Očakávaný facelift Octavie s rozdelenými svetlami je realitou. Výsledkom Škoda, bohužiaľ, prekvapila

4-kové bavoráky sa dočkali vylepšení, ktoré neobišli ani, po novom už 450-koňovú M4-ku
Šarmantná šelma po novou ešte pôvabnejšia! Jaguar vyšperkoval F-Type

Najúspešnejší model Škody sa po 4 rokoch dočkal modernizácie. Tú sme v konečnom dôsledku očakávali, a rovnako tak sme vďaka avizovaným informáciám vedeli aj to, že s príchodom faceliftu prídu aj predné vertikálne rozdelené svetlomety. Zdalo sa tak, že škodovka nemá čim prekvapiť, lenže ona prekvapila. Statočne! V dobe, keď väčšina automobiliek uniformuje svoje modelové portfólia, a tak tie najhlavnejšie modely spája jednotný dizajnový smer, prichádza z Mladej Boleslavy radikálna zmena. Taká, akú by od konzervatívnej Škody nečakal azda nik. Napísať, že sme s tým nerátali je scestné, veď sám Jozef Kabaň nás neraz informoval o tom, že modernizácia bude predstavovať veľkú zmenu, ktorá sa odohrá v oblasti predných svetiel. Neklamal. Od modelového roku 2017 prichádza Octavia s úplne novou čelnou časťou – nový nárazník, maska s pozmeneným “rebrovaním” a integrovaným radarom, no hlavne vertikálne rozdelené svetlomety.

Tie statočne plnia diskusie, v ktorých väčšina krúti hlavou a pýta sa, ako mohlo niečo také vôbec prísť. Ono, unáhlene závery robiť netreba, najmä ak sme túto novinku nevideli naživo, avšak toto naozaj neveští nič dobré. Vonkajšie svetlo sa totiž opticky nenapája priamo na druhé, keďže to je pod iným uhlom, a teda pri ledke denného svetla sa horizontálny pás postupné doslova zlomí. Vnútorná dvojica svetiel je totiž “zarovnaná” s maskou, zatiaľ čo vonkajšia dvojica sa nesie pod úplne iným uhlom. Odhliadnuc od estetickej stránky, dôležité je povedať, že po Kodiaqu je faceliftovaná Octavia druhým modelom značky s (príplatkovými) full-LED svetlami. Iné exteriérové novinky nečakajte, okrem nových odtieňov laku a pravdepodobne aj diskov sú jedinou odlišnosťou už len zadné svetlá, ktoré si ponechali svoj tvar, disponujú ale prepracovanejšou grafikou. Nová maska neobišla medzičasom ani vrcholnú verziu RS, do ktorej sa vkladali väčšie nádeje. Nuž, názor nech si spraví každý sám. Je pravda, že predfaceliftová Octavia pôsobí už naozaj staro, rovnako sa určite zhodneme, že kontroverzná maska vyzerá v RS-e o čosi lepšie ako v bežných verziách, no aj napriek tomu je to fakt celé divné. Navyše, aj jej nový nárazník s podstatne modernejším look-om akosi svojimi vonkajšími otvormi nezapadá k zvyšným líniám.

161220-0ctavia-rs-1

V interiéri sú rozdiely opäť len v detailoch, pričom tým najväčším je nový displej multimediálneho prostredia, ktorý vo svojom vrcholnom vyhotovení dostal obrazovku s uhlopriečkou až 9,2″. Ako naznačujú fotky, celý tento panel je “zaliaty'” v skle a po jeho ľavej strane sa nachádzajú ovládacie prvky. Samozrejme, do ponuky pribudli nové koncernové systémy a asistenti, nechýba LTE pripojenie či vyhrievaný volant. Štandardom sú funkcie ako MirrorLink, Apple CarPlay ale i Android Auto. Pod kapotou nájdeme 5 benzínových agregátov TSI a 4 dieselové motory. Základom v ponuke je litrový trojvalec TSI, pričom výkonnostná škála motorového portfólia siaha od 63 kW / 85 koní po 135 kW / 184 koní. Do motorovej palety sa začlenil úplne nový benzínový agregát 1.5 TSI, ktorý zastupuje novú generáciu benzínových štvorvalcov. 1,5-ka bude k dispozícii v dvoch výkonnostných verziách – sprvoti len ako vyhotovenie s výkonom 110 kW / 150 koní, neskôr sa do ponuky začlení aj verzia s 96 kW / 130 koňmi. Danú jednotku bude možné spárovať výhradne len s predným pohonom, no a zaujímavosťou je, že v súčasnosti bude tento motor v portfóliu ako akási špecialita, nakoľko úplne rovnakým výkonom disponuje motor 1.4 TSI, ktorý sa však z ponuky nevytráca.

Väčšia pozornosť sa sústredí k ostrej Octavii RS. Tá si v rámci modernizácie prilepšila len o 10 koní, nakoľko už v štandardnej verzii sa pýši výkonom 169 kW / 230 koní a krútiacim momentom 350 N.m (1500-4600 ot./min). Ide teda o parametre, aké sme doteraz našli v špeciálnej verzii RS 230, avšak tam bol navyše ešte diferenciál VAQ, ktorý tu bohužiaľ absentuje. Pred odhalením verzie RS sa hovorilo o výkone až 245 koní, je preto asi zrejmé, že skôr či neskôr príde vyhotovenie RS 245 s nielen navýšeným výkonom, ale aj oným diferenciálom, čo bude v podstate náhrada za terajšiu verziu RS 230, ktorá mimochodom už pred faceliftom z ponuky zmizla. Pokiaľ ide o naftový ekvivalent, čiže agregát 2.0 TDI, výkon ostáva nezmenený na úrovni 135 kW / 184 koní. V ponuke pre diesel bude okrem iného aj pohon všetkých štyroch kolies vďaka najnovšiemu Haldexu. Nepochybne, v ponuke pre obe motorizácie nechýba manuálna ani automatická prevodovka DSG. Čo sa však zmenilo je podvozok, ktorý je po novom ešte o ďalších 15 milimetrov znížený, zároveň došlo k rozšíreniu rozchodu zadných kolies o 30 milimetrov. Facelift Octavie uzatvára Scout s decentne upravenými nárazníkmi, ktoré teraz disponujú nájazdovými uhlami 16,6° vpredu a 14,5° vzadu. Novinkou, okrem iného, je, že agregát 2.0 TDI v slabšom výkonnostnom variante 110 kW / 150 koní je možné spriahnuť už aj so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG.

 

zdroj | ŠKODA

1 Comment

  1. Michael píše:

    Nech si hovorí kto chce čo chce vyzerá to podľa mňa divne 😀 vôbec to tam nesedí a na prvý pohľad to bije do očí. Som len zvedavý či si na to ľudia nejako zvyknú ale to bude pretrvávať po celú dobu tejto generácie a hlavne či sa budú naďalej hýbať týmto smerom alebo sa vrátia k spojeným svetlám 🙂 Nakoniec je jedno koľko akých rôznych podrobností pomenili, aj tak hneď všetkým udrú tie svetlá to očí… 😀 A ešte som sa nikde nestretol s priamym názorom že sa to niekomu páči, maximálne povedal že no dobre, nie je to až taká tragédia 😀 Trošku mi to pripomína Bentaygu, nie tvarom, ale tiež si ich vymysleli tak zvláštne a rovnako sa mi to tam bije a nepáči sa mi to tam.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *