Najúspešnejšie Porsche prichádza vo svojej tretej generácii. Privítajte (staro)nový Cayenne

Priamo z Milána vám prinášam úplne nový T-Roc, výrazný impulz v triede kompaktných SUV
Bentley vypúšťa do sveta nový Continental GT. Jeho nádherný dizajn ukrýva jedinečnú techniku

Nie je žiadnym tajomstvom, že nebyť modelu Cayenne, tak automobilka zo Zuffenhausenu by tu dnes už pravdepodobne ani nebola, nakoľko ikonické 911-ky by to predajne jednoducho neutiahli. Porsche, mimochodom ako jedno z prvých, začiatkom milénia pochopilo, že cesta k úspechu vedie cez štvoricu dverí, vyššiu stavbu karosérie a motor vpredu. Luxusné SUV sa tak stalo neodmysliteľnou súčasťou nemeckej značky a zároveň do nemalej miery otvorilo oči obdobne športovo založeným automobilkám pri snahe zbaviť sa červených čísiel. Prvotný šok, cez ktorý sa doteraz nepreniesla nemalá skupina fanúšikov značky však vystriedala senzácia, nakoľko Cayenne síce porušil tradície, no už po niekoľkých rokoch sa stal, paradoxne, predajne tým najúspešnejším Porsche – druhá generácia sa predala v počte viac ako 760-tisíc kusov! Ako však zvyknem hovoriť, čas je nezastaviteľný fenomén, a tak v zmysle úvodných avíz pravé dnes nadišiel ten deň, kedy nám Porsche predstavuje (už aj oficiálne) tretiu generáciu.

 

 

Áno, síce to tak na pohľad absolútne nevyzerá, naozaj nejde o facelift, ale o úplne novú a približne 65 kilogramov ľahšiu generáciu. Porsche si zjavne povedalo, čo je dobré, netreba meniť, čiže svedkami sme evolúcie a nie revolúcie. Azda najviditeľnejším znakom sú zadné ledkové svetlomety, ktoré sú po vzore Panamery navzájom prepojené. Zvyšok karosérie totiž vyzerá prakticky totožne, i keď jednotlivé detaily naznačujú, že vo veci je nové auto. Predku dominujú výrazné otvory s horizontálnymi lamelami, full-LED svetlomety decentne pozmenili tvar a grafiku, zatiaľ čo pohľad z profilu prináša o čosi športovejší look a výraznejší zadný spojler. Ani interiér veľa radikálnych zmien neprináša, i keď áno, širokouhlá 12,3″ dotyková obrazovka, podstatne menej tlačidiel na novej stredovej konzole či digitálne kruhové budíky jasne hlásajú, že zmien je viac než dosť. Nepochybne, zmenami prešiel i 3-ramenný volant, kokpitu vládnu kvalitnejšie a ušľachtilejšie materiály, na čele s kožou a drevom, respektíve hliníkom.

 
-
 

Cayenne s poradovým číslom tri stojí na koncernovej platforme MLB Evo, pričom do veľkej miery zdieľa techniku s novou Panamerou. V úvode príde novinka na trh v dvoch vyhotoveniach – Cayenne a Cayenne S. Prvý menovaný poháňa 3-litrová V6-ka s výkonom 250 kW / 340 koní a 450 N.m, vďaka čomu dokáže základný variant akcelerovať na stovku za 6,2 sekundy (s paketom Sport Chrono za 5,9 s), zatiaľ čo maximálna rýchlosť je 245 km/h. Model s dodatkom S poháňa nový, dvakrát preplňovaný agregát 2.9 V6 s výkonom až 324 kW / 440 koní a 550 N.m. S-ko vystrelí z pokoja na rýchlosť 100 km/h len za 5,2 sekundy (s paketom Sport Chrono za 4,9 s) a vie dosiahnuť maximálnu rýchlosť 265 km/h. V oboch prípadoch sa o prenos sily stará nová 8-stupňová prevodovka Tiptronic S. Niet pochýb, že neskôr sa ponuka rozšíri o V8-čkovú verziu, plug-in hybridnú verziu a rovnako tak aj o dieselový variant. Ten sa však pravdepodobne kvôli Dieselgate opozdí. Na záver cena – Cayenne štartuje na nemeckom trhu s čiastkou od 75-tisíc €, Cayenne S bude stáť minimálne 92-tisíc eurokorún. Jeho výroba sa pritom bude finalizovať v Bratislave!

 


zdroj | Porsche

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *