Niekedy nemusíte vyčnievať z radu, aby ste okolie zaujali. Príkladom toho je aj prvá generácia Audi Q5, ktorá svojím dizajnom nekričala, no aj napriek tomu si získala spomedzi konkurencie najväčšiu priazeň. Išlo totiž o celosvetovo najpredávanejšie stredne veľké SUV. Ako však iste viete, čas je nezastaviteľný fenomén, inými slovami, model uvedený na trh v roku 2008 už nestíhal držať krok so súčasnými trendmi a preto sme na jeseň minulého roka spoznali očakávanú druhú generáciu. Tú nám kompetentní z Ingolstadtu oficiálne predstavili na autosalóne v Paríži so slovami, že vytvoriť nástupcu tak úspešného vozidla bolá ťažká, no o to lákavejšia úloha.
Najmä v dnešnej dobe, teda v časoch, kedy sa práve modely kategórie SUV tešia najväčšej obľube, je vozidlo tohto druhu prakticky nevyhnutnosťou a predovšetkým prémiové automobilky si to patrične uvedomujú. Audi nie je zďaleka výnimkou, ostatne nová Q7-čka je toho jasným dôkazom. Áno, na prvý pohľad možno neulahodí každému, no keď ju vyskúšate rýchlo pochopíte, koľko toho vie takýto automobil ponúknuť a prečo ho viacerí z globálneho hľadiska považujú za kráľa segmentu. Prakticky totožným receptom vznikla aj menšia Q5-ka, ktorú možno doslova označiť za zmenšenú Q7-čku. Na svet však novinka prišla s niekoľkými odlišnosťami, ba čo viac, veľkým paradoxom je zmena fungovania legendárneho pohonu. Ja som mal opäť tú česť, ako ako vôbec prvý na Slovensku som dostal možnosť druhú generáciu prevetrať na naších cestách. Takže, aká je?
Treba uznať, že nová Q5-ka je kus výborného auta a najmä po obrovskom progrese v interiéri je len minimum veci, ktoré možno kritizovať. Väčšina z nich odznela vyššie, v mojich očiach je ale tým najväčším negatívom istá nevýraznosť. Áno, testovaný exemplár bol v opticky nezáživnej až nudnej konfigurácií, vo všeobecnosti ale novinka na pohľad príliš nezaujme. Je veľmi pekná, no v istom slova zmysle je opticky chladná, bez emócií, doslova šedý priemer, nehovoriac o tom, že toto stredne veľké SUV si v zásade väčšinu dizajnových riešení prevzalo z väčšej Q7-čky či iných súčasných modelov značky, a teda ničím špeciálnym navonok neprosí o pozornosť. Tú si ale rozhodne zaslúži, nakoľko patrí medzi tú úplne najväčšiu špičku v segmente. Nová Q5-ka má takmer dokonalý podvozok, najmodernejšie technológie, perfektné odhlučnenie, kultivovaný a úsporný motor a veľmi priestrannú a variabilnú kabínu. Samozrejme, ide o prémiovú automobilku, takže za všetko si aj slušne zaplatíte. Dôkazom toho je aj výbavou po zuby ozbrojený exemplár, ktorý poukazuje na to, čo všetko si do tejto novinky viete dať. Málo toho teda zďaleka nie je! V každom prípade, zvoliť výraznejšiu farbu, osadiť 3-litrom a dávam hneď jednotku.
Verzia | Audi Q5 2.0 TDI quattro ultra |
---|---|
Motor | preplňovaný diesel, 2.0 R4 |
Výkon | 140 kW / 190 koní (3 800 – 4 200 ot./min) |
Krútiaci moment | 400 N.m (1 750 – 3 000 ot./min) |
Pohon | pohon všetkých štyroch kolies (quattro ultra) |
Prevodovka | 7-stupňový dvojspojková prevodovka |
Akcelerácia 0-100 km/h | 7,9 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 225 km/h |
Priemerná spotreba | 6,5 l/100 km |
Objem nádrže | 65 litrov |
Objem kufra | 550 – 610 litrov |
Hmotnosť | 2 065 kilogramov |
Rozmery | 4 663 x 1 893 x 1 659 milimetrov |
Disky | 20-palcové |
Základná cena | od 41 100 € |
Základná cena verzie | od 49 600 € |
Cena testovaného modelu | 78 515 € |