Kráska a elegán. Nové Audi A6 a A7 sú výborné autá, majú však jednu spoločnú chybu

Koniec dieselov? Nové 5-kové bavoráky s naftovými motormi hovoria jednoznačné nie!
22. júla 2018

Ingolstadtská automobilka oprávnene hovorí o novej ére, keďže rok 2018 sa naozaj nesie v znamení invázie nových modelov Audi. Momentálne sa veľká pozornosť upriamuje do úplných noviniek ako Q8 či e-tron, z pohľadu predajov sa však do popredia hlásia úplne nové generácie pilotných modelov A6 a A7 Sportback.

Obzvlášť A6-ka predstavuje aj pre náš trh jeden z najzásadnejších pilierov vyššej strednej triedy, ostatne, ide o jeden z najúspešnejších biznis sedanov na svete, ktorému sa v rámci segmentu mimoriadne darí aj u nás. V sklonku posledných mesiacov sa prvé kusy pomaly ale isto dostali aj k nám, no a keďže som nezaháľal, prinášam vám podrobný test novej A6-ky.
 

YouTube_Subscribe

 
Zabudnúť však nemôžem ani na A7-čku. Sportback vyzerá dizajnovo naozaj úchvatne, osobne ju považujem za jedno z najkrajších áut na trhu, i keď nemalú zásluhu za to nesie vhodná konfigurácia doplnkov. Ak však exemplár, ktorý je vybavený benzínovým motorom, navyše šesťvalcovým, a dokonca aj kompletne športovým balíkom S-line, nemá v zadnom nárazníku ani len náznak koncoviek výfukov, tak to je už naozaj pozoruhodné.

Nuž, Audi sa už pripravuje na elektrifikáciu, kde sa výfuky jednoducho nenosia. Výsuvný spojler, prepojene svetlá, agresívna maska či obrovské, až 21” disky v spojení s nádhernou siluetou strechy však vo výsledku i tak chytia za srdce. Nádhera!

 

YouTube_Subscribe

 
Ak ste pozorne sledovali obe videá, už viete, že novinky dokonalé bohužiaľ nie sú. Obe autá majú spoločný „nedostatok”, ktorým poslednú dobu trpia najmä koncernové autá. Ide o opozdený nástup sily pri akcelerácii z miesta, ale aj pri pružnom zrýchlení. V momente, keď vodič stlačí plynový pedál, približne dve sekundy trvá, kým vozidlo začne akcelerovať. Problém sa nemení ani po aktivovaní športového režimu – prevodovka síce ihneď preradí, motor je v otáčkach, no záťah príde až o pár sekúnd. Nejde teda o klasickú turbodieru, skôr elektrické obmedzenie, pravdepodobne skrz emisie.

Nuž, žijeme v dobe regulácií a noriem, pravdou však je, že v rovine iných automobiliek tento akt nezaznamenáte, minimálne nie v takomto rozsahu. Odhliadnuc od toho to však majú novinky z dielne Audi namierené naozaj vysoko. Všetko samozrejme niečo stojí, testované kúsky atakovali 6-ciferné sumy pri pohľade na výslednú cenu. Je však jasné, že každý si nakonfiguruje svoj exemplár podľa svojich predstáv. Tak či onak, nové želiezka v ohni z Ingolstadtu vniesli do triedy slušný prievan, sám som preto zvedavý, ako na tieto silné zbrane zareaguje zákazník i konkurencia.
 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *