BMW radu 7 pozná azda každý, nehovoriac o úplne novej, v poradí už 6. generácii s kódovým označením G11, ktorá presne pred rokom statočne svojím príchodom zamútila vody medzi luxusnými limuzínami. Historické okienko a iné omáčky okolo predstavovania preto tentokrát vynechám a prejdem rovno k podstate. Nebudem vám klamať a hneď v úvode vám predostrím môj triezvy pohľad na vec, ostatne, subjektivita nemôže pri takomto článku rozhodne chýbať. To, že sa najmä posledné roky jednotlivé modely nemeckého prémiového tria navzájom na oko veľmi doťahujú, je holý fakt, a preto v drvivej väčšine i tak rozhodujú osobné preferencie a sympatie, prípadne atraktívnejšia cenová ponuka. Som však názoru, že pokiaľ je reč o vrcholných limuzínach, ak nikde inde, tak minimálne v tomto segmente vždy bol, je a aj bude, predovšetkým statusovo, kráľom trieda S. Veď predsa elegancia, komfort, luxus a v neposlednom rade prestíž je to, v čom odjakživa dominuje značka Mercedes-Benz.
Na test novej sedmičky som sa však obzvlášť tešil, novučičkej vlajkovej lodi z Mníchova totiž kryjú chrbát naozaj silné zbrane, na čele s doposiaľ nevídanými technológiami, ktoré už “papierovo” predznamenávajú nemilosrdný boj a ťažké chvíle pre esko. Pripočítať k tomu si treba agresívnejší a zároveň športovejší temperament, no a najmä vyznávači týchto odvekých mníchovských tradícií sí prídu na svoje. Ruka v ruke s tým ide aj môj testovaný exemplár vo verzii 730d xDrive, ktorý na pohľad korešponduje s vyššie opísanými atribútami a netají svoje veľké ambície. Dá dole S-ko?
Špeciálnu pozornosť si zaslúži inteligentný kľúč, ktorý patrí medzi highlighty novej generácie. Vďaka nemu si môžete tento bavorák (ako vôbec prvý) vyparkovať/zaparkovať na diaľku, len prostredníctvom ovládania na kľúči. Samozrejme, táto fíčurka funguje na báze spojenia Bluetooth, pričom okrem iného sa na dotykovom displeji zobrazujú aj viaceré aktuálne parametre o stave vozidla. Samotná funkcia Remote Control Parking funguje v praxi tak, že pristúpite k vozidlu, spárujete ho s vozidlom a prostredníctvom šípok ho zasuniete/vysuniete z parkovacieho boxu. Pravdupovediac, kľúč musíte raz za čas nabíjať, zavadzia vo vrecku, celý proces spárovania trvá občas relatívne dlho, inokedy nefunguje vôbec. Predpokladám teda, že po tom, ako túto vychytávku ukážete všetkým kamarátom (a oni sa budú na celý ten akt pozerať s jazykom na ceste, lebo je to fakt haluz), tak si kľúčík pekne odložíte doma na poličku a zoberiete si len ten konvenčný, ktorý musíte vlastne nosiť i tak.
Urobiť si triezvy pohľad a nájsť väčšie negatívum vozidla z najvyššej, teda luxusnej triedy, ktoré už vo svojom úplnom “základe” stojí mastných 87-tisíc eurokorún je vskutku nemožné, nehovoriac o tom, že keď si zoberiete na test vlajkovú loď značky v po zuby ozbrojenej výbave, v momente sa test ako taký mení skôr na senzáciu. Za túto cenu totiž dostanete jedno z najluxusnejších a technologicky najvyspelejších vozidiel na našom trhu, ktoré prinieslo do sveta štyroch kolies viacero (prelomovejších) noviniek a jedinečností. Osvedčenú, naftovú 3-litrovú motorizáciu v spojení s výborným 8-stupňovým automatom nemá dôvod absolútne spochybňovať, práve naopak, ide o najracionálnejšiu možnosť, ktorá navyše prekvapí svojím akčným prejavom. A tu sa dostávame k tomu, čo sa mi na novej sedmičke najviac páči – za normálnych okolností je nová generácia najmä podvozkovo neskutočne komfortné auto, ak však pristúpite na režim Sport, z obrovskej limuzíny, ktorá vás opantáva luxusom a pohodlím sa v momente stane pocitovo minimálne o triedu menšie auto, ktoré srší športovým temperamentom a tradičným bavoráckym, jazdeckým nastavením. A to sa ešte nebavíme o 740i či 750i. Inými slovami, v rukách máte akýsi most, ktorý sa snaží spájať dva odlišné svety – komfort a šport. Je pravda, že osobne stále trochu bojujem so statusom športová limuzína, keďže nevidím v tomto segmente až taký dôvod na športovanie či pretekanie, za tieto moje pochody v hlave však nová 7-čka nemôže. Je totiž impozantná.
Verzia | BMW 730d xDrive |
---|---|
Motor | preplňovaný diesel, 3.0 R6 |
Výkon | 195 kW / 265 koní (4 000 ot./min) |
Krútiaci moment | 620 N.m (2 000 – 2 500 ot./min) |
Pohon | pohon všetkých štyroch kolies (xDrive) |
Prevodovka | 8-stupňová automatická prevodovka ZF |
Akcelerácia 0-100 km/h | 5,8 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h |
Priemerná spotreba | 7,6 l/100 km |
Objem nádrže | 78 litrov |
Objem kufra | 515 litrov |
Hmotnosť | 1 900 kilogramov |
Rozmery | 5 108 x 2 169 x 1 467 milimetrov |
Disky | 20-palcové |
Základná cena | od 87 600 € |
Základná cena verzie | od 87 600 € |
Cena testovaného modelu | 130 292 € |
2 Comments
Bolo by možné video aj z BNW 730 z roku 2012? Ďakujem. V tvojom prevedení Martin.
Vždy som bol viac BMW-friendly ale hneď ako prišli na reč vrcholné limuzíny som prebehol pod strechu Mercedesu. Tento kus vyzerá samozrejme úžasne, zadné sedadlá vyzerajú skôr ako dve sedadlá niekde z obývačky alebo kina, a ani množstvo rôznych použitých materiálov by mi nevadilo ale aj tak by som si pravdepodobne zvolil S-classe. 🙂