Audi mieša karty! Vynovená RS3-ka je kráľom triedy, navyše má najvýkonnejší päťvalec na svete

Najsilnejšia a najrýchlejšia Octavia je tu. Škoda odhaľuje vyšperkovanú verziu RS 245
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: Najexkluzívnejšie auto bez strechy na svete oficiálne!

Na minuloročnom autosalóne v Paríži sme spoznali veľmi zaujímavý prírastok do rodiny modelov RS značky Audi. Popri novej Q5-ke, ktorej test práve pripravujem, sa väčšinová pozornosť sústredila na vrcholný model RS3 v karosárskom variante sedan. S týmto vyhotovením sa sprvoti nepočítalo, veci sa ale zmenili, no a pekelný sedaník je tak na svete, aj keď popularite sa tešiť bude asi najmä za veľkou mlákou. V uplynulých hodinách sa ale dozvedáme, že všetky tie jedinečnosti, ktorými sa onen model pýšil, zdedí aj ostrý hatchback. Z Ingolstadtu dnes prichádza RS3 Sportback vo faceliftovanej podobe, čím sme, okrem iného, svedkami odpovede na hodenú rukavicu zo strany konkurencie – Mercedes-AMG krátko po tom, ako Audi predstavilo výkonnostného kráľa v ríši hot-hatchov, vylepšil A 45-ku na úroveň 381 koní a stal sa tak opätovne vládcom segmentu. Žabomyšie spory tým ale nekončia, keďže RS3-ku po novom značne vyšperkovali a na scénu prichádza hneď s dvojicou prvenstiev – modernizovaný RS3 Sportback je nielenže najvýkonnejším sériovým hot-hatchom, ale dokonca sa pozeráte aj na vôbec najvýkonnejší produkčný 5-valcový motor na svete! 

Aby som uviedol všetko na pravú mieru a podložil to faktami, presuňme sa pod kapotu. Tam sa totiž sústredí najväčšia pozornosť, aj keď na pohľad by sa zdalo, že sa nič nemení. Zaujímavosťou totiž je, že prítomný 2,5-litrový päťvalec zastupuje v skutočnosti novú generáciu známeho agregáta. Ten sa vďaka početnému použitiu hliníka pýši úbytkom hmotnosti o 26 kilogramov, zároveň, okrem iného, pribudlo i zdvojené vstrekovanie. Azda najdôležitejším údajom je ale fakt, že najnovší 5-valec je v tomto prípade naladený na výkon až 294 kW / 400 koní (+ 33 koní) a 480 N.m. Pokiaľ si zoberieme do úvahy prítomnosť pohonu všetkých štyroch kolies quattro a 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky S Tronic, najostrejší hatchback od Audi dokáže akcelerovať na stovku už za 4,1 sekundy! Maximálna rýchlosť je 250 km/h, na požiadavku je možné posunúť obmedzovač až na úroveň 280 km/h. V rámci príplatkov je následne možné siahnuť po adaptabilnom podvozku, kde môže vodič voliť medzi viacerými nastaveniami vzhľadom od potrieb a podmienok. Zmeny neobišli ani dizajn, aj keď tie sú na oko minimálne – novým, o čosi hranatejším tvarom disponujú predné svetlomety s technológiou Matrix-LED, pričom grafika svetiel sa zmenila aj vzadu. Masívnejší bodykit (+ 20 milimetrov do šírky) obnáša najmä výrazný predný a zadný nárazník, ktoré rovnako prešli decentnými zmenami a po novom tak vyzerá RS3-ka ešte agresívnejšie. Štandardom sú 19″ disky a brzdy s priemerom 370 vpredu, respektíve 310 milimetrov vzadu (v ponuke nechýbajú ani karbón-keramiky). Na záver dodám, že vcelku jednoduchému interiéru dominuje 12,3″ digitálny Virtual Cockpit, karbónové detaily či koža s kontrastným prešívaním. Športový 3-ramenný volant dostal Alcantaru, no a do kokpitu sa nasťahovali aj športové sedadlá s výraznejším bočným vedením. Vynovenú RS3-ku uvidíme v Ženeve.

 

zdroj | Audi

2 Comments

  1. Michael píše:

    Vyzerá skvelo ale viac by mi sedela verzia hatchback iba s 3 dverami 🙂 so 4 keď tak ten sedan 🙂 tá modrá vyzerá skvelo a aj výduchy sú veľmi zaujímavé 🙂

  2. Kubo píše:

    Tie sedadlá sú ale velice peknučké

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *