Nová M5-ka je na svete! Supersedan zaujme revolučnou technikou, šokuje parametrami

Oázu luxusu a prepychu spoznávame v 8. pokračovaní. Rolls-Royce odhalil nový Phantom
Priamo z Milána vám prinášam úplne nový T-Roc, výrazný impulz v triede kompaktných SUV

Pravdu povediac, keď som uvidel minulý rok na prezentácii v Lisabone nové M550i-čko, povedal som si, sakra, to ako bude potom vyzerať M5-ka?! Treba uznať, že nový rad 5 je skutočne výborné auto a i keď som nemal možnosť vyskúšať všetky verzie, dovolím si tvrdiť, že z globálneho hľadiska je BMW vyššej strednej triedy ešte o čosi lepšie ako najväčší konkurent, trieda E. Posledné obdobie sa však čoraz viac začal skloňovať pojem M5, no a práve teraz (po včerajších rozsiahlych únikoch) spoznávame ikonický supersedan už aj oficiálne. Ako je už zvykom, vrcholná päťka opticky nabrala na svaloch a ešte viac pritvrdila svoje tvary. Blatníky sa decentne rozšírili, zatiaľ čo predný nárazník dostal prepracovanejšie otvory na prívod vzduchu k motoru a brzdám. Vzadu nechýba povestná štvorica výfukov s intergrovanými klapkami a difúzor. Masívnejší nárazník disponuje vertikálnymi “odrazkami” v štýle modelov X5/6 M, zaujímavosťou však je i absencia estetickej “hokejky” za predným kolesami, keďže tento prvok je pre nové rady 5 a 7 typický.

 

 

Nová generácia sa už v štandarde pýši 19″ diskami (za príplatok dvadsiatky s pneumatikami o rozmeroch 275/35 R20, respektíve 285/35 R20), hliníkovou kapotoukarbónovou strechou a zliatinovými brzdami s vnútorným chladením – vpredu 6-piestikové a vzadu 1-piestikové strmene. Samozrejme, za príplatok je možne siahnuť po karbón-keramickej sústave s tradičnou zlatou farbou. V úvode bude pritom M5-ka na trhu aj ako 400-kusová First Edition (príplatok 19 500 €), ktorej dominantou bude nielen bohatá výbava, ale aj výnimočný matný lak Frozen Dark Red Metallic od BMW Individual. Dôkladným vyšperkovaním prešiel aj vnútrajšok, kde pribudol najmä karbónový dekór či ešte športovejší M-kový volant s výraznými tlačidlami M1 a M2. Pod ne si môže vodič nastaviť v zmysle svojich preferencií individuálne nastavenia vozidla. Do oka následne padne nový tvar riadiacej páky a športové sedadlá čalúnené kožou Merino, pričom siahnuť je možné i po novo-vyvinutých sedadlách so škrupinovou konštrukciou.

 

 

Ako sa predpokladalo, srdcom em-päťky je 4,4-litrová V8-čka M TwinPower Turbo s výkonom 441 kW / 600 koní a krútiacim momentom 750 N.m už od 1 800 otáčok! Dôkladne “prekopaný” agregát, dostal nanovo vyvinutú dvojicu turbodúchadiel, zvýšený vstrekovací tlak a elektronicky plne variabilne ovládané olejové čerpadlo. Po vzore novej E 63-ky sme svedkami dych-berúcich rýchlostných údajov – M5 akceleruje z 0-100 km/h iba za 3,4 sekundy (!), na dvestovke je za 11,1 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. V prípade balíka M Driver’s Package sa však ručička vie ocitnúť až na úrovni 305 km/h. Do nemalej miery sa pod famózne parametre podpísala špeciálne upravená 8-stupňová prevodovka M Steptronic s technológiou Drivelogic – vodičovi je umožnené, aby si charakter radenia prevodovky nastavil podľa svojich vlastných preferencií. Navyše, výsledkom testovania podvozku na Nürburgring má byť zaručený perfektný kompromis pre každodenne využívanie a ostrú jazdu na okruhu. A teraz to najhlavnejšie…

 

 

To, o čom sa šepkalo už nejaký ten rôčik, a ostatne bolo len otázkou času, kedy sa tak pochopiteľne aj stane, je realitou. Ikonická zadnokolka medzigeneračne “prišla” o výhradne zadný pohon, nakoľko novinka vôbec poprvýkrát v histórií disponuje pohonom všetkých štyroch kolies. M xDrive však sľubuje nové dimenzie dynamiky, väčšiu využiteľnosť a lepšie parametre. Dôkazom sú nielen čísla vyššie, ale aj skutočnosť, že vlastnosti pohonu sa dajú nastaviť podľa potrieb – na výber je z niekoľkých kombinácii režimov vzhľadom k stabilizácii (DSC on, M Dynamic, DSC off) a pohonu (4WD, 4WD Sport, 2WD). Pokiaľ potrebujete perfektnú trakciu, voľba padne na pohon všetkých kolies, v režime M Dynamic v kombinácii s 4WD Sport sa systém postará o ľahko kontrolovateľné drifty, zatiaľ čo pri vypnutej stabilizácii a režime 2WD si zdatní jedinci užijú čisto zadný pohon. BMW tvrdí, že ide o emocionálne najintenzívnejší druh pohonu všetkých kolies medzi vysoko-výkonnými vozidlami. Čarom úspechu je medzi-nápravová rozvodovka s viac-lamelovou spojkou, ktorá podľa aktuálnych potrieb rozdeľuje krútiaci moment. Ďalšou prísadou  je plne variabilný aktívny diferenciál Active M Differential na zadnej náprave s rozsahom uzamykania od 0 do 100 percent. Novú M5-ku je možné objednať v septembri, doručovanie začne v januári no a pokiaľ sa pýtate na cenu, tak svoju novú pýchu si BMW cení na čiastke od  117 900 €.

 

 

zdroj | BMW

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *