Sú automobily, ktoré si jednoducho predstavovať absolútne netreba, lebo ich siahodlhá história to urobí sama. Mercedes-Benz triedy E je toho jasným príkladom, keďže ide o vozidlo, ktoré patrí medzi najzákladnejšie stavebné kamene najstaršej automobilky sveta a už mnohé desiatky rokov definuje merítka vo vyššej strednej triede, alebo ak chcete v manažérskom segmente. V úvode tohto roku sme sa dočkali úplne nového pokračovania, a ak píšem úplne nového, myslím to doslovne. Na autosalóne v Detroite totiž spoznávame 10. generáciu pod kódovým označením W213, ktorá radikálnou cestou mení predchodcu a snaží sa dostať na čelo segmentu azda oveľa viac, ako kedykoľvek predtým. Áno, v skutočnosti máte právo namietať, že nejde presne o desiatu generáciu, avšak samotná automobilka tvrdí a hlása, že facelift predošlej W212-ky bol tak veľký a drahý, že modernizovanú podobu považovali za ďalšiu, konkrétne deviatu generáciu. Tak či onak, najnovšie E-čko je rozhodne jednou z vôbec najočakávanejších a najdôležitejších noviniek tohto roku, a to nielen pre automobilku samotnú, ale aj celý automobilový priemysel ako taký. Horúce želiezko v ohni nám dokonca stihlo relatívne v predstihu prísť aj do rúk, no a po jeho teste môžem pokojne prehlásiť, že ide o jedno z v súčasnosti technologicky najvyspelejších áut na svete, ak nie vôbec najvyspelejšie. Prečo?
Cenová politika vyššej strednej triedy je medzi prémiovými automobilmi daná už nejaký ten piatok, a teda ani príchod nových generácii citeľnú zmenu neprináša. Dať za osvedčený naftový šesťvalec skutočne slušnú porciu výbavy 83-tisíc € a nejaké “drobné” nie je málo, treba ale povedať, že pre túto triedu to nie je ani nič nezvyčajné a vo veľmi obdobnej cenovej relácii sa pohybuje aj úhlavná konkurencia. Dobre totiž vieme, že za všetko navyše sa u prémioviek formou balíkov pripláca a je len na vás, kde si nastavíte strop. Ten v novom E-čku je poriadne vysoko, čudovať sa tomu ale nemôžme. Nová generácia prevzala štafetu od väčšieho S-ka, čo okrem iného znamená, že sme svedkami obrovského technologického progresu, ktorému v súčasnosti môže konkurovať len minimum vozidiel. Najnovšia trieda E je jednoducho výkladná skriňa najmodernejších technológií, ktorá je zabalená do veľmi šarmantného kabátu. Z komplexného hľadiska môžno pokojne povedať, že čo sa bezpečnosti, inovácií a technológií týka, ide o úplný vrchol súčasného automobilizmu, v neposlednom rade je to ale aj o preferenciách, nakoľko len nedávno s týmto tvrdením začalo nesúhlasiť nové 5-kové BMW. Koniec koncov, doťahovanie týchto automobiliek ich posúva tam, kde sú teraz, nám neostáva nič iné, len si vybrať a pripraviť sa na to, že táto generácia je azda tou poslednou, ktorú budeme ešte šoférovať sami.
Verzia | Mercedes-Benz E 350d |
---|---|
Motor | preplňovaný diesel, 3.0 V6 |
Výkon | 190 kW / 258 koní (3 400 ot./min) |
Krútiaci moment | 620 N.m (1 600 – 2 400 ot./min) |
Pohon | pohon výhradne zadných kolies |
Prevodovka | automatická prevodovka 9G-Tronic |
Akcelerácia 0-100 km/h | 5,9 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h |
Priemerná spotreba | 6,2 l/100 km |
Objem nádrže | 50 litrov |
Objem kufra | 540 litrov |
Hmotnosť | 1 800 kilogramov |
Rozmery | 4 923 x 1 852 x 1 468 milimetrov |
Disky | 19-palcové |
Základná cena | od 43 560 € |
Základná cena verzie | od 65 070 € |
Cena testovaného modelu | 83 148 € |
5 Comments
Maťo môj obľúbený test a video od teba je práve na MB E 350d bezpochyby.
Tak to ma teší, tiež patrí medzi moje najobľúbenejšie 🙂
No samozrejme to neviem objektívne posúdiť, hovorím iba niečo o čom som čítal. V danom článku bolo spomínané ako sa pohybujú jazdené kusy S-ka a že mnoho prvých majiteľov sa ho zbavuje do 5. roku. Veľmi rýchlo aj padajú na cene pretože sa Mercedes snaží samozrejme hrotiť svoju vlajkovú loď najnovšími technológiami a v dnešnej dobe je to obrovské množstvo najmä elektroniky s ktorou bývajú najväčšie problémy. Rovnako motory ževraj neznesú mnoho kilometrov aj keď práve taká limuzína by mala byť stavaná na dlhé pohodlné cesty a pritom máloktorá má cez 200k km. Pritom Mercedes kedysi robil legendy čo najazdili aj milión a akoby si to ani nevšimli 😀 Koniec koncov je to v podstate jedno, ak si kúpiš S-ko tak niečo podobné ťa až toľko nezaujíma, to viac riešime len my, ktorí nad ním len snívame 😀
Čo sa týka tej A4 a Ečka tak samozrejme som nechcel ich priamo porovnávať ako konkurentov, len som spomenul dva modely čo si tu mal na test a mali podobnú cenu. A osobne si myslím že človek čo si ide kupovať sa nedrží pevne kategórie z ktorej si vyberá modely ale vyberá si okrem iného hlavne podľa ceny, takže si porovná či si zoberie auto z “nižšej” kategórie ale s veľkým množstvom príplatkov alebo opačne niečo čo má už základ väčší a iba trošku si to doladí. A niekedy možno príde aj na celkom podobné špecifikácie 🙂
Nádherný kus, vyzerá úžasne, musím trošku vypichnúť ten dizajn na ktorom mi vadí že naozaj už je veľmi ťažké rozoznať o aký konkrétny model ide, hlavne z diaľky. Nehovorím že mi chýba starý dizajn a rozdelený svetlá ale skôr mi vadí to že tie autá vyzerajú rovnako, len sa líšia vo veľkosti. Technologická vyspelosť tohoto auta je veľmi zaujímavá, no len či toto hrotenie nespôsobí podobnú povesť ako má trieda S, ako auta ktoré je ne špici ale z dlhodobejšieho hľadiska je veľmi nespoľahlivé a ako skončí záruka tak sa ho radšej každý čo najskôr zbaví… Nedá mi neporovnať toto Éčko s tou A4 ktorú si rovnako testoval, motorizácia je skoro rovnaká, cenovka veľmi podobná, no výber by u mňa samozrejme bol iba jeden a verím že by som sa zhodol s viacerými ľuďmi. Myslím že málo kto by zvolil Audi pred týmto Mercedesom, jedine ak by bol veľkým prívržencom značky, prípadne by mu vyhovoval nejaký konkrétny detail v ktorých sú odlišné. A nakoniec musím ešte pochváliť aj video, fakt skvelé spracovanie aj zábery, pozeralo sa to pekne. 😉
O tom, že by S-ko bojovalo so spoľahlivosťou veruže neviem. Teda okej, keďže je už niekoľko desaťročí statočne prešpikované technikou, je zrejmé, že servis a údržba nebude najlacnejšia, ale označovať ho za veľmi nespoľahlivé je myslím scestné. Inak, pokiaľ ide o A4 vs E-čko, nejde o porovnateľnú triedu, ale to asi vieš, ja len tak pre istotu 🙂 S tým (okrem iného) súvisí aj cena – bežná A4-ka je za 80k už v podstate dosť extrém, zatiaľ čo E-čko s takou cenou veľmi neprekvapí