4-kové bavoráky sa dočkali vylepšení, ktoré neobišli ani, po novom už 450-koňovú M4-ku

Menej dverí a viac športovej elegancie, privítajte Mercedes-Benz triedy E vo verzii kupé
Očakávaný facelift Octavie s rozdelenými svetlami je realitou. Výsledkom Škoda, bohužiaľ, prekvapila

Aj napriek tomu, že BMW radu 3 dostal facalift už dávnejšie, štýlovejšia a zároveň športovejšie verzie strednej triedy z Mníchova sa ho dočkali až teraz. Naraz sme pritom svedkami modernizácie všetkých motorových aj karosárských vyhotovení, teda radu 4 Coupé, Convertible aj Gran Coupé, vrátane vrcholnej M4-ky. Tento akt sa ostatne už dal skôr či neskôr čakať, veď súčasná generácia je na trhu už od roku 2013, preto nadišiel ten správny čas na menší update. Ten je na pohľad skutočne malý, keďže vo výsledku sa zmenili viacmenej len svetlá – od teraz už v štandarde dostanete full-LED svetlomety s novou a značne atraktívnejšou grafikou. Okrem toho môžeme evidovať decentnú zmenu v prípade nárazníkov v rámci paketov Sport a Luxury, povestný M paket ako i bodykit M4-iek ako taký ostal ale prakticky bez zmien. V konečnom dôsledku obdobný osud nedávno postihol aj rad 3, kedy boli zmeny rovnako len kozmetické, na druhú stranu, povedzme si, že meniť toho veľa ani netrebalo. Tomu nasvedčuje i predajný úspech, nakoľko BMW hovorí, že dodnes predalo približne 400-tisíc kusov štvoriek, čo je naozaj pekné číslo.

Decentné vylepšenia badať aj v interiéri, kde pribudli chrómované prvky, čalúnenie, dvakrát prešívaná koža, no a modernizácia neobišla ani infotainment – centrálny displej dostal po vzore novej 5-ky vylepšený iDrive systém v štýle moderných smartfónov, za príplatok bude zároveň možné osadiť kokpit už aj digitálnymi budíkmi s meniacou sa grafikou vzhľadom k zvolenému režimu. Atmosféru sofistikovanosti tu zvyšuje okrem iného aj nová verzia navigačného systému Professional a ďalšie prvky z arzenálu Connected Drive. Medzičasom došlo k novému nastaveniu podvozka, čoho výsledkom je tuhšie nastavenie, ktoré má zaručiť jazdné vlastnosti pre všetky verzie. Pod kapotou nájdeme trojicu benzínových – 420i (135 kW / 184 k), 430i (185 kW / 252 k) a 440i (240 kW / 326 k), a trojicu naftových motorov 420d (140 kW / 190 k), 430d (190 kW / 258 k) a 435d (230 kW / 313 k). Z ponuky sa tak vyčlenilo vyhotovenie 425d, naopak Gran Coupé je možné osadiť aj verziou 418d, teda štvorvalcom s výkonom 110 kW / 150 koní. Na výber (v závislosti od verzie) je 6-stupňová manuálna prevodovka alebo 8-stupňový automat. Samozrejme, nechýba pohon všetkých štyroch kolies, ktorý je pre 435d štandardom. Špičkové M4-ky s 3-litrovým šesťvalcom sa od teraz už bud pýšiť výkonom 331 kW / 450 koní, keďže doteraz sa takýmto výkonom pýšili len verzie s Competition paketmi.

 

zdroj | BMW

1 Comment

  1. Michael píše:

    To už budú skoro 4 roky čo je tu s nami? :O ako to letí… no ale krásna je, asi by som povedal že druhý najkrajší Bawor v ponuke, hneď po rade 2 (active tourer vynechajme… :D). Toto je plnohodnotný nástupca niekdajšej trojky 🙂 dnešná trojka je už moc obtlstlá, veľká. Tie línie sa im krásne vydarili 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *