Lamborghini faceliftuje vlajkovú loď. Aventador S dostal 740 koní a natáčanie zadných kolies

Menej dverí a viac športovej elegancie, privítajte Mercedes-Benz triedy E vo verzii kupé

Keď napíšem, že Lamborghini Aventador je na svete už od roku 2011, kedy došlo k slávnostnému predstaveniu na autosalóne v Ženeve, asi len málokto by uveril tomu, že je tomu už šesť rokov, čo je na trhu bez akejkoľvek väčšej modernizácie. 

Je síce pravda, že odstupom času sme sa dočkali špeciálnych verzii LP720-4 50 Aniversario a LP750-4 SuperVeloce, “klasický” 700-koňový variant je tu ale doteraz v takej podobe, v akej sme ho spoznali už naozaj dávno. V konečnom dôsledku, superšporty tohto druhu nepodliehajú tradičným, približne 6-ročným medzigeneračným cyklom ako je tomu pri konvenčných modeloch, v závere roku 2016 sme ale svedkami očakávanej modernizácie. Po viacerých upútavkách a zákulisných informáciách sa vrcholné Lamborghini dočkalo komplexného faceliftu s dodatkom S a označením LP740-4. V prom rade je vo veci značne vyšperkovaný a ešte atraktívnejší exteriér, ktorý nepôsobí len podstatne modernejšie, ale je aj plne funkčný, a to dokonca viac ako kedykoľvek predtým. Prítlak na prednej náprave sa zlepšil o 130 %, zatiaľ čo novo vyvinuté zadné krídlo, ktoré sa nastavuje v troch polohách zaručuje až o 50 % väčší prítlak vzadu. Najväčšie dizajnové zmeny evidovať v prípade prepracovanejšieho predného nárazníka, bočných prahov a zadného nárazníka s úplne nový difúzorom a centrálnou koncovkou výfukového systému. Ten je mimochodom o vyše 20 % ľahší ako doteraz, čo vo výsledku spolu s karbónovým monokokom zaručuje suchú hmotnosť pod 1,6 tony.

To nie je určite najmenej, povedať však treba, že toto Lambo poháňa obrovský, 6,5-litrový atmosférický dvanásťvalec s po novom už navýšeným výkonom 544 kW / 740 koní a krútiacim momentom 690 N.m. Výkon tak vzrástol o 29 kW / 40 koní, pričom obmedzovač otáčok sa posunul z doterajších 8350 na 8500 ot./min. Dynamika ako taká sa prakticky vôbec nezmenila – akcelerácia z nuly na stovku trvá S-ku len 2,9 sekundy, na dvestovku za menej ako 9 sekúnd a maximálna rýchlosť naďalej 350 km/h. Veľký progres však sľubuje stabilita, ovládanie vozidla a najmä možnosť prechádzať zákrutami vo vyšších rýchlostiach, keďže S-ko dostalo riadenie všetkých štyroch kolies, čo značí, že aj zadné kolesá sa v závislosti od rýchlosti decentne natáčajú v smere alebo proti smere jazdy. Pohon všetkých štyroch kolies ako aj špičková 7-stupňová automatická prevodovka s rýchlosťou radenia famóznych 50 milisekúnd ostáva. Decentné zmeny evidujeme aj v interiéri, či už ide o prepracovanejšie virtuálne budíky alebo nové materiály. Novinkou je i režim jazdy Ego, ktorý predstavuje v preklade mód Individual, kedy si môže vodič nastaviť jednotlivé nastavenia podľa seba. Zvyšné profily Strada, Sport a Corsa sú k dispozícií naďalej. Na záver tu máme cenové relácie – Aventador S LP740-4 začína na čiastke 281 555 € bez dane, pričom k prvým zákazníkom poputuje už na jar.

zdroj | Lamborghini

1 Comment

  1. Michael píše:

    Wow, tak toto vyzerá úžasne :O tá žltá mu mega sedí a ten motor je v dnešnej dobe ako z rakety… 😀 len škoda tej ceny… 😀 Vidno aký nadčasový dizajn urobili, keď na tom aute vôbec nevidieť že už tu je 6 rokov s nami 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *