Odpoveď na absenciu V8 v novom CLS je na svete. Volá sa GT 63 S, má až 639 koní a vyzerá úchvatne

Atraktívny Vision X jasne naznačuje, že úplne nové SUV od Škody bude mať naozaj gule
Nový A6-kový Avant to s podstatne dynamickejším zadkom hrá na štýlový Shooting Brake

Vzhľadom k počtu ponúkaných modelov s veľko-objemovou V8-čkou je Mercedes-Benz, respektíve Mercedes-AMG jednoznačne bezkonkurenčným lídrom na trhu. Po predstavení 3. generácie imidžového CLS sa však objavili správy o tom, že po novom sa už s osemvalcovou verziou nepočíta, čo je vzhľadom na tradície a veľkosť modelu vskutku prekvapivé až nečakané. V sklonku niekoľkých mesiacov však začína všetko do seba zapadať, čoho dôkazom je úplne nový model Mercedes-AMG GT 63 (S).

Ten je jasnou odpoveďou na absenciu vrcholnej verzie CLS 63, keďže z pochopiteľných dôvodov by si tieto dva modely až príliš konkurovali. CLS tak bude hrať prioritne na elegantnú nôtu, zatiaľ čo nové 4-dverové GT-čko pre zmenu na športovú. Navyše, tak, ako “klasické” GT-čko bolo nasadené prioritne proti 911-ke, novinka si to namieri proti Panamere. Zaujímavé je pritom sledovať, ako kompetentní označujú novinku – “4-door GT”. Papierovo však model nesie názov GT a číslo verzie, navyše, v skutočnosti nejde o 4-dverové kupé či sedan, ale 5-dverový liftback.

 

Odpovedá tomu nielen 4-dverová, ehm, 5-dverová karosérie s bezrámovým riešením, ale aj silueta strechy a výrazne športový až agresívny bodykit. Okrem nárazníkov s masívnymi otvormi treba spomenúť aj štandardne dodávanú masku s vertikálnymi lamelami, teda tzv. Panamericana grill, vyzývavý podtón však dotvárajú aj prísne full-LED svetlomety. Inak tomu nie je ani vzadu, kde dominuje obrovský difúzor, tradičná štvorica výfukov, no a napokon naozaj úzke svetlomety, nad ktorými sa v prípade verzie Edition 1 vztyčuje fixné krídlo.

Ako odznelo na samotnej prezentácii, ktorá bola opäť veľkolepá a v rámci Palexpa bezkonkurenčná, podstatou nového karosárskeho variantu je spojenie športovosti a rodiny. Interiér tak pojme plnohodnotne 4 pasažierov. Pokiaľ ide o palubnú dosku, svedkami sme koncepcie, ktorá kombinuje “širokouhlé” palubovky s tou v “klasickom” GT-čku. Do oka tak padnú nielen rýdzo športové línie a dekóry, ale i detaily, akými sú tlačidlá integrované na volante – volič režimov či nastavenie výfukového potrubia.

 

To najdôležitejšie sa ukrýva pod kapotou. Asi nikoho neprekvapím, keď napíšem, že motorové útroby vypĺňa 4-litrový agregát V8 biturbo. Na výber budú 2 verzie – GT 63 s výkonom 430 kW / 585 koní a 800 N.m, zatiaľ čo variant GT 63 S má až 470 kW / 639 koní a 900 N.m. Vďaka tomu atakuje GT-čko stovku za 3,2 sekundy a maximálna rýchlosť je až 315 km/h.

O sprevodovanie sa stará 9-stupňová prevodovka AMG Speedshift MCT, ako pritom naznačuje hŕstka plakiet po stranách karosérie, poháňané sú všetky štyri kolesa, presnejšie ide o pohon 4Matic+. V rámci jazdného režimu Race a po následnom aktivovaní režimu Drift Mode dokáže na zadnú nápravu preniesť všetok výkon, a to až dovtedy, pokým vodič tento mód nevypne.

Do ponuky sa ale napokon dostal aj variant GT 53, teda úplne nový radový benzínový šesťvalec s dvojitým preplňovaním – klasické turbodúchadlo a elektrický kompresor. Výsledný výkon predstavuje 320 kW / 435 koní, po ruke je však EQ Boost, ktorý vďaka elektromotoru umiestneným medzi agregátom a prevodovkou pridá ďalších 22 koní a až 250 N.m.

 

zdroj | Daimler

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *