Luxusné jachty zo Stuttgartu nabrali na šarme a technológiách. Vynovené 2-dverové S-ká sú tu!

Bentley vypúšťa do sveta nový Continental GT. Jeho nádherný dizajn ukrýva jedinečnú techniku
MINI predstavuje okruhovú chuťovečku bez kompromisov, koncept John Cooper Works GP

Mercedes-Benz nás už pár dní na svojich sociálnych sieťach navnaďuje na viacero noviniek, ktoré spoznáme pri príležitosti tohtoročného autosalónu vo Frankfurte. Ten otvára svoje brány už budúci týždeň, preto je nie je až takým prekvapením, že jednu z hviezdnych noviniek spoznávame už teraz. Teda, lepšie povedané, rovno dve. Zo Stuttgartu v týždňovom predstihu prichádza očakávaný facelift vlajkovej lode v dvojdverových karosárskych vyhotoveniach. Trieda S Coupé a S Cabriolet sa nám totiž ukazuje vo vylepšenom podaní, s ktorým sa automobilka s hviezdou v znaku opäť približuje k úplnej dokonalosti. Ako sa pritom čakalo, veľa optických zmien sa nekoná, no povedzme si rovno, ani nebolo treba. Svedkami sme tak decentne prepracovaných nárazníkov, nových farebných odtieňov a dizajnov kolies, a napokon dvoch opticky veľmi vydarených noviniek.

 

 

Zadné partie po novom (už v štandarde) zdobia nádherné OLED svetlomety so 66 osobitnými segmentmi, ktoré exteriér efektne dopĺňajú a zároveň prinášajú pútavé grafické animácie. Naopak, vpredu naďalej dominujú full-LED svetlomety doplnené o Swarovského kryštály, v prípade vrcholných verzií si však nemožno nevšimnúť aj úplne novú masku. Verzie z Affalterbachu dostali mimoriadne vydarený Panamericana gril, ktorý dodáva celku ten správny šmrnc. Interiér prešiel len hŕstkou optických zmien, či už ide o nový volant, dekóry a pár pozmenených detailov, alebo vynovenú dvojicu 12,3″ displejov. Po vzore triedy E prišiel prístrojový štít o rámiky, pričom v rámci faceliftu sa do popredia pretlačila aj značne vycibrená grafika a animácie.

 

 

Aj dvojdverové varianty triedy S po facelifte prichádzajú so vskutku nepochopiteľnou zmenou označenia, vo výsledku sa však technicky nič prelomové nedeje. Základnú verziu zhmotňuje S 450 4Matic s výkonom 270 kW / 367 koní a 500 N.m, pričom ako už tušíte z parametrov, ide o dobre známy 3-litrový vidlicový šesťvalec. Druhým v poradí je variant S 560 (4Matic), ktorého podstatou je už nová 4-litrová V8-čka s výkonom 345 kW / 469 koní a 700 N. Vrchol v ponuke naďalej zastupuje dvojica vyhotovení s plaketami AMG. Model AMG S 63 4Matic+ sa však už po novom pýši agregátom 4.0 V8 s výkonom až 450 kW / 612 koní a 900 N.m, čo má vo finále zaručiť akceleráciu na stovku len za 3,5 sekundy a maximálku 250 km/h. Čerešničkou na torte je kráľovské AMG S 65 so 6-litrovým dvanásťvalcom, ktorého potenciál siaha až na úroveň 463 kW / 630 koní a magických 1 000 N.m. Už tradične ide o výhradne zadný pohon, čo sa v negatívnom slova zmysle podpisuje na o čosi horšej akcelerácii z 0 na 100 km/h – “až” za 4,1 sekundy.

 

 

Pre upresnenie, spomínaná štvorica verzií je dostupná pre vyhotovenie S kupé, zatiaľ čo karosársky variant bez strechy bude na trhu len s motormi V8 a V12. Pokiaľ ide o prevodovky, do popredia sa v zmysle súčasných trendov značky dostal 9-stupňový automat 9G-Tronic, ktorý dokonca nájdeme aj ako AMG Speedshift MCT 9G v 63-ke, 7-stupňovou prevodovkou tak disponuje už len 65-ka. Samozrejme, opäť sme svedkami vylepšenia viacerých asistenčných či technologických fíčuriek, či už ide o adaptívny tempomat alebo Jazdný Pilot spolupracujúci s navigáciou a radarmi. Po vzore nedávno modernizovanej limuzíny treba vypichnúť aj technológiu Energizing, ktorá sa stará o komplexné nastavenie hneď niekoľkých súčastí auta (klimatizácia, náladové osvetlenie, rádio či masáže) za cieľom naviesť vodičovi jedinečnú atmosféru. Zabudnúť nemožno na aktívny podvozok Magic Body Control, Airmatic, Active Body Control, respektíve systém Active Curve regulujúci nakláňanie vozidla v zákrutách. Viac podrobností sa dozvieme priamo vo Frankfurte 🙂

 

zdroj | Daimler

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *