Plug-in hybridná i8-čka s futuristickým dizajnom prichádza o strechu a naberá na sile

Dravec v šate luxusného elegána prináša nový dizajnový smer i techniku. Privítajte pôvabné CLS
Legendárne G-čko oficiálne útočí v novodobej podobe a v lepšej forme ako kedykoľvek predtým

Celosvetovo najpredávanejší plug-in hybridný športiak z roku 2014 sa dočkal vylepšenia techniky, s ktorým prichádza na scénu aj jeho otvorený variant. Reč je nepochybne o modeli BMW i8, teda počine s futuristickým výzorom a hybridným pohonom. Dvojmiestny automobil bude totiž po novom k dispozícii aj vo verzii s dodatkom Roadster, čiže s elektricky ovládanou plátennou strechou. Tú je možné otvoriť, respektíve zatvoriť v sklonku 15 sekúnd, pričom celý proces funguje do rýchlosti až 50 km/h. Dôkladne prešpekulovaný mechanizmus zabezpečuje schopnosť zložiť strechu do kompaktného tvaru, čím sa dokáže v zadnej časti uložiť vo vertikálnej polohe. Vďaka tomu vznikne približne 100-litrový priestor pre batožinu za sedadlami. Zaujímavosťou pritom je, že zadné okno sa spustením strechy zvýši o približne 30 milimetrov do polohy, v ktorej môže poslúžiť ako akýsi vetrolam.

 

 

Roadster neprichádza o špecifické, do hora sa vyklápajúce dvere, naopak, v tomto prípade sme svedkami dokonca ich bezrámového vyhotovenia. Novinka váži 1595 kilogramov, rozpoznať ju pritom bude možné i vďaka dvojici nových farebných odtieňov – E-Copper a Donington Grey. Samozrejme, naďalej sa bavíme o vozidle s hliníkovým podvozkom a priestorom pre pasažierov, ktorý je vyrobený z plastov vystužených uhlíkovými vláknami. Oba karosárske varianty využívajú progresívne optimalizovanú technológiu BMW eDrive, ktorá zahŕňa vysokonapäťovú batériu s výrazne rozšírenou kapacitou článkov a kapacitou uchovávania energie, ako aj elektromotor, ktorý generuje vyšší maximálny výkon.

 

 

Elektrický pohon si zakladá na vynovenej verzii lítium-iónovej batérie – celková kapacita batérie sa pohybuje medzi 7,1 a 11,6 kWh. Elektromotor má k dispozícii viac energie, medzičasom tak dochádza k zvýšeniu maximálneho výkonu o 9 kW / 12 koní na 105 kW / 143 koní. Čisto na elektrický pohon vedia í-osmičky uháňať rýchlosťou až 120 km/h, následne sa o slovo prihlási konvenčný agregát. Optimalizáciou prešiel aj 1,5-litrový trojvalec – motor dosahuje maximálny výkon 170 kW / 231 koní a 320 Nm. Kombinovaný výkon tak po novom predstavuje hodnotu až 275 kW / 374 koní, pričom akcelerácia na stovku trvá verzii Coupé 4,4 sekundy, Roadsteru napokon  4,6 sekundy. V oboch prípadoch je maximálna rýchlosť elektronicky obmedzená na 250 km/h. BMW uvádza priemernú spotrebu na úrovni 1,9, respektíve 2,1 litra na sto kilometrov, je však jasné, že v reálnej prevádza to bude o čosi viac. Tak či ona, pri i8-čke je spotrebá druhoradá 🙂

 

zdroj | BMW

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *