Jubilejná MB Tour 2017 spojila hviezdne tátoše s krásami Slovenska a nezabudnuteľnou atmosférou

Carsharing sa stáva čoraz väčším fenoménom veľkých miest. Platí to aj u nás?
Sklamanie, zmiešané názory i vyrazený dych. To sú moje autentické pocity z tohtoročnej Ženevy

Rok s rokom sa stretol a v zmysle dlhoročných tradícií nastal opäť ten správny čas na ďalší ročník Mercedes-Benz Tour. Ba čo viac, tohtoročné stretnutie priaznivcov a fanúšikov značky Mercedes-Benz sa nieslo v podstatne významnejšom duchu, nakoľko išlo nielen o jubilejný desiaty ročník, ale zároveň v roku 2017 Mercedes-Benz Club Slovensko oslavuje svoje 20. výročie. Niet divu, že organizátori nenechali opäť nič na náhodu a pre prítomných si pripravili jedinečný program spojený s patričnou oslavou jubileí, čo malo za následok predĺženie celej akcie až na štyri dni. Samozrejme, ako každý rok, tak ani tento rok som si stretnutie nemohol nechať ujsť, preto v termíne od 14. – 17. septembra som i ja nasmeroval svoju cestu do Senca, kde poblíž Slnečných jazier v hoteli Senec zakotvilo až 90 hviezdnych vozidiel a bez mála takmer 200 účastníkov.

 

 

Po Tatranských Matliaroch, Trenčianských Tepliciach a Dudinciach som teda zavítal na Západné Slovensko, kde sa v priebehu štvrtkového dňa začali zhromažďovať všetky posádky. Ako je už zvykom, prítomných spájali sympatie k štvorkolesovým tátošom s hviezdou na kapote, a to bez ohľadu na vek, typ, veľkosť či karosárske vyhotovenie. Hotelové nádvorie tak v podvečerných hodinách doslova obsadila plejáda všakovakých vozidiel značky Mercedes-Benz. V zmysle registračných pokynov a úvodnej rozpravy následne každá posádka dostala svoje štartovné číslo, ktoré v piatkové ráno jasne naznačovalo, kto sa na tohtoročnú Tour vydá ako prvý a kto ako posledný. Samozrejme, poradie bolo v tomto prípade prakticky nepodstatné, nakoľko ani tentokrát nebolo cieľom jazdy skutočné pretekanie, ale dobrodružná túr okorenená o zaujímavé prírodné scenérie a historické oblasti. 

 

 

Cieľ piatkového dobrodružstva bol jasný – zo Senca smerovali posádky cez Pezinok, Rohožník, Plavecké Podhradie či okolo vodnej nádrže Buková až na idylický hrad Červený Kameň, kde bola naplánovaná prestávka. Najmä po absolvovaní serpentín zradnej Pezinskej Baby padla menšia väčšia pauza vhod, i keď všetky zákutia a nástrahy vopred naplánovanej trasy zvládli prítomné vozidlá bez najmenšieho zaváhania. Obed spojený s veľmi zaujímavou prehliadkou hradu však ocenil určite každý, ostatne, spoznávanie krás a pých Slovenska je neodmysliteľnou súčasťou každoročnej MB Tour. Po kultúrnej vložke a načerpaní síl cesta napokon pokračovala až do Modry, kde sa práve konalo vinobranie. Niet teda divu, že väčšina z prítomných chcela tradičné oberačkové slávnosti zažiť naživo, a to so všetkým, čo k tomu patrí. Návrat na hotel bol teda do veľkej miery individuálny, súťaženia-chtiví však nemohli zabúdať na čas, nakoľko ten opäť zohrával najdôležitejšiu úlohu.

 

 

Po piatkovej večernej zábave nasledovalo sobotňajšie ráno, kedy prišla na čas spanilí jazda. Tá sa tentokrát niesla v podstate okázalejšom duchu, keďže trasa bola naplánovaná do nášho hlavného mesta. Naprieč Bratislavou sme v sprievode policajného doprovodu absolvovali prejazd cez most SNP a následne postupne stúpali smerom k Bratislavskému hradu. Na hradnom kopci sa približne 100 vozidiel začalo postupne radiť a parkovať bok po boku, pričom tie najzaujímavejšie kúsky si to namierili až priamo do vnútorného areálu. Stuttgartská automobilová história tak trefne sekundovala tej slovenskej, navyše, účastníci zo Slovenska, Česka ale aj Rakúska si nenechali ujsť ani samotnú prehliadku hradu, z ktorého vrchu bol najlepší výhľad nielen na jednotlivé hviezdne stroje, ale aj Bratislavu.

 

 

Čerešničkou na torte Mercedes-Benz Tour 2017 bol pochopiteľne sobotňajší galavečer, ktorý sa niesol v znamení osláv. V rámci bohatého sprievodného programu zúčastnení i organizátori zaspomínali na minulosť a vznik tohto jedinečného podujatia, no a v neposlednom rade sa samozrejme nemohlo zabudnúť ani na domáci klub, ktorý má na krku rovných 20 rokov existencie na Slovensku. Jedným z hlavných bodov programu bolo vyhlásenie výsledkov, kde sme sa dozvedeli nasledovné – najstarším vozidlom bol s veľkým prehľadom model 320 B Cabrio z roku 1938 (!), ktorý napokon získal i cenu primátora mesta Senec. Cena prezidenta klubu poputovala do rúka majiteľa modelu W110 z roku 1965, zatiaľ čo cena organizátora MB Tour k majiteľovi vozidla W140 z roku 1993. Najvzdialenejšia posádka prišla z Plzne, no a vzhľadom k dosiahnutiu najpresnejšieho času piatkovej túr sa z víťaztva v ženskej kategórii tešila posádka na vozidle B180 z roku 2015, zatiaľ čo najúspešnejšia mužská posádka absolvovala túr na novom GLC 43.

Ani tento rok nebola zďaleka núdza o krásne kúsky, a to od oldtimerov, youngtimerov až po horúce novinky – prakticky skoro každá generácia ikonického SL, nechýbali legendy ako trieda G a SLS AMG, ale aj novučičké C 43 Cabrio, GLC 350e či faceliftované GLA 220d, na ktorom som Tour absolvoval ja. BTW, test nájdeš TU! 🙂 Na teraz mi neostáva nič iné, ako dať opäť raz dole klobúk pred perfektnou organizáciou, či už ide o výber ďalšej zaujímavej lokality, naplánovanie trasy alebo samotný chod akcie. V nádhernom prostredí Malých Karpát sa stretlo množstvo príjemných ľudí, ktorých spájalo jedno – záľuba v hviezdnych autách, ktoré dlhé roky skrášľujú cesty. Už teraz sa tešíme na budúci rok!

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *