To, že Land Rover chystá rozšírenie portfólia série Range Rover o ďalšieho zástupcu bolo zrejmé už dlhšie a rovnako tak jeho meno. Ako bude však nový Velar vyzerať bolo nejasné, navyše, britská automobilka nielenže za uplynulý čas nezaplavovala internet všakovakými upútavkami, novinku dokonca nepredznamenával ani žiadny koncept. O to väčšie prekvapenie, až senzáciu predstavuje nový počin v čase, kedy ho spoznávame, doslova, v plnej kráse. Stalo sa tak začiatkom marca, kedy sa po oficiálnej prezentácii v Londýne odhalil nový, v poradí už štvrtý Range Rover. Ten stojí na platforme zhodnej s Jaguarom F-Pace, jej 81 % tak tvoria hliníkove zliatiny. S Jaguarom má Velar napokon zhodný aj rázvor (2 878 mm), inak je ale vo všetkých smeroch väčší – 4 803 x 2 032 x 1 665 milimetrov.
Od svojich súrodencov sa nový počin na míle nelíši, aj napriek tomu ale môžeme hovoriť o značne prepracovanom dizajne. Ba čo viac, Velar si trúfam označiť za dizajnovo najvydarenejší a najpríťažlivejší model značky Land Rover, za čo môžu najmä ostré línie a športové detaily. Tých pritom nie je vôbec málo, nakoľko (nielen) exteriér je doslova posiatý efektnými prvkami. Medzi ne patria najmä kľučky, ktoré sú ukryté v karosérií a vysunú sa až v prípade potrieb. Nielen vďaka nim sa tak môže novinka pýšiť súčiniteľom aerodynamického odporu len 0,32, čo je najlepšia hodnota v histórií značky. Už v základnej výbave je SUV-čko vybavené pohonom všetkých štyroch kolies, ale aj full-LED technológiou. Za príplatok je následne možné siahnuť po Matrix LED svetlách, pričom úplne najvyšší stupeň zastrešujú ledky za prítomnosti laserovej technológie. Samotné svetlá sú na oboch stranách skutočne úzke a aj prostredníctvom vycibreného spracovania dotvárajú veľmi atraktívny a dravý podtón. Charakteristickým detailom pre Velar bude silueta strechy, ktorá sa smerov vzad značne zaobľuje. Do oka padne dizajnové riešenie, ako predného tak aj zadného nárazníka, ale aj detailov na boku karosérie či vrchu prednej kapoty. Mimochodom, toto RR-ko má svetlú výšku až 213, respektíve 251 milimetrov pri vzduchovom podvozku a 600, respektíve 650-milimetrovú brodivosť.
Ešte väčšie prekvapenie prináša pohľad do interiéru. Nie, toto nie je koncept ale sériová podoba, aj keď na pohľad by to možno niekto nepovedal. Klasicky vyšší posed a šikmý stredový panel ostáva ako-tak zachovaný v duchu tradícii, dvojica 10” obrazoviek zasadených do číreho skla nad sebou ale okamžite zaujme. Touch Pro Duo riešenie prináša skutočne čistý, minimalistický a kvalitne vyzerajúci dizajn, ktorý ide ruka v ruke so súčasnými trendmi. Celý infotainment tak vsádza na progresívnu grafiku a len hŕstku fyzických tlačidiel. Okrem toho, pred vodičom sa rozprestiera ešte tretia obrazovka, teda plne digitálne budíky, ktorým sekunduje aj rozmerný head-up displej. Tradične vyzerajúci volant dostal dotykové plochy tiež, je preto naozaj otázne, či ovládanie systému nebude robiť občas vrásky na čele, nakoľko na nespevnených cestách sú fyzické tlačidlá predsa len vhodnejšie. V každom prípade, klobúk dole! Zaujímavosťou je prítomnosť špeciálnych látkových poťahov, ktorými chce značka poukázať na to, že koža už dávno nie je otázkou maximálneho luxusu a pohodlia. Zadný rad sedadiel je delený v pomere 40:20:40, batožinový priestor pojme až 673 litrov.
Pohľad pod kapotu prináša (zatiaľ) štvorvalcové a šesťvalcové jednotky. 2-litrový turbodiesel má vo verzii D180 s jedným turbom 132 kW / 180 k, zatiaľ čo v prípade bi-turbo vyhotovenia D240 má až 177 kW / 240 koní. Naftový 3-liter zastupuje verzia D300 s výkonom 221 kW / 300 k. Benzínovou novinkou značky Jaguar Land Rover je 2-litrový štvorvalec, ktorý v P250-ke ponúkne 184 kW / 250 k. Vrcholom v ponuke na napokon verzia P380 s 3-litrovým agregátom preplňovaným kompresorom Twin-Vortex. Jeho výkon siaha až na úroveň 280 kW / 380 koní. Áno, číselné označenie naznačuje výkon v koňoch. Vo všetkých prípadoch je jedinou prevodovkou 8-stupňový automat ZF. Velar sa predstaví pochopiteľne na budúco-týždňovom autosalóne v Ženeve, takže vám určite prinesiem prvé autentické dojmy.
zdroj | Land Rover
1 Comment
To riešenie volantu, stredového tunelu a celkovo interiéru je veľmi zaujímavé 🙂 látkové sedačky vyzerajú super, omnoho lepšie ako keď ostatné automobilky všade pchajú kožu… dúfam že sa to viac uchytí 🙂 No nie som úplný fanúšik zovňajšku, skôr ako nový model mi to príde ako iba facelift obyčajného Range Roveru :/
“…si trúfam označiť…”, “…v ponuke na napokon…” 🙂