Priamo z Milána vám prinášam úplne nový T-Roc, výrazný impulz v triede kompaktných SUV

Nová M5-ka je na svete! Supersedan zaujme revolučnou technikou, šokuje parametrami
Najúspešnejšie Porsche prichádza vo svojej tretej generácii. Privítajte (staro)nový Cayenne

Je to už relatívne dávno, čo sme sa dozvedeli o plánoch značky Volkswagen predstaviť úplne nový crossover, ktorý má priniesť výrazný impulz v segmente kompaktných SUV. V zmysle posledných avíz nebolo tajomstvom už ani to, že k oficiálnemu odhaleniu dôjde presne 23. augusta, očakávaný T-Roc je tak dnešným dňom realitou. Ba čo viac, slávnostnej prezentácie v Miláne som sa zúčastnil osobne, preto vám okrem plejády informácií prinášam aj svoje autentické prvé dojmy z Talianska. Hneď v úvode treba povedať, že pre Volkswagen ide o akýsi prelomový počin, ktorý má počať novú éru emotívnejších modelov a zároveň tak osloviť najmä mladú klientelu. V danom duchu sa nieslo nielen veľkolepé odhalenie, ale už na prvý pohľad to očividne naznačuje aj samotná novinka. T-Roc je skutočne iný. Iný ako súčasné SUV-čka z Wolfsburgu.

 

 

Za veľmi príjemné prekvapenie považujem dizajn, ktorý je na relatívne konzervatívne pomery značky vskutku avantgardný, dovolím si tvrdiť, že miestami až drzí (v dobrom slova zmysle). Po Arteone je očividné, že Volkswagen pristupuje na odvážnejšiu a emotívnejšiu nôtu, ktorá veľmi trefne a moderne kombinuje SUV-čkové prvky s dynamickými až športovými detailmi. BTW, ruka v ruke s novým dizajnovým smerovaním ide aj samotný názov, ktorý spája zavedené označenie začínajúce písmenom T (Tiguan, Touareg, Teramont) a zároveň dodatok Roc, odvodeným od anglického slova “rock”, ktorým má nový crossover vykresľovať suverenitu SUV v kombinácii s agilitou hatchbacku kompaktnej triedy. Pre upresnenie, T-Roc stojí na modulárnej platforme MQB, pričom s rozmermi 4 234 x 1 819 x 1573 milimetrov naznačuje svoje postavenie pod Tiguanom. Svoj vyzývavý charakter novinka naznačuje nielen pomerne širokým rozchodom kolies, masívnejšími blatníkmi, krátkymi prevismi a nižšou výškou, ale aj tvarmi ako takými.

Naozaj, keď uvidíte T-Roc naživo, hneď vás zaujme svojim netypickejším lookom, vďaka ktorému si ho rozhodne nepomýlite od zvyška portfólia. Môže za to najmä široká a expresívne pôsobiaca predná maska, ale i zdvojené svetlomety s full-LED technológiou (za príplatok) a jedinečným podpisom, ktorý vytvára zaujímavú grafiku. Z profilu opäť vyznieva pretiahnutá silueta strechy s chrómovým prvkom, ktorý sa tiahne od predného stĺpika až po zadné svetlá. C-čkové stĺpiky sú výraznejšie sklonené, čím je docielený decentne “kupéčkový fíling“. Čerešničkou na torte dizajnu je napokon nezvyčajne široká škála individualizácie, nakoľko T-Roc je prvým SUV značky Volkswagen, ktoré prichádza i v dvojfarebnom lakovaní s vizuálne odsadenou strechou. Zadná časť je opticky rozdelená na tri časti – efektné zakončenie strechy, pod ňou trojrozmerne tvarované LED-kové svetla s logom a označením uprostred a napokon v spodnej, fádnejšej časti vrcholí horizontálne tvarovanie ochranným nárazníkom. Vo finále tak zadné partie pôsobia nižšie, širšie a športovejšie.

 

DSC_0006

 

Pohľad do interiéru okamžite naznačuje naozaj rozsiahlu digitalizáciu a nanovo definované tvary. Nová koncepcia palubnej dosky integruje opäť o čosi viac zobrazovacích a ovládacích prvkov. Po nastúpení dnu sa pochopiteľne nevyhnete pocitu, že množstvo detailov ste už v iných koncernových modeloch videli, pravdou však je, že kokpit je do nemalej miery nový a značne odlišný. Po vzore nového Pola sme svedkami svojbytného návrhu a viacerých plošných dekoračných elementov rôznych farieb a materiálov. V ponuke je široká škála farebných variantov, či už ide o obloženie dverí, stredového panela alebo prístrojového štítu. Spomenúť sa určite oplatí aj špecifický 8-kanálový zvukový  systém s celkovým výkonom až 300 W, o ktorý sa stará audio špecialista Beats.

Upriamiť pozornosť pritom treba najmä na 11,7″ digitálne budíky Active Info Display novej, značne futuristickejšej generácie (so 133 dpi), nakoľko grafika a animácie, aké poznáme napríklad z modelov Golf, Tiguan či Passat sú minulosťou. Ďalšiu obrazovku nájdeme už tradične uprostred, tentokrát však s formátom 8″ a novým skleneným povrchom. Pripravte sa teda na packy a škrabance. Vyzdvihnúť pritom musím, že i keď ide o kompaktný crossover, vďaka dlhšiemu rázvoru (2 603 milimetrov) bol docielený prekvapivo veľký vnútorný priestor, a teda T-Roc je v pohode schopný odviesť 5-člennú posádku. Navyše, 445-litrový kufor patrí rovnako medzi tie najväčšie v segmente, ak k tomu sklopíte zadné sedadlá (delené v pomere 60:40), vznikne dokonca v danej triede rekordný objem až 1 290 litrov. Nuž, priestrannosť bola odjakživa silnou stránkou VW-čka.

 

 

Je jasné, že pokiaľ by som mal menovať jednotlivé technologické a asistenčné novinky, článok by nemal konca. V skratke povedané, do veľkej miery ide o tie najmodernejšie technológie, ktoré sa nedávno predstavilo vo faceliftovanom Golfe či novom Arteone, samozrejme, niektoré z nich ponúkajú už i novšie nadstavby. Zaujímavosťou opäť je, že i T-Roc prichádza s Y-novou stratégiou výbavy – základom je vybavenie T-Roc, napokon je možné vybrať jednu z dvoch takmer rovnocenných stupňov výbav, ktoré sú určené pre odlišné zameranie – Style alebo Sport.

Asi nikoho neprekvapí motorová paleta, ktorá je však naozaj široká a pomerne rozmanitá. Základný agregát predstavuje motor 1.0 TSI s výkonom 85 kW / 115 k a 200 N.m, nasleduje 1.5 TSI s výkonom 110 kW / 150 koní a 250 N.m, no a napokon vrcholom bude aj 2-litrové TSI-čko s výkonom až 140 kW / 190 koní a 320 N.m. Vrcholný variant je štandardne vybavený 7-stupňovým DSG-čkom a pohonom 4Motion, ostatné verzie je možné osadiť i 6-stupňovým manuálom a pohonom len predných kolies. Obdobný princíp funguje aj v naftovej ponuke – základom je 1.6 TDI s výkonom 85 kW / 115 k a 250 N.m, následne je možné siahnuť po motore 2.0 TDI s výkonom 110 kW / 150 k a 340 N.m alebo 140 kW / 190 koní a 400 N.m. Dizajnových, technologických či motorických kombinácií je teda viac než dosť, oceniť pritom treba najmä prítomnosť pohonom 4Motion, ktorý je v danej triede skôr raritou než realitou. Na teraz toľko, ešte podrobnejšie možno čoskoro…

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *