Na začiatku 21. storočia sa Seat akoby hľadal a jeho niekdajšie úspechy pomaly ale isto upadali. S príchodom novej, 3. generácie modelu Leon však Španieli trafili do čierneho a zrazu začali prinavraciať automobilke jej renomé z minulosti. Seat totiž v rámci koncernu pristúpil na emócie a zároveň vniesol do modelového portfólia značne dynamickejši a športovejší nádych. Dôkazom toho je aj pojem Cupra, ktorý v súčasnosti evokuje niečo skutočne výnimočné, ostatne, Cupra ako taká má azda väčšiu povesť než samotný Seat. Jeden z nositeľov dodatku “Cup Racer” je práve spomínaný Leon, ktorý navyše nedávno prešiel faceliftom, no a pochopiteľne zmeny zasiahli aj vrcholný variant s ďalším nárastom sily. Zásadnou informáciou je však fakt, že ostrý variant je možné osadiť pohonom všetkých štyroch kolies, a to je veľmi zaujímavý artikel. Čo teda nový Leon ST Cupra 300 4Drive ponúka a prečo nemá vo svojej podstate skutočne konkurenciu? 🙂
Verzia | Seat Leon ST Cupra 300 4Drive |
---|---|
Motor | preplňovaný benzín, 2.0 R4 |
Výkon | 221 kW / 300 koní (5 500 – 6 200 ot./min) |
Krútiaci moment | 380 N.m (1 800 – 5 500 ot./min) |
Pohon | pohon všetkých štyroch kolies (4Drive) |
Prevodovka | 6-stupňová automatická prevodovka DSG |
Akcelerácia 0-100 km/h | 4,9 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h |
Priemerná spotreba | 9,0 l/100 km* |
Objem nádrže | 50 litrov |
Objem kufra | 587 / 1470 litrov |
Hmotnosť | 1 545 kilogramov |
Rozmery | 4 548 x 1 816 x 1 431 milimetrov |
Disky | 19-palcové |
Základná cena | od 12 990 € |
Základná cena verzie | od 30 510 € |
Cena testovaného modelu | 41 218 € |
* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.
3 Comments
Veľmi pekné auto. A sakra silné. Palec hore, bez debaty.
Ahoj, máš zle uvedenú veľkosť nádrže. Ak by mala 506 litrov, bolo by to velmi zaujímavé.
opravené! 🙂