Menej dverí a viac športovej elegancie, privítajte Mercedes-Benz triedy E vo verzii kupé

Lamborghini faceliftuje vlajkovú loď. Aventador S dostal 740 koní a natáčanie zadných kolies
4-kové bavoráky sa dočkali vylepšení, ktoré neobišli ani, po novom už 450-koňovú M4-ku

Záver roka 2016 priniesol so sebou odhalenie stuttgartskej novinky, ktorú uvidíme prostredníctvom oficiálnej svetovej premiéry v januári na autosalóne v Detroite. Reč je o nemeckej prémiovej značke Mercedes-Benz a jej úplne novej generácii triedy E Coupé. Po dizajnovej stránke sa, pochopiteľne, žiadne veľké prekvapenie nekoná. Ostatne, v dobe, kedy unifikácia modelového portfólia hýbe svetom, a v prípade Mercedesov to platí azda dvojnásobne sa tomu čudovať nemôžeme. Veď predsa automobilky veľmi dobre vedia, čo robia, najmä tie s obrovskými skúsenosťami, a v konečnom dôsledku predaje hovoria jasnou rečou, vďaka čomu sa za posledné mesiace až roky v Stuttgarte tešia ako nikdy predtým. E-čkové kupé je tak do veľkej miery podobné s menším céčkom a zároveň väčším S-kom, predsa len sa však objavujú detaily, ktoré tieto modely viac či menej odlišujú. V prípade triedy E ide o inak navrhnuté predné vysoko-výkonné svetlomety LED Multibeam s dvojicou trubíc čí masku s chrómovým okrajom, ktorý nájdeme len tu. Ako je už zvykom aj u menšieho C Coupé, i tu bude mať verzia kupé už v základe efektnú diamantovú masku.

Z profilu môžeme evidovať ďalšiu podstatnú rozdielnosť, a to skutočnosť, že na rozdiel od triedy C kupé tu nenájdeme stredový stĺpik, navyše strecha klesá smerom vzad nielenže pod iným uhlom, ale aj riešenie C-stĺpika je podstatne odlišnejšie. Inými slovami, silueta vozidla je značne elegantnejšia, pričom zaujímavosťou je aj zadná dvojica bočných okien, ktoré tesne pri konci rozdeľuje (ako je tradíciou pre éčka) dodatočná lišta. Zadná časť je výrazne elegantnejšia a pristaviť sa treba i pri koncových svetlách, ktoré ponúkajú opäť inú grafiku vďaka nádhernému trblietavému efektu stardust. Interiér je do väčšinovej miery zhodný s klasickým sedanom a kombi, podstatnou odlišnosťou však sú výduchy ventilácie so značne športovejším a štýlovejším vyhotovením. Zvyšné odlišnosti treba hľadať už len v detailoch, napríklad v odlišnom návrhu výplni dverí, obrovské, 12,3″ displeje ale v kokpite chýbať nemôžu. Bližšie podrobnosti si môžete prečítať aj v našom nedávnom teste E-čkového sedanu.

Pokiaľ ide o motorizácie, v úvode predaja bude k dispozícii výhradne štvorica verzií, z toho len jedna naftová. Tou je vyhotovenie E 220d, čiže nový 2-litrový štvorvalec s výkonom 143 kW / 194 koní pri 3800 ot./min a krútiacim momentom 400 N.m. Tento variant by mal papierovo jazdiť za približne 4 l/100 km, pričom uháňať vie rýchlosťou až 242 km/h. Benzínovú paletu začína rovnako veľký štvorvalcový agregát vo verzii E 200, kde disponuje silou 135 kW / 184 koní a krútiacim momentom 300 N.m. Následne je v ponuke model E 300, ktorého útroby vypĺňa rovnaký motor, avšak v tomto prípade je naladený na výkon až 180 kW / 245 koní. Akcelerácia z nuly na stovku mu trvá len 6,4 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je obmedzená na 250-ke. Vrcholom v súčasnej ponuke je model E 400 4Matic, teda 3-litrový vidlicový šesťvalec produkujúci silu 245 kW / 333 koní a 480 N.m. Vďaka nej dokáže 400-ka pokoryť rýchlosť 100 km/h už za 5,3 sekundy, no problémom by nemala byť ani spotreba okolo ôsmich litrov.

V ponuke nechýba špičkový vzduchový podvozok Air Body Control, no a nepochybne veľká pozornosť sa sústreďuje na asistenčné a bezpečnostné systémy, ktoré predstavujú ďalší krok k plne autonómnemu riadeniu. V rámci príplatkovej výbavy tak nie je núdza o plejádu asistentov na čele s technológiou Drive Pilot, ktorá umožňuje v istom rozsahu autonómnu jazdu. Štandardom pre všetky verzie bude 9-stupňová automatická prevodovka 9G-Tronic, no a je viac než jasné, že odstupom času sa dočkáme aj iných motorických verzií na čele so 401-koňovým modelom Mercedes-AMG E 43 Coupé, no a dokonca sa šepká aj o osemvalcovej 63-ke, ktorá nielen v predošlej generácii v ponuke chýbala. Či naozaj časom príde, je na teraz otázne, rovnako ako pohľad do cenníka klasických verzií, keďže cenové relácie zverejnené doposiaľ neboli. Čo však vieme s určitosťou je, že k elegantnému kupéčku sa neskôr zaradí aj kabriolet.

 

zdroj | DAIMLER

1 Comment

  1. Michael píše:

    Krásny kúsok, veľmi pekná štýlovica, tie výduchy v strede palubovky vyzerajú brutálne 🙂 jediná drobnosť mi prekáža, na čo si neviem stále zvyknúť sú tieto nové zadné svetlá, vôbec mi k tomu nesedia, v minulej generácii sa mi viac páčili, a hlavne mi stále pripomínajú Lagunu coupe 😀

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *