Prvý elektromobil od Škody zaujme nielen dizajnom, ale i technikou. Toto je budúci Kodiaq Coupé

MINI v maxi balení dostalo pohon ALL4 a 231 koní. Privítajte John Cooper Works Countryman
Mercedes-Benz opäť posúva latku a zdokonaľuje kráľa ciest! S-ko má nové špičkové technológie a motory

Autosalón v Šanghaji je miestom, kde nám automobilka Škoda predstavuje v duchu avíz svoj veľmi dôležitý model. Síce ide iba o koncepčnú podobu, Vision E má však zmeniť smerovanie českej značky a jeho prednosti tomu aj nasvedčujú. Ide totiž o vôbec prvý škodovácky elektromobil a zároveň je vo veci automobil, ktorý má byť schopný vo svojej podobe absolvovať autonómnu jazdu. Štúdia vozidla kategórie SUV-kupé je postavená na platforme MEB, teda podvozkovej architektúre slúžiacej výhradne pre elektrické automobily (rázvor náprav je teda napríklad paradoxne o 6 cm dlhší než v prípade 7-miestneho Kodiaqa). Pohonné ústrojenstvo tvorí až dvojica elektromotorov, ktoré poháňajú obe nápravy  s výsledným kombinovaným výkonom 225 kW / 306 koní. V tejto chvíli nepoznáme bližšie informácie k akumulátorom, Škoda ale prezrádza, že na ich dobitie na 80 percent stačí len 30 minút, pričom dojazd na jedno nabitie predstavuje až 500 kilometrov. Pochopiteľne, spomínaná autonómna jazda nie je v plnom znení, keďže Vision E dokáže viesť vozidlo bez zásahu vodiča len v kolónach či na diaľnici, koncept však vie aj sám vyhľadávať voľné miesta a následne zaparkovať, respektíve vyparkovať.  Za všetko vďačí systém súboru kamier, radarov a laserových senzorov. Takýmito schopnosťami sa pritom má pýšiť aj sériová verzia, pričom ani samotný pohon neostane len v rovine konceptu. Už budúci rok sa dočkáme prvej plug-in hybridnej verzie od škodovky, ktorú uvidíme v Superbe, do roku 2015 bude napokon Škoda počítať s minimálne piatimi elektromobilmi v portfóliu.

Ako ste už asi postrehli, Vision E je predobraz čoraz viac skloňovanej verzie kupé, ktorá má vzísť z klasického SUV Kodiaq. E-čko tak poukazuje na budúce SUV so štýlovými tvarmi, pričom to, na čo sa pozeráte je skutočne do väčšinovej miery zhodné s blížiacou sa realitou. Sériový Kodiaq Coupé zdedí prakticky do bodky dané proporcie, krivky či tvar strechy, do sériovej podoby sa však pochopiteľne nepretavia len futuristické svetlomety a nárazníky. Veľkou otázkou zostáva koncepcia interiéru, keďže práve predstavený koncept dostal vnútrajšok na míle vzdialený od produkcie. Palubná doska s horizontálnym členením sa nesie vo veľmi minimalistickom duchu, pričom ruka v ruke so súčasnými trendmi ráta s hneď viacerými rozmernými displejmi. Pred prednou posádkou sa tak rozprestierajú obrazovky prakticky cez celú šírku palubovky, ovládanie pritom prebieha buď pomocou dotykov alebo za pomoci ovládacieho modulu, ktorým disponuje každý člen posádky. Do očí bije napokon aj 2-ramenný volant zrezaný ako zdola tak aj zhora, či početne zastúpený český kryštál. Nuž, uvidíme, čo z týchto prvkov uvidíme aj v sérii, dočkať by sme sa jej mali už budúci rok.

 

zdroj | Škoda

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *