BMW opäť posunulo latku vyššie. Je nová X5-ka najlepšie jazdiacé naftové SUV v segmente?

Najatraktívnejšie Audi na scéne pochádza z Bratislavy. Aká je nová Q8-čka?
639-koňové AMG mi vyrazilo dych. Nové GT 63 S je najextrémnejšie štvormiestne auto na trhu

I keď SUV segment nemeckých prémioviek začalo v roku 1997 písať ako prvé ML-ko, odpoveď z Mníchova nenechala na seba dlho čakať. Za ostatné roky sa na trhu vystriedalo hneď niekoľko generácii oboch konkurentov, BMW však v roku 2018 s príchodom novej, v poradí štvrtej generácie X5-ky zamiešalo karty viac ako kedykoľvek predtým. Prečo?

Odjakživa platilo, že BMW dobiehalo a reagovalo na najnovšiu generáciu veľkého SUV zo Stuttgartu, teraz sa to však zmenilo. Bavori totiž vynechali facelift 3. generácie a už po 5 rokoch jej pôsobenia prichádzajú s úplne novou generáciou, ktorá vôbec po prvýkrát v histórii vstúpila na trh skôr ako rovnocenná generácia ML-ka, respektíve GLE-čka. Mne sa novinka dostala do rúk, snažil som sa teda zistiť, či je naozaj tak revolučná ako sa traduje.

 

YouTube_Subscribe

 
Z chytrých systémov musím vypichnúť najmä integrovanú kameru nad budíkmi, ktorá sleduje pozornosť vodiča a podľa toho ovplyvňuje funkčnosť asistenčných systémov. Nechýba perfektná 360-stupňová kamera s prvotriednou grafikou a možnosťou 3D vizualizácie. Väčšiu pozornosť som však upriamil do nového asistenta, ktorý dokáže bez zásahu vodiča do volantu vyparkovať posledných 50 metrov.  Však sleduj. ?

 

YouTube_Subscribe

 



obratnosť/agilita
isté jazdné vlastnosti
okamžitá odozva na plyn
zábavne nastavený xDrive
špičkové asistenčné systémy
luxusné prvky interiéru
výborné proporcie


pár vŕzgajúcich plastov
menej miesta vzadu

 
 
 
 
 

Technická špecifikácia

Verzia BMW x5 xDrive30d
Motor preplňovaný diesel, 3.0 R6
Výkon 195 kW / 265 koní (4 000 ot./min)
Krútiaci moment 620 N.m (2 000 – 2 500 ot./min)
Pohon pohon všetkých štyroch kolies (xDrive)
Prevodovka 8-stupňová prevodovka Steptronic
Akcelerácia 0-100 km/h 6,5 sekundy
Maximálna rýchlosť 230 km/h
Priemerná spotreba 8,5 l/100 km*
Objem nádrže 80 litrov
Objem kufra 650 litrov
Hmotnosť 2 185 kilogramov
Rozmery 4922 x 2004 x 1745 milimetrov
Disky 19-palcové
Základná cena od 69 100 €
Základná cena verzie od 69 100 €
Cena testovaného modelu 105 419 €

* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.


 

1 Comment

  1. Pepo píše:

    Hele super. Nevite nekdo, ako sa dodávajú systemy tech novych BMW? Uz je to preloženie alebo to furt hovori na vodicov len anglicky alebo nemecky? Zaobstarali si ho starí rodičia, starsi model, a boli sme celkom prekvapení, že to hovorilo iba temihle jazykmi a nie treba aspon cesky. Takže sme im nechali auto pri https://www.autaslovensky.sk/ preložiť do slovenčiny, pretože slovenčinu nám neumožnili.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *