Na svete je málo supersedanov s takou siahodlhou históriou ako v prípade mníchovskej strely BMW M5. Trojpriestorový manažérsky sedan vyššej strednej triedy odjakživa spájal luxus, pohodlie a športové vlastnosti, ktoré dokázali v danej dobe vždy potrápiť nielen na okruhu aj tie najväčšie superšporty.
Inak tomu nie je ani v prípade úplne novej, v poradí už šiestej generácie (F90), ktorá prišla na trh s revolučným pohonom M xDrive. Ten síce v úvode spôsobil rozporuplné reakcie, keďže vôbec poprvýkrát v histórii ide o M5-ku s pohonom všetkých štyroch kolies, krátko na to sa však ukázalo, že práve široká škála nastavení pohonu je jednou z tých najsilnejších stránok em-päťky.
Presvedčiť som sa o tom stihol už aj ja, ba čo viac, nestihol som sa čudovať, ako famózne táto 600-koňová beštia funguje, najmä ak na prvý pohľad vyzerá ako bežný sedan v základnej farbe. Po niekoľkých dňoch spolužitia s M5-kou som došiel k názoru, že ide prakticky o dokonalé auto. Poďme ale pekne poporiadku…
Verzia | BMW M5 M xDrive |
---|---|
Motor | preplňovaný benzín, 4.4 V8 |
Výkon | 441 kW / 600 koní (5 600 – 6 700 ot./min) |
Krútiaci moment | 750 N.m (1 800 – 5 600 ot./min) |
Pohon | pohon všetkých štyroch kolies (M xDrive) |
Prevodovka | 8-stupňová prevodovka M Steptronic |
Akcelerácia 0-100 km/h | 3,4 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 305 km/h |
Priemerná spotreba | 12,5 l/100 km* |
Objem nádrže | 68 litrov |
Objem kufra | 530 litrov |
Hmotnosť | 1 930 kilogramov |
Rozmery | 4 956 x 1 903 x 1 473 milimetrov |
Disky | 20-palcové |
Základná cena | od 47 350 € |
Základná cena verzie | od 121 500 € |
Cena testovaného modelu | 163 000 € |
* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.