Áno, nie je to tak dávno, čo som mal na test BMW M140i, takže v tomto momente by sa mohlo zdať, že nasledujúci test toho veľa nového už neukáže. Opak je však pravdou. Mal som totiž to šťastie a česť vyskúšať bavoráčik s veľmi podobnou, a do istej miery vlastne aj totožnou technikou, testovaný exemplár sa však navyše pýšil kompletnou úpravou od M Performance, no a to je už trošku iná káva. Ono, takýmto balíkom je možné osadiť aj trojvalcový basic model či verziu s naftovým motor, ak sa ale bavíme o špičkovom M240i, všetko zrazu nadobúda iný rozmer. Ten správny! Ako už viete z predošlého testu, do rúk sa mi tak dostal športový variant v (pre mňa) oveľa atraktívnejšej karosárskej verzii, dôvod na povestnú radosť z jazdy však zďaleka netkvel v onej karosérii. Je zbytočné sa už opakovať a detailnejšie vysvetľovať podstatu 40i-čiek, takže vynechávam kecy a omáčky, a rovno vám servírujem video so všetkým podstatným.
Verzia | BMW M240i M Performance |
---|---|
Motor | preplňovaný benzín, 3.0 R6 |
Výkon | 250 kW / 340 koní (5 500 ot./min) |
Krútiaci moment | 500 N.m (1 520 – 4 500 ot./min) |
Pohon | pohon zadných kolies |
Prevodovka | 8-stupňová automatická prevodovka ZF |
Akcelerácia 0-100 km/h | 4,6 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h |
Priemerná spotreba | 10 l/100 km* |
Objem nádrže | 52 litrov |
Objem kufra | 390 litrov |
Hmotnosť | 1 550 kilogramov |
Rozmery | 4 432 x 1 774 x 1 410 milimetrov |
Disky | 19-palcové |
Základná cena | od 30 650 € |
Základná cena verzie | od 46 250 € |
Cena testovaného modelu | 61 562 €** |
* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.
** Cena bez dodatočného, kompletného M Performance balíka.