Divízia Mercedes-AMG dlhé roky naznačovala, že skôr či neskôr sa na svet prederie GT-čko, ktoré bude máť jeden pár dverí navyše a postaví sa do cesty Panamere od Porsche. Pracovne označované GT4 prišlo na scénu minulý rok a okamžite na to obrovskou mierou rozvírilo hladiny vody. Sériová verzia napokon nesie dodatok 4-Door Coupé, čo v spojitosti s príslušnou verziou znamená naozaj dlhý až krkolomný názov, najmä ak sa ti do rúk dostane vrcholný variant v úvodnej edícii – Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4-Door Coupe Edition 1.
Práve tak znie vôbec najdrahšie, najluxusnejšie, najvýkonnejšie a najrýchlejšie osemvalcové AMG na trhu, ktoré som mal možnosť exkluzívne vyskúšať, a z ktorého sa prakticky dodnes spamätávam. Ak sa pýtaš, aký význam má existencia 2 na pohľad rovnako zameraných vozidiel pod strechou jednej značky, odpoveď je, že modely CLS a GT4 majú toho pramálo spoločného – CLS-ko je elegantná štýlovka, ktorého základom je Mercedes-Benz triedy E, zatiaľ čo 4-dverové GT-čko je osobitný projekt divízie AMG s technikou, o akej môže CLS len snívať. Omáčok však už bolo veľa, sleduj video!
Verzia | Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4-Door Coupe |
---|---|
Motor | preplňovaný benzín, 4.0 V8 |
Výkon | 470 kW / 639 k (5 500 – 6 500 ot./min) |
Krútiaci moment | 900 Nm (2 500 – 4 500 ot./min) |
Pohon | pohon všetkých štyroch kolies (4Matic+) |
Prevodovka | 9-stupňová prevodovka AMG Speedshift MCT |
Akcelerácia 0-100 km/h | 3,2 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 315 km/h |
Priemerná spotreba | 13,5 l/100 km* |
Objem nádrže | 80 litrov |
Objem kufra | 461 litrov |
Hmotnosť | 2 100 kilogramov |
Rozmery | 5 054 x 1 871 x 1 447 milimetrov |
Disky | 21-palcové |
Základná cena | od 95 580 € |
Základná cena verzie | od 170 760 € |
Cena testovaného modelu | 212 160 € |
* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkach.