Nové Á-čko prináša do hry nielen atraktívnejší dizajn, ale aj technológie nevídaných rozmerov

Legendárne G-čko oficiálne útočí v novodobej podobe a v lepšej forme ako kedykoľvek predtým
15. januára 2018
Imidžová X4-ka preskakuje facelift a v úplne novej generácií láka na športovejší temperament
14. februára 2018

Nové CLS, nedávno G-čko a teraz už aj A-čko. Mercedes-Benz v úvode roka skutočne nezaháľa a predstavuje jednu zásadnú novinku za druhou. Po skutočne výdatných teaseroch totiž svetlo sveta práve uzrela 4. generácia triedy A. Možno si poviete, že najmenší model s hviezdou na kapote nie je úplne tým najdôležitejším pilierom značky zo Stuttgartu, pravdou však je, že práve predošlá generácia nastolila výraznú zmenu smerovania automobilky ako takej a v prípade najnovšieho prírastku to platí opäť. Nehovoriac o predajoch…

Hlavná línia karosérie sa napokon až tak nemení, myslím najmä bočný profil, nové A-čko je ale naozaj prepracované do posledného detailu. Dlhý predný previs vzhľadom k použitej koncepcii ostáva, čelná časť je však citeľne agresívnejšia. Môže za to nielen spleť výraznejších kriviek, efektný diamantový gril, ale aj úzke a značne do strán pretiahnuté svetlomety. Samozrejme, nič iné ako full-LED technológiu sme čakať nemohli. Rázvor áčka narástol o citeľných 30 milimetrov a inak tomu nie je ani v prípade rozchodu kolies – plus 14 mm. O obutie sa starajú disky o veľkosti 16 až 19 palcov.

 


Zadná časť prichádza s horizontálne rozdelenými svetlami, kde si okrem pútavej grafiky možno všimnúť i ďalší detail – nové zasadenie svetiel umožnilo ich vertikálne rozdelenie čo má za výsledok podstatne väčší (+ 20 cm) nakladací otvor piatých dverí. Batožinový priestor má 370 litrov (+ 29 l), pričom nárast rozmerov neobchádza ani interiér – o 9 milimetrov viac miesta na ramená, o 35 viac na lakte a 7 na hlavu.

Najväčšia senzácia nastáva práve pri pohľade do interiéru. Ak si takto Mercedes predstavuje interiér svojho najmenšieho modelu, vo vyšších triedach sa máme veru na čo tešiť. Úprimne, za takto navrhnutý kokpit by sa nemusela hanbiť ani väčšina podstatne väčších áut na trhu. Základom palubnej dosky bude pätica okrúhlych výduchov klimatizácie s turbínovým dizajnom. Evidovať však môžeme úplne nový panel ovládania klimatizácie, novú generáciu združeného ovládača, volantu a napokon značne prepracovaný a inak zasadený panel obrazoviek. Dvojicu nových 10,25” obrazoviek nelemuje vrchná časť palubovky, revolúciou je pritom skutočnosť, že Mercedes-Benz sa už úplne lúči s analógovými budíkmi.

 

 

Dizajnový návrh pozostávajúci s viacerých úplne nových riešení, detailov a použitých materiálov je však jedná vec, druhou sú prítomné technológie. Obrovskou novinkou je revolučný infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ktorý vnáša do automobilového sveta funkcionalitu a zobrazenia nevídaných rozmerov. Mercedes s novou triedou A dáva zbohom otočnému združenému ovládaču – celý infotainment sa ovláda pomocou dotykovej plochy, stredovej dotykovej obrazovky, ovládačmi na volante a hlasom!

Podstata MBUX tkvie nielen v špičkovo navrhnutom rozhraní, ale hlavne umelej inteligencii, ktorá má schopnosť učiť sa a súčasťou softvéru je aj funkcia rozšírenej reality, vďaka čomu vozidlo dokáže na displej premietať obraz z kamier a dopĺňať ho o navigačné údaje. O tom, že Mercedes nenecháva nič na náhodu svedčí prítomnosť vyhrievaných, chladených a masažných sedadiel, ambientného podsvietenia s až 64 farbami. Za zmienku stojí ah head-up displej o veľkosti až 24 x 8 centimetrov.

 

 

Veľké veci sa napokon dejú aj pod kapotou, kde nachádzame úplne novú generáciu agregátov. Základom v ponuke bude verzia A 200, ktorú poháňa novučičký štvorvalec s objemom 1,33 litra, výkonom 120 kW / 163 koní a 250 N.m. Ide o vôbec prvý štvorvalcový motor tejto značky, kde pri vhodných podmienkach dochádza k vypínaniu druhého a tretieho valca. Druhý variant zastupuje verzia A 250 s benzínovým dvojlitrom s výkonom 165 kW / 224 koní a 350 N.m. Naftovú ponuku zatiaľ zastrešuje len verzia A 180d s 1,5-litrovým agregátom so silou 85 kW / 116 koní a 260 N.m.

Naftový model atakuje rýchlosť 100 km/h za 10,5 sekundy, naopak benzínové modely za 8, respektíve 6,2 sekundy. Vo všetkých prípadoch sa o pohon bude starať 7-stupňová dvojspojková prevodovka, v A 200-ke bude však neskôr k dispozícii aj 6-stupňový manuál. Samozrejme, štandardom je výhradne predný pohon, časom však v zmysle tradícií možno očakávať pohon 4Matic a ďalšie výkonnostné verzie, vrátane AMG s výkonom približne 400 koní. Čerešničkou na torte je plejáda asistenčných systémov, ktoré si najmenší model do veľmi veľkej miery prevzal zo súčasného S-ka. Inými slovami, vďaka vylepšeným radarovým a kamerovým systémov dokáže novinka absolvovať vysokú úroveň automatizovanej jazdy. Teším sa na test!

 

Zdroj | Daimler

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *