Dravec v šate luxusného elegána prináša nový dizajnový smer i techniku. Privítajte pôvabné CLS

Dynamické proporcie kupé v robustnejšom balení. Nielen o tom je úplne nová X2-ka od BMW
Plug-in hybridná i8-čka s futuristickým dizajnom prichádza o strechu a naberá na sile

Nie je tomu tak dávno, čo nás Mercedes-Benz fascinoval prvými oficiálnymi fotografiami úplne novej triedy A a my práve spoznávame ďalší novučičký počin, ktorý si rozhodne zaslúži nemalú pozornosť. V zmysle niekoľkých teaserov totiž na autosalóne v Los Angeles dochádza k svetovej premiére 3. generácie športovo-elegantného 4-dverového kupé CLS. Presne tak v roku 2004 v Stuttgarte zadefinovali úplne nový automobilový druh, ktorý odstupom času (opäť) inšpiroval prakticky skoro každú automobilku. Niet sa čomu čudovať, pôvabné krivky jednoznačne zafungovali a v súčasnosti sa tešia stále väčšej popularite. Ako však zvyknem hovoriť, čas je nezastaviteľný fenomén, preto prišiel ten správny čas na medzigeneračnú výmenu.

 

 

Ono, keď sa pozriete na terajšie CLS-ko, málokto by mu po dizajnovej stránke niečo vytkol, keďže i po tých rokoch stále vyzerá mimoriadne atraktívne a moderne. Najmä v interiéri však svoj vek nezaprie a nielen preto tu máme úplne novú generáciu. Tá zaujme predovšetkým prednou maskou, kde dominujú Multi-Beam LED svetlomety doposiaľ nevídaného tvaru. Úzke svetlá dodávajú dravejší look, pričom svojím pretiahnutým tvarom, ktorý výrazne zasahuje do strán, opticky zoštíhľujú karosériu. BTW, obdobný tvar časom uvidíme v ďalších modeloch, takže CLS-ko je opäť v istom slova zmysle revolučné a prináša akési nové dizajnové smerovane, ktoré spája čistý dizajn s minimom línií a hrán.

Z profilu sa našťastie/bohužiaľ revolúcia nekoná, naďalej sme tak svedkami elegantnej línie, ktorá vrcholí pomaly klesajúcou strechou smerom vzad. Zadná časť je o čosi decentnejšia, možno až fádnejšia, vozidlu však dodáva oveľa širší a zároveň “kupéčkovejší” dojem. Nepochybne, okrem nových odtieňov laku či estetických návrhov diskov v ponuke nebude chýbať športový paket AMG Line, ktorý najmä vpredu zaručí až prekvapivo agresívny podpis – otvory na nárazníkoch pripomínajú tie z AMG GT R.

 

 

Pohľad do interiéru prináša možno rozpačité dojmy – na jednú stranu nejde prakticky o nič nové, na druhú stranu nemožno palubnej doske absolútne nič vyčítať, práve naopak. Ako sa totiž predpokladalo, CLS-ko si palubovku prevzalo z triedy E, takže nič prevratné čakať nemožno. V skratke – dvojica 12,3″ displejov s technológiou lepeného skla, veľmi moderný dizajn, kvalitne spracované detaily a výduchy, ktoré budú v prípade novinky štandardne v turbínovom šate (po vzore E kupé/kabrio), novinkou pritom bude ich vnútorné podsvietenie. Narozdiel od éčka však evidujeme nový volant, ktorý spája prvky triedy E a S v elegantnom šate. Nové CLS je pritom 5-miestny automobil.

 

 

Veľké zmeny naopak badať pod kapotou, kde nájdeme sprvoti výhradne 6-valcové agregáty. Väčšinová pozornosť sa upriamuje do nového 3-litrového benzínové šesťvalca s radovým usporiadaním, ktorý bude už v základe spárovaný so 48-voltovou elektrickou sieťou. Reč je o verzii CLS 450 4Matic s výkonom 270 kW / 367 koní a plus 22 koní ako krátkodobý EQ Boost. Naftová paleta zahrňa rovnako úplne nový 2,9-litrový naftový šesťvalec v dvoch verziách – CLS 350 d 4Matic s výkonom 210 kW / 286 koní a 600 N.m, a napokon CLS 400 d 4Matic s výkonom 250 kW / 340 koní a 700 N.m. O sprevodovanie sa pochopiteľne stará výhradne 9-stupňová automatická prevodovka.

 

zdroj | Daimler

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *