Úplne nový E-čkový All-Terrain je jednoduchý návod na to, ako sa trefne vyhnúť SUV-čku

Famóznosť z dielne Hyundai rúca (moje) predsudky. Prečo by som i30 N bral všetkými desiatimi?
Nová M5-ka je famózny stroj, ešte väčší zážitok som však v Portoroži zažil v i8-čke bez strechy

Mercedes-Benz má s výrobou modelov typu SUV a off-road skutočne bohaté skúsenosti. V Stuttgarte si však dobre uvedomujú, že časy sa menia a terénny vzhľad je IN nielen medzi tradičnými zástupcami tohto druhu. Odpoveďou na to je teda príchod triedy E vo verzii All-Terrain, no a keďže medzičasom sa novinka v portfóliu tejto značky ocitla aj v mojich rukách, naznačím vám, prečo sa vozidlá tohto druhu tešia čoraz väčšej popularite.

 

 

“Oplastovaný” kombík má vo vodách triedy E premiéru, po verziách sedan, kombi, kupé a kabrio ide tak o piaty variant. Pozastavovať sa nad dizajnom éčka ako takého už asi nemá po mojich videách význam, takže rovno k veci. All-Terrain má štandardne ochranný paket – zakrytovaný podvozok, odolnejší predný a zadný nárazník s početnými plastovými prvkami, masívnejšie plastové blatníky a prahy, napokon pribudlo viacero hliníkových detailov a mohutnejšia maska s lamelami v štýle veľkých SUV.

Testovaný exemplár stál na 19″ diskoch, ktoré sú už v základe, za príplatok je však možné siahnuť po dvadsiatkach. Aj vďaka pneumatikám s vystuženou bočnicou (+ 14 mm) má All-Terrain o 29 milimetrov väčšiu svetlú výšku, pričom tú je možne ešte regulovať – štandardnom je totiž vzduchový podvozok Air Body Control v rozsahu od 121 po 156 milimetrov. Samozrejme, nechýbajú ani príplatkové MultiBeam full-LED svetlá so špičkovou svietivosťou či koncové svetlomety so Startdust efektom.

 

 

Pompézne vyzerajúci interiér ostáva prakticky bez zmien, jedinou odlišnosťou sú len pedále z nerezovej ocele a odolnejšie koberčeky. Pýchou teda naďalej zostáva dvojica 12,3” obrazoviek zaliatych v lepenom skle a veľmi luxusný dojem z elegantne navrhnutej palubnej dosky. Pokiaľ vás zaujíma detailná funkcionalita oných budíkov, ako i hlavný koncept návrhu palubovky, určite si pozri môj prvý test E-čka, kde som sa mu venoval podrobne.

Kombinácia čiernej kože s hnedým drevom síce vo mne eviduje staršie autá, za prítomnosti početne zastúpeným hliníkovým detailom a klavírnemu lak však nevyzerá vôbec zle. Žiaľ, pripravte sa na otlačky, škrabance a prach na stredovej konzole. Tmavému interiéru v tomto prípade efektne sekunduje skutočne rozmerná panoramatická strecha, ktorá vnútrajšok pekne presvetľuje.

 

 

Asi sa už budem opakovať, no aj v All-Terraine platil, že jeho najsilnejšími stránkami je komfort a pohodlie. Či už ide o sedenie vpredu, alebo vzadu, Mercedes-Benz si dal sakra záležať na tom, aby sa posádka cítila maximálne pohodlne. Vytknúť však musím kratšie zadné sedáky, navyše, človek musí pri nastúpení obkročiť masívnejší blatník a zároveň si sadá do mierne utopenej polohy. To je však v dnešnej dobe už skôr akýmsi pravidlom.

Samozrejme, zabudnúť nemôžem ani na najdôležitejší údaj pre slovenskú rodinu – veľkosť kufra. Batožinový priestor má naďalej úctyhodných 640 litrov, ba čo viac, po sklopení zadných sedačiek až 1820 litrov, čo je údaj, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani veľké SUV-čka. Plusom pritom je veľmi málo členitá plocha, takže v zadnej časte viete robiť kadečo. Ostatne, ukazál som vám to v teste klasického kombi 😉

 

YouTube_Subscribe

 

Pod kapotou testovačky sa nachádzal 2-litrový štvorvalec s výkonom 143 / 195 koní a 400 N.m, ktorý spolupracoval s 9-stupňovým automatom. Agregát zaujme najmä svojou pružnosťou – akcelerácia na stovku za 8 sekúnd nie je zďaleka nič prevratné, pri pružnom zrýchlení ale slušný krútiaci moment rýchlo pocítite. Azda najväčším prekvapením je spotreba – pri 130-ke motor točí len 1 400 otáčok a pýta si len približne 6 l/100 km. V skratke, pri dlhodobom priemere pri bežnej jazde jazdíte s prehľadom za päť a pol litríka. Prisahám!

Daňou za parádnu spotrebu je však kultivovanosť jednotky, ktorá jednoducho nie je na úrovni šesťvalca. Okrem toho, štvorvalec OM654 vie byť za studena, respektíve pri prudkej akcelerácii vskutku surový a hlučný. Avšak, akonáhle sa zahreje a zahájite konštantnú jazdu, v tom momente ho prakticky nepočujete, čo je naopak naozaj pozoruhodné.

 

 

Vyššia svetlá výška vplýva na hluk v kabíne veľmi minimálne. Obrovským plusom je 4Matic so systémom Air Body Control – vzducháč v reálnom čase reaguje na situáciu na ceste a vďaka prediktívnej zmene pruženia vie výborne reagovať a filtrovať nerovnosti. Komfort na palube je jednoducho oveľa lepší. Terén?

Narozdiel od označení ako Allroad či Alltrack zachádza Mercedes-Benz ambiciózne názvom All-Terrain ešte ďalej. Naozaj zvládne akýkoľvek terén? Úprimne, kombi, ktoré je snáď dlhšie ako týždeň pred výplatou to v ťažšom teréne pochopiteľne veľmi hrotiť nebude, navyše, maximálna svetlosť 156 milimetrov je výrazný podpriemer nielen medzi kompaktnými SUV-čkami, ale aj voči priamej konkurencii (V90 Cross Country má až 215 mm). ALE… V najvyššej polohe a s novým režimom All-Terrain (do 35 km/h) sa však oplastované E-čko nespevného povrchu naozaj nebojí. Niekoľko šikovných pomocníkov dohliada na trakciu a kontrolu preklzovania (systém 4ETS brzdí preklzujúce koleso) a ani pri krížení náprav nemá problém efektívne zúročiť takmer 200 koní vo svoj prospech.

 

 

Ďalším plusom je, že plastové doplnky E-čku až prekvapivo pristanú. Podstatné však je, že mu dodávajú zásadný psychologický efekt – odolnejší, bezpečnejší a hlavne SUV-čkový fíling a ten je v dnešnej dobe vyhľadávaným predajným artiklom. Povedať ale treba, že All-Terrain skutočne prináša, do už i tak veľmi univerzálneho počinu, ďalší využiteľný rozmer. Okrem luxusu, pohodlia a špičkových technológií, ktoré dostanete v pôvabnom a navyše praktickom balení sa s takto nakonfigurovanou triedou E viete pokojne dostať tam, kde by ste doposiaľ boli “odkázaný” len na vozy typu SUV. Tie však, chvalabohu, nie každý chce a práve nový All-Terrain je možnosť, ako sa im trefne vyhnúť 🙂

 


špičkové svetlomety
plejáda technológii
vnútorná priestrannosť/pohodlie
všestrannosť/univerzálnosť
pružnosť motora
pohodlný podvozok
výborná spotreba



hluk motora vo vyšších otáčkach
kratšie zadné sedáky
nízka svetlá výška


 
 
 
 
Technická špecifikácia

Verzia Mercedes-Benz E 220d 4Matic All-Terrain
Motor preplňovaný diesel, 2.0 R4
Výkon 143 kW / 195 koní (3 800 ot./min)
Krútiaci moment 400 N.m (1 600 – 2 800 ot./min)
Pohon pohon všetkých štyroch kolies (4Matic)
Prevodovka 9-stupňová automatická prevodovka tiptornic
Akcelerácia 0-100 km/h 8,0 sekundy
Maximálna rýchlosť 230 km/h
Priemerná spotreba 5,4 l/100 km*
Objem nádrže 66 litrov
Objem kufra 640 / 1820 litrov
Hmotnosť 1 780 kilogramov
Rozmery 4 933 x 1 852 x 1 475 milimetrov
Disky 19-palcové
Základná cena od 58 362 €
Základná cena verzie od 58 362 €
Cena testovaného modelu 80 982 €

* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.


3 Comments

  1. zdeno píše:

    Všetko pekné, ale jazdné vlastnosti v zatáčkach sa s Allroad porovnať nedajú. Jasné že keď si zvyknutý na AUDI A6Allroad a 4 roky skúšaš kde je hranica, na testovačke AllTerainu a 15 min jazde objektivita chýba.
    V zatáčke kde bežne jazdím 80, ma Merceses pri 70 vystrelil von.
    Mne sa zdá pretáčavý .
    Mercedes mal čas 5 rokov oproti poslednej A6 na vývoj.
    E na pružinách je super, E na vzduchu hrozná hanba

    • martinzmartina martinzmartina píše:

      Dovolím si oponovať. Pravdou je, že MB stále robí vzduchové podvozky primárne na komfortnú až plavnú jazdu, čo niekomu síce môže nevyhovovať, ale práve tým je docielený ten komfort. Odzrkadľuje sa to potom na niektorých situáciach, kedy vie aj to E-čko na vzducháči decentne odskakovať na priečnych nerovnostiach v zákrutách. Je to MB, takže zadok je preferovaný a teda pretáčavý, čo ja považujem za plus. Mne osobne sedí jazdným prejavom E-čko oveľa viac ako A6-ka, na druhú stranu, Allroad je predsa len svojím zameraním inde, keďže má vyššiu svetlosť a lepšie prejazdy na snehu a podobne.MB to touto cestou nehrotil, naďalej to má byť extrémne pohodlný rodinný kombík a nie nejaký terénny počin. Je to samozrejme o preferenciách, ale o hanbe by som v tomto prípade zďaleka nehovoril, lebo tak isto by som mohol povedať to, že po príchode novej A6-ky (2019 myslím), je aj to 2-ročné E-čko vo viacerých smeroch na koni ?

  2. Martin píše:

    Klavírny lak je zlo. A gýč. :-/

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *