Prečo sa mi prvé elektrické Audi páči a čo so sebou vlastne prináša život s elektromobilom?

639-koňové AMG mi vyrazilo dych. Nové GT 63 S je najextrémnejšie štvormiestne auto na trhu
Na okruhu v New Yorku som vyskúšal brutálne X3 M a X4 M. Aký je najsilnejší šesťvalec v histórii BMW?

Automobilový priemysel azda odjakživa napreduje vpred závratnou rýchlosťou, posledné roky sme však svedkami ešte o čosi zásadnejších zmien. Stojí za nimi masívna elektrifikácia, ktorá jasne naznačuje, že nasledujúce obdobie prinesie pomerne veľkú revolúciu v type pohonu vozidiel. Ako dôkaz poslúži zvyšujúci sa počet hybridných, plug-in hybridných či plne elektrických automobilov.

To, či prítomnosť alternatívnych pohonov je skôr odpoveď na čoraz prísnejšie (a nezmyselnejšie?) emisné normy alebo ide o prirodzený vývoj, je vecou skôr dlhšej a odbornejšej debaty, faktom ale je, že či sa nám to páči alebo nie, masívnej elektrifikácii sa nasledujúce roky nevyhneme.

Faktom je aj to, že pokiaľ v dnešnej dobe vyslovíme pojem “elektromobil”, najväčší hype má americká Tesla. V našich končinách je však jej dostupnosť a zázemie stále relatívne chabé. Na európsky trh ale postupne prichádza čoraz viac veľmi relevantných elektrických počinov, medzi ktorými je rozhodne jeden z najzaujímavejších e-tron. Pri tejto príležitosti vám teda prinášam môj pohľad na prvé čisto elektrické Audi, s ktorým som zisťoval, do akej miery treba zmeniť myslenie pri automobile tohto druhu.
 

YouTube_Subscribe



konvenčný dizajn
priestranný interiér
kapacita batérie a dojazd
podpora 150 kW nabíjania
parádna agilita a dynamika
výbodné odhlučnenie
komfortný podvozok



vysoká váha
spotreba energie
virtuálne späťáky bez pridanej hodnoty

 
 
 
 

Technická špecifikácia

Verzia Audi e-tron 55 quattro
Motor 2 asynchrónne elektromotory
Výkon 265 kW / 360 k (300 kW / 408 k*)
Krútiaci moment 560 Nm (664 Nm*)
Pohon pohon všetkých štyroch kolies (quatto)
Akumulátor 95 kWh (využiteľných 85 kWh)
Priemerná spotreba 24,2 kWh/100 km**
Dojazd podľa WLTP 410 kilometrov
Akcelerácia 0-100 km/h 5,7 sekundy
Maximálna rýchlosť 200 km/h
Objem kufra 600 litrov
Hmotnosť 2 650 kilogramov
Rozmery 4 901 x 1 935 x 1 616 milimetrov
Disky 21-palcové
Základná cena od 81 400 €
Základná cena verzie od 81 400 €
Cena testovaného modelu 112 050 €

* Výkon dostupný pri krátkodobej funkcii Boost (približne 8 sekúnd).
** Namerané počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.


1 Comment

  1. Honza píše:

    Ty elektro koncepty od Audi jsou fajn, jen mám trochu problém s palubním počítačem. 🙂 Nedaří se mi na něj přes bluetooth spárovat náramek z http://www.mibandshop.sk/xiaomi-mi-band-4/ který docela často nosím, abych si hlídal různé hodnoty od toho, kolik nachodím přes to, kolik spím a pak taky i to, kolik piju vody za den. 🙂 Ale bohužel… S Audi si tenhle gadget prostě nerozumí. 😀

Napísať odpoveď pre Anonym Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *