Najšportovejší Range Rover prešiel výraznou modernizáciou. Pribudol karbón, kone i hybrid

Nürburgring má nového kráľa! Najrýchlejšou sériovkou sa stáva 911 GT2 RS s famóznym časom
Dizajnová pýcha Audi prešla evolúciou tvarov a revolúciou techniky. Úplne nová A7-čka je tu!

V prípade značky Land Rover je momentálne témou číšlo jeden nádherný Range Rover Velar. Samozrejme, automobilka si nemôže dovoliť upriamovať pozornosť len na jeden zo svojich modelov, preto sa v uplynulých hodinách zoznamuje s faceliftom o čosi väčšieho modelu Range Rover Sport. Ten sa dočkal vskutku rozsiahlej modernizácie, i keď navonok to nedáva až tak razantne znať. Gro dizajnových vylepšení vrcholí v prednej časti, kde dominuje nielen nový, agresívnejší nárazník a decentne pozmenená maska, ale predovšetkým značne prepracované full-LED svetlomety. Drobné estetické vylepšenia zasiahli i profil SUV-čka a inak tomu nie je ani v zadných partiách, kde nachádzame modernizované koncové ledky a vynovený nárazník. Vskutku netypickým prvkom je predná kapota najostrejšej verzie SVR. Tú totiž po modernizácii zdobí karbón, pričom jeho prítomnosť značka priznáva aj esteticky, nakoľko farbou je lakovaná len po bokoch kapoty, a teda stred priamo nadväzuje na čiernu masku. Pochopiteľne, napokon do ponuky sa napokon dostali nové dizajny kolies a odtiene karosérie.

 

 

Opticky najočividnejšou zmenou je interiér. Síce si palubná doska zachováva svoj tradičný look a rozloženie, významnou novinkou je multimediálny systém Touch Pro Duo, ktorý tvorí dvojica 10″ dotykových obrazoviek v štýle menšieho Velara. Spolu s plne digitálnymi budúkmi sa tak stará o podstatné oživenie a zmodernizovanie kokpitu. Ďalšou zaujímavosťou je chytrý náramok Acitvity Key, teda fíčurka, ktorú poznáme z modelov Jaguar – možnosť odomknúť/zamknúť vozidlo imidžovým náramkom bez toho, aby ste so sebou nosili kľúč.

Land Rover významnou mierou promuje najmä prítomnosť úplne novej, plug-in hybridnej verzie P400e. BTW, zoznámte sa s novým označením – ako Jaguar, tak aj Land Rover (a nedávno MB či Audi) mení svojú označovaciu nomenklatúru. V skratke, z číslovanie nič podstatné nečakajte, jednoducho platí, čím väčšie, tým lepšie. P400e-čko kombinuje preplňovaný 2-litrový agregát s výkonom 300 koní a elektromotor s výkonom 116 koní. Kombinovaný výkon predstavuje 404 koní, z 0-100 km/h vyšprintuje hybrid za 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 220 km/h. Na čisto elektrický pohon, teda vďaka elektromotoru a líthium-ionovej batérii s kapacitou 13,1 kWh, absolvuje tento Sport približne 51 kilometrov. Zaujímavejší je však variant SVR, v prípade ktorého došlo k navýšeniu výkona preplňovaného päťlitra na úroveň 575 koní a 700 N.m. Automobilka informuje o akcelerácii na úrovni 4,5 sekundy na sto, pričom významnou mierou na odľahčení vozidla zohrala nielen karbónová kapota ale aj o 30-kilogramov ľahšie sedadlá Supersport. V ostatných verziách ostáva technika i parametre bez výrazných zmien.

 

zdroj | Land Rover

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *