Mercedes-Benz opäť posúva latku a zdokonaľuje kráľa ciest! S-ko má nové špičkové technológie a motory

Prvý elektromobil od Škody zaujme nielen dizajnom, ale i technikou. Toto je budúci Kodiaq Coupé
Vyšší výkon a nižšia váha. Vyšperkované BMW M4 Coupé CS je oficiálne realitou

Trieda S, to je pojem sám o sebe, ostatne, v triede luxusných limuzín by ste hľadali márne vozidlo s dlhšou a úspešnejšou históriou. Iste, v súčasnosti sú na trhu skutočne silní konkurenti, ktorí možno v istých smeroch vynikajú medzičasom ešte viac, S-ko je však doslova akýsi Boh medzi autami a merítkom kvalít daného segmentu. V ňom totiž dominuje komfort, pohodlie a luxus, no a práve to sú tie atribúty, o ktorých značka Mercedes-Benz bola, je a aj vždy bude, nehovoriac o tom, že vlajková loď zo Stuttgartu priniesla po stránke technológií do sveta štyroch kolies viac, ako ktorékoľvek iné sériové auto. Takto by som mohol s chválospevmi pokračovať ďalej, dnes je ale deň, kedy nadišiel čas ten čas, posunúť latku opäť o čosi vyššie. Súčasnú generáciu s kódovým označením W222 poznáme už od roku 2013, na autosalóne v Šanghaji tak prichádza na scénu očakávaný facelift. Toto miesto nebolo vybrané náhodou, keďže na tamojšom trhu sa najmä posledné roky triede S mimoriadne darí a doslova tam konkurenciu knokautuje.

Veľké dizajnové zmeny v pláne neboli a ani ich azda nikto nečakal, veď aj po tých rokoch vyzerá esko stále mimoriadne moderne. Aj na samotnej prezentácii, ktorá bola mimochodom opäť veľkolepá, tak odznelo, že modernizácia sa zamerala na vyšperkovanie detailov, a teda doslova vylepšenie dokonalosti. Okrem decentne pozmenených nárazníkov, masky a hŕstky kozmetických úprav sa po estetickej stránke najväčšia pozornosť sústredí na predné svetlomety. Tie dostali úplne novú grafiku, vďaka ktorej vieme jednotlivé sedany po novom lepšie rozpoznať – trieda C má jeden LED-kový pás denného svetla, E-čko dve, zatiaľ čo S-ko dostalo až tri pásy. Pochopiteľne, dôležitejšia je funkčnosť, no a práve pri tejto príležitosti sa dozvedáme, že tieto nové Multibeam-LED svetlomety dostrelia až do vzdialenosti 650 metrov, čo je rekord medzi produkčnými vozidlami. Mercedes-Benz tak potvrdzuje svoju teóriu, že nepotrebuje drahšiu laserovú technológiu na to, aby vyvinulo najlepšie svetlá na trhu. Pozmenený dizajn napokon dostali aj koncové svetla, kde už nemôže chýbať známy hviezdny efekt Stardust. Kompetentní pritom predstavili naraz nielen klasický look a športový AMG paket, ale zároveň aj vrcholné AMG verzie a vyhotovenie Maybach, ktoré neobišli obdobné dizajnové zmeny tiež.

 

 

Aj interiér prináša viaceré vylepšenia, už na prvý pohľad zaujme predovšetkým volant. Vyzerá to tak, že na 2-ramenný volant musíme (bohužiaľ) zabudnúť, keďže ten vystriedal klasickejší 3-ramenný s úplne novými ovládacími prvkami. Ide o spleť klasických tlačidiel s otočnými valčekmi a novými dotykovými plochami, ktoré sú spolu zasadené do hliníkového povrchu. Dvojica povestných 12,3″ obrazoviek prišla o bočné a stredové okraje, po modernizácii tak už v štandardnej výbave dostanete krásne číre sklo bez rámikov. Samozrejme, facelift prináša značne vylepšenie infotainmentu, a to či už po stránke grafiky, zobrazení (tri nové štýly – Classic, Sporty a Progressive), animácií alebo vlastností. Zmeny neobišli ani združený stredový ovládač, ktorý dostal dotykovú plochu, čiže dôšlo k pridaniu ďalšej funkcionality. Ďalšou z významných inovácií je technológia Energizing – systém sa stará o komplexné nastavenie hneď niekoľkých súčastí auta (klimatizácia, náladové osvetlenie, rádio či masáže) za cieľom naviesť vodičovi jedinečnú atmosféru. Asi nikoho neprekvapí, že veľký progres evidujeme aj v rovine autonómneho riadenia, v ktorom trieda S odjakživa napredovala. Špičkový adaptívny tempomat a Jazdný Pilot zdedila vlajková loď po novom E-čku, doplňuje ho ale o niekoľko fíčuriek – systém lepšie spolupracuje s navigáciou a vylepšenými radarmi, vďaka čomu vie upravovať rýchlosť pred výjazdom z diaľnice, pred odbočkou či križovatkou. Active Body Control upravuje podvozok a jeho správanie podľa situácie pred vozidlom, zatiaľ čo technológia Active Curve reguluje odstredivú silu a nakláňanie v zákrutách.

Prekvapivo veľké veci sa udiali pod kapotou. Po naozaj dlhej dobe a mnohých rokoch ignorovania silných dieselových motorov Mercedes prichádza s novou generáciou naftových jednotiek. Základnou verziou je známé S 350d 4Matic, avšak s novým 2,9-litrovým agregátom naladeným už na výkon 210 kW / 286 koní a 600 N.m. Úplnou novinkou je ale S 400d 4Matic s rovnakým, dvakrát preplňovaným motorom, v tomto prípade však s výkonom až 250 kW / 340 koní a 700 N.m. V portfóliu napokon evidujeme prekvapivú zmenu po stránke označenia, nakoľko model S 500 je už minulosťou. Nahradzuje ho verzia S 560 4Matic s novou jednotkou V8 biturbo, výkonom 345 kW / 469 koní a 700 N.m. Nemecká prémiová automobilka tvrdí, že so spotrebou 8,5 l/100 km ide o najúspornejší benzínový osemvalec na svete a to aj napriek jeho nemalému výkonu. Ten však dáva značka najviac pocítiť až vo vrcholnom modeli Mercedes-AMG S 63 4Matic+, kde 4-litrová V8-čka síce nahrádza predošlú päť a polku, výkonnostne sa ale dostávame až na úroveň 450 kW / 612 koní a 900 N.m. V tomto prípade sa navyše dozvedáme aj o famóznych údajoch – tento luxusný variant vo vyhotovení Long váži len 1 995 kilogramov, pričom z 0 na 100 km/h vystrelí len za 3,5 sekundy! Môže za to aj nový, ešte sofistikovanejší pohon všetkých štyroch kolies s variabilným rozdelením krútiaceho momentu 4Matic+. Facelift neobchádza ani kráľovskú S 65-ku, kde naďalej hrdo tróni 6-litrová V12-ka s výkonom 463 / 630 koní a 1 000 N.m. O prenos sily výhradne na zadnú nápravu sa stará naďalej 7-stupňová prevodovka, zatiaľ čo zvyšné modely už prechádzajú na 9-stupňový automat.

 

 

zdroj | Daimler

1 Comment

  1. JančiM píše:

    Tak táto paráda rozhodne bude stáť dosť než u triedy E, teším sa na tvoj test tohto modelu ak sa k nemu dostaneš (y)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *