Atraktívny Vision X jasne naznačuje, že úplne nové SUV od Škody bude mať naozaj gule

Modelová ofenzíva Audi naberá s novou A6-kou na obrátkach. Nesmrteľne krivky kráľujú naďalej
Odpoveď na absenciu V8 v novom CLS je na svete. Volá sa GT 63 S, má až 639 koní a vyzerá úchvatne

S otvorením brán tohtoročného autosalónu v Ženeve naberajú reálne kontúry aj ohlasované novinky. Inak tomu nie je ani v prípade automobilky Škoda, ktorá sa hlási o slovo hneď dvoma zásadnými počinmi. Prvým z nich je decentne modernizovaná Fabia, teda jeden mimoriadne úspešný hatchback, ktorý vyfasoval po novom prísnejšiu tvár a full-LED svetlomety. Samozrejme, za príplatok

Ešte menšie zmeny nájdeme v interiéri, kde sú v zásade všetky podstatné veci skôr pod povrchom – vylepšený infotainment s rozšírenou konektivitou a hŕstkou modernejších prvkov. Digitálnych budíkov sme sa ale nedočkali, tie sú naďalej iba v réžii iných koncernových súrodencov. Podstatná je však skutočnosť, že Fabia sa lúči s naftovými agregátmi, nakoľko po facelifte pod kapotou nájdeme výhradne benzínové motory. Aj napriek súčasným trendom a skutočnosti, že ide predovšetkým o mestské auto, možno hovoriť o veľkom prekvapení, marketingové oddelenie ale očividne vie čo robí…

 

 

Highlightom škodováckeho stánku je však koncept X, teda crossover vychádzajúci z Fabie. Ním Škoda jasne naznačuje, že odstupom času naberá na odvahe, o čom svedčia na pomery značky naozaj kontroverzné tvary. Je jasné, že stále sa bavíme o koncepčnom vyhotovení, základný tvar karosérie, hlavné línie, ale i štýl rozdelených predných svetiel sa prakticky v plnom znení pretaví časom do reality. Maska tak nadobúda skutočne netradičný look, ktorý sa odkláňa od konvenčných riešení, i keď o nič revolučné v zásade nejde (viď. Kona či Cherokee).

Aj tentokrát Škoda vsadila na výranú farbičku exteriéru, ktorá X-ku rozhodne svedči. Presnejšie ide o 19-vrstvový lak FlexGreen, ktorý však v takomto podaní v sérii neuvidíme, no automobilka sľubuje, že k dispozícii bude veľmi obdobný odtieň. Okrem atraktívneho zovňajšku zaujme rozhodne aj interiér, ten sa ale nesie v značne futuristickejšej rovine, je teda jasné, že vo finále bude sériovejší, teda fádnejší. Centrom je voľne stojací displej, následne ďalší displej nahradzuje analógové budíky.

 Záverom by sa patrilo povedať o netypickom pohone. O ten sa stará štvorvalcová jednotka 1.5 G-TEC s výkonom 96 kW / 130 koní a 250 N.m. Svoj potenciál však posiela iba na predné kolesá, zatiaľ čo na tie zadné smeruje sila s takmer 30-koňového elektromotora. Inými slovami, Vision X vie byť poháňaný výhradne prednými kolesami, čisto zadnými kolesami, alebo všetkými naraz. Som zvedavý, či toto riešenie uvidíme aj v produkčnej verzii. Predpokladám, že ťažko…

 

zdroj | Škoda

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *