Nová 600-koňová M5-ka je dokonalé auto, akých na trhu naozaj veľa niet. Prečo?

Nové A-čko vyráža dych interiérom, ktorý zatieni aj luxusné limuzíny. Ako však jazdí?
18. novembra 2018

Na svete je málo supersedanov s takou siahodlhou históriou ako v prípade mníchovskej strely BMW M5. Trojpriestorový manažérsky sedan vyššej strednej triedy odjakživa spájal luxus, pohodlie a športové vlastnosti, ktoré dokázali v danej dobe vždy potrápiť nielen na okruhu aj tie najväčšie superšporty.

Inak tomu nie je ani v prípade úplne novej, v poradí už šiestej generácie (F90), ktorá prišla na trh s revolučným pohonom M xDrive. Ten síce v úvode spôsobil rozporuplné reakcie, keďže vôbec poprvýkrát v histórii ide o M5-ku s pohonom všetkých štyroch kolies, krátko na to sa však ukázalo, že práve široká škála nastavení pohonu je jednou z tých najsilnejších stránok em-päťky.

Presvedčiť som sa o tom stihol už aj ja, ba čo viac, nestihol som sa čudovať, ako famózne táto 600-koňová beštia funguje, najmä ak na prvý pohľad vyzerá ako bežný sedan v základnej farbe. Po niekoľkých dňoch spolužitia s M5-kou som došiel k názoru, že ide prakticky o dokonalé auto. Poďme ale pekne poporiadku…

 

YouTube_Subscribe

 



proporčne vyvážený dizajn
kvalitne spracovaný interiér
bezkonkurenčná prevodovka
perfektné riadenie a ovládateľnosť
famózne jazdné vlastnosti
nastavenie podvozka
sofistikovaný pohon
príjemná spotreba


málo prenikavý zvuk
málo miesta vzadu
malá nádrž

 
 
 
 

Technická špecifikácia

Verzia BMW M5 M xDrive
Motor preplňovaný benzín, 4.4 V8
Výkon 441 kW / 600 koní (5 600 – 6 700 ot./min)
Krútiaci moment 750 N.m (1 800 – 5 600 ot./min)
Pohon pohon všetkých štyroch kolies (M xDrive)
Prevodovka 8-stupňová prevodovka M Steptronic
Akcelerácia 0-100 km/h 3,4 sekundy
Maximálna rýchlosť 305 km/h
Priemerná spotreba 12,5 l/100 km*
Objem nádrže 68 litrov
Objem kufra 530 litrov
Hmotnosť 1 930 kilogramov
Rozmery 4 956 x 1 903 x 1 473 milimetrov
Disky 20-palcové
Základná cena od 47 350 €
Základná cena verzie od 121 500 €
Cena testovaného modelu 163 000 €

* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *