Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: Najexkluzívnejšie auto bez strechy na svete oficiálne!

Audi mieša karty! Vynovená RS3-ka je kráľom triedy, navyše má najvýkonnejší päťvalec na svete
Mimoriadne vydarený dizajn a famózny interiér. Range Rover sa rozrastá o nový Velar

Trieda G je pojem, ako máloktorý iný a to aj napriek tomu, alebo lepšie povedané, možno práve vďaka tomu, že súčasné vyhotovenie je na trhu 37 rokov bez plnohodnotnej generačnej výmeny. Už to je argument, ktorý hovorí sám za seba, navyše, v roku 2016 sa G-čko postaralo o jedinečný rekord – kvôli enormnému záujmu Mercedes-Benz minulý rok vyrobil najviac exemplárov tejto terénnej ikony, keďže vôbec poprvýkrát za oných tridsaťsedem rokov vzišlo z výrobnej linky viac než 20-tisíc kusov! Geländewagen tak zažíva svoj najväčší rozmach paradoxne až teraz, inými slovami, ak zoberieme do úvahy veľkosť súčasnej produkcie vozidla, ktoré je na trhu takmer 40 rokov, môžeme vo výsledku hovoriť o predajne najúspešnejšom vozidle na svete v tejto disciplíne. To, že toto auto dokáže aj dnes v teréne neraz bezkonkurenčne fungovať a zároveň vo vrcholných verziách uháňať ako športiaky, si hovoriť ani nemusíme, prejdime teda k veci. Podľa posledných správ by sme sa mali už v sklonku niekoľkých mesiacov dočkať novej generácie, no ešte skôr ako sa tak stane, prichádza na svet verzia, ktorou Mercedes-Benz posúva latku zase raz vyššie.

Podznačka Mercedes-Maybach sa totiž po doterajšom úspešnom pôsobení rozrastá o nový model, ktorého konkurenciu by ste medzi sériovými automobilmi hľadali skutočne márne. Po uplynulých dňoch, kedy tento extrémny počin prenikol predčasne na povrch už iste viete o čo ide, v tejto chvíli je však už oficiálne potvrdené, že nový Mercedes-Maybach G 650 Landaulet si svetovú premiéru odkrúti na autosalóne v Ženeve. Možno by ste si povedali, že po kreáciách ako G 63 AMG 6×6 alebo G 500 4×4² nás už nemá čo prekvapiť, opak je ale rozhodne pravdou. Dovolím si tvrdiť, že práve tento variant, ktorý do veľkej miery stavia na radikálne upravenom podvozku predošlých dvoch verzií, predstavuje najkontroverznejšiu a zároveň najrozsiahlejšiu prestavbu. Ak totiž spravíte z “klasickej” triedy G 4-dverový kabriolet s predĺženým rázvorom, portálovými nápravami a zadným ultra-luxusným salónikom v štýle S-kového Maybachu, chce to nielen poriadnu dávku odvahy, ale aj námahy. Koniec koncov, samotná automobilka hlási, že tento počin je jednoznačne najexkluzívnejšou formou auta bez strechy na svete.

 


 

G 650-ku s takmer pol metrovou svetlou výškou a dĺžkou 5345 milimetrov pritom poháňa jednoznačne najvzácnejší agregát v portfóliu značky – preplňovaná 6-litrová V12-ka s výkonom až 463 kW / 630 koní a magickým krútiacim momentom na úrovni 1 000 N.m. Ten sa snaží upratať 7-stupňová automatická prevodovka, ktorá výkon posiela pochopiteľne na všetky štyri kolesá. Tie zadné sú pritom od predných vzdialené až o 3 428 milimetrov, nakoľko ako môžete vidieť na samotných fotografiách, rázvor bol nielen vďaka predĺženým zadným párom dverí značne natiahnutý. Z neho profituje výhradne zadná dvojica posádky, ktorá môže rátať s minimálne 60-centimetrovým nárastom priestoru pred sebou. O tom najväčšom luxusne a pohodlí niet pochýb, veď pojem Landaulet v názve jasne naznačuje, čomu sa chcela značka priblížiť. V roku 2007 vnikla veľmi exkluzívna a striktne obmedzená séria upravených Maybachov 62 S, ktorých podstatou bola otvorená strecha a rovnaká dvojica luxusných kresiel so širokou škálou polohovania a masáži. Inak tomu nie je ani tu – zadná časť je oddelená prepážkou, doplnená o dve 10″ obrazovky, no a nechýba ani plátená strecha, ktorá na konci vozidla vystriedala pevné stĺpiky.

Exteriér zdobí početnejšie použitie chrómu, pribudol však aj karbón a samozrejme obrovské, až 22″ disky obuté do pneumatík o rozmeroch 325/55 R 22. Teraz už vieme, že vnikne “len” 99 kusov, naopak o cene oficiálnou cestou zmienka nepadla. Lenže, pred pár dňami internety vyplavili na povrch to, že cena G 650-ky bude minimálne 630-tisíc € bez dane! Dočkáme sa nejakého kusu aj u nás? Ja si myslím, že áno, ostatne, šialeným G-čkám sa u nás darí ako málokde, čoho dôkazom je #exkluzivitaciest.

 

zdroj | Daimler

2 Comments

  1. Michael píše:

    Toto nemôžu myslieť vážne, že je to iba aprílový žartík… 😀 😀 ja nemám slov, ak toto vážne vznikne tak nie je pochýb že v Mercedese robí najviac dizajnérov s veľkým zmyslom pre humor zo všetkých automobiliek 😀 😀 alebo si niečo dokazujú? Ako historicky najstarší si môžu dovoliť hocičo, aj takéto dačo?… 😀
    “…2007 vnikla veľmi…”

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *