Áno, podrobne predstavovať a písať tu slohy o po Fabii najpredávanejšom aute na Slovensku je pomerné scestné, veď Škoda Octavia je všetkým naozaj dobre známa, a to aj v prípade tretej generácie, ktorú poznáme už od decembra 2012. Ostatne, čoraz viac sa už skôr začína šepkať o jej faceliftovanej podobe, ktorá by sa teoreticky mohla svetu ukázať ešte v závere tohto roka. S nemalým výskytom tomu nie je inak ani v prípade športovej verzie RS, ktorú počas rannej cesty do školy/roboty stretnete pri troche šťastia v našom hlavnom meste pomaly častejšie ako meškajúce prostriedky mestskej hromadnej dopravy. Ono, čudovať sa tomu pochopiteľne nemôžeme, veď ide rozhodne o azda najobľúbenejšie športovo založené auto na trhu, ktoré vám za relatívne málo peňazí ponúkne relatívne veľa muziky, čiže sa bavíme o vyhľadávanom artikle nielen medzi športu-chtivými mladíkmi, ale aj tými, ktorí majú na krku mladú rodinku, no netaja závodné chúťky. Samozrejme, napriek svojim prednostiam si vozidlo tohto typu pravý petrolhead zväčša nekúpi, sú totiž predsa len v hre zaujímavejšie kúsky, ktoré pohladia jeho autičkársku dušu viac a prežije to, že príde o daily car. Minulý rok však z Mladej Boleslavy vzišla špeciálna verzia RS 230, ktorá má osloviť možno práve túto skupinku, keďže láka na oveľa lepšie jazdné vlastnosti. Je tomu naozaj tak?
Viete, aké je najväčšie negatívum tohto auta? Je smutné, že tají svoje kvality a potenciál. Od štandardnej verzie RS, a teraz mám na mysli hlavne tú s TDI-čkom pod kapotou, ktorá pre mňa zo stále nepochopených dôvodov tvorí väčšinový podiel predaja “ostrej” Octavie, túto špecialitku prakticky nerozoznáte. Po čiernych detailoch ostatne za príplatok siahne i tak väčšina a skúmať, či je daná plaketa o niekoľko milimetrov väčšia prosto nik nebude. Je mi jasné, že Octavia RS TDI sa snaží byť veľmi rozumnou voľbou a to vrátane jej kvalít ako takých vlastne ani nespochybňujem (i keď navonok sa vezie na “sláve” benzínovej alternatívy), minimálne z jazdeckého hľadiska je však o polovicu horším autom než je edícia 230. Teda, napíšem to diplomatickejšie. RS 230 je asi tak o polovicu lepšia Octavia RS a je dôkazom toho, že niekedy stačí tak málo, aby sa zmenilo tak veľa! Nie, teraz nemyslím prírastok tých “chabých” 10 koní, ale prítomnosť oného diferenciálu, ktorý, dovolím si tvrdiť, radikálne zmení jazdné vlastnosti prednokolky k lepšiemu a vám neostáva teda nič iné, ako jeho prítomnosť vykričať svetu na “bojisku”, keďže naoko sa vám to nepodarí. Vychvaľovať následne úžitkovú hodnotu Octavie RS ako takej nemá už asi význam a rovnako by som sa opakoval aj v tom prípade, ak by som hovoril o jej statuse denného auta, ktorý má medzi seberovnými konkurentmi prosto na najvyššej úrovni a z racionálneho pohľadu bude vždy dominovať. A cena? Oproti benzínovej verzii si pripravte navyše necelých 3-tisíc, za čo dostanete skutočne bohatú výbavu vrátane všetkých spomínaných predností, číže k cene 29 290 € už nemáte veľký dôvod veľa prikladať.
Verzia | Škoda Octavia RS 230 2.0 TSI |
---|---|
Motor | preplňovaný benzín, 2.0 R4 |
Výkon | 169 kW / 230 koní (4 500 – 6 200 ot./min) |
Krútiaci moment | 350 N.m (1 500 – 4 600 ot./min) |
Pohon | pohon predných kolies |
Prevodovka | 6-stupňová manuálna prevodovka |
Akcelerácia 0-100 km/h | 6,7 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h |
Priemerná spotreba | 7,5 l/100 km |
Objem nádrže | 50 litrov |
Objem kufra | 590 – 1 580 litrov |
Hmotnosť | 1 445 kilogramov |
Rozmery | 4 685 x 1 814 x 1 449 milimetrov |
Disky | 19-palcové |
Základná cena | od 14 890 € |
Základná cena verzie | od 29 290 € |
Cena testovaného modelu | 33 046 € |
1 Comment
Je nezmyselné posudzovať toto auto iba podľa toho že je to Škodovka, samozrejme že nie je to najagresívnejšie vyzerajúce, najvýkonnejšie alebo najhlučnejšie auto no možno by som mu dal prívlastok najuniverzálnejšie, minimálne v tebou spomenutej konkurencii. No najlepšie si to asi vystihol slovami: “Samozrejme, napriek svojim prednostiam si vozidlo tohto typu pravý petrolhead zväčša nekúpi, sú totiž predsa len v hre zaujímavejšie kúsky, ktoré pohladia jeho autičkársku dušu viac a prežije to, že príde o daily car.”, s ktorými sa naplno stotožňujem. 🙂