GLC 250d 4Matic Coupé |
---|---|
Motor | preplňovaný diesel, 2.1 R4 |
Výkon | 150 kW / 204 koní (3 800 ot./min) |
Krútiaci moment | 500 N.m (1 600 – 1 800 ot./min) |
Pohon | pohon všetkých štyroch kolies (4Matic) |
Prevodovka | 9-stupňová automatická prevodovka |
Akcelerácia 0-100 km/h | 7,6 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 220 km/h |
Priemerná spotreba | 6,5 l/100 km* |
Objem nádrže | 50 litrov |
Objem kufra | 500 litrov |
Hmotnosť | 1 845 kilogramov |
Rozmery | 4 732 x 2 096 x 1 602 milimetrov |
Disky | 20-palcové |
Základná cena | od 49 950 € |
Základná cena verzie | od 51 870 € |
Cena testovaného modelu | 74 181 € |
* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkách.
2 Comments
Predná mriežka je veľmi pekná, ale ten ozrutánsky znak ma odpudzuje. 🙁
Síce si to nazval až tak radikálne ale ak použijem tvoje rozdelenie tak sa osobne prikláňam do skupiny tých čo toto auto nenávidia 😀 Musím však povedať že tá modrá farba a drevený obklad sú naozaj parádne no to s dizajnom ako takým nemá moc spoločné. Skôr krútim hlavou nad podobnými autami a hľadám ich zmysel, pre mňa určite nič zaujímavé a ten stredový tablet… 😀