Mercedes-AMG predsa len postavil V8-čkové GLC 63 (Coupé) a knokautuje tak rivalov

Ženevský autosalón v mojom podaní. Toto sú najväčšie tohtoročné pecky!
MINI v maxi balení dostalo pohon ALL4 a 231 koní. Privítajte John Cooper Works Countryman

Pamätám si tie časy, kedy Mercedes-Benz predstavil úplne novú generáciu GLC, no aj napriek tomu na internetoch kolovali zábery zahalených prototypov, ktoré vykazovali známky osemvalcovej verzie. Nemci však vrcholné, teda 63-kové vyhotovenie odmietali, ostatne, medzi stredne veľkými SUV-čkami sa jednoducho osemvalce nenosia, čoho dôkazom bol príchod 43-ky. Lenže v Affalterbachu majú na túto tému napokon iný názor a odstupom času sme sa teda dozvedeli, že tento variant predsa len dostal zelenú. Slovo dalo slovo a začiatkom apríla sa na svetlo svetla predrali počiny, ktoré nemajú na našom trhu obdobu. Mercedes-AMG vztyčuje prostredník downsizingu a modelmi GLC 63 (S) 4Matic+ a GLC 63 (S) 4Matic+ Coupé doslova knokaute v príslušnom segmente akúkoľvek konkurenciu. Pod ich kapotou totiž nájdeme 4-litrovú V8-čku biturbo naladenú na výkon 350 kW / 476 koní a 650 Nm, respektíve v prípade S-kovej verzie na 375 kW / 510 koní a 700 N.m. To, že by ste v danej triede na našom trhu hľadali osemvalec márne vám už asi došlo – špičkové SQ5, X3/4 M40i a dokonca aj Levante S, Macan Turbo či Stelvio QV sa spoliehajú výhradne na šesťvalce.

Rýchlostné parametre hovoria za všetko. 63-kové GLC-čka vystrelia v “základných” verziách na stovku za rovné 4 sekundy, zatiaľ čo 510-koňové varianty pokoria rýchlosť 100 km/h z pokoja len za neuveriteľných 3,8 sekundy! Pre porovnanie o triedu väčšie, 575-koňové X6 M dá stovku “až” za 4,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je pritom elektricky obmedzená na úrovni 250 km/h. Za týmito famóznymi údajmi do veľkej miery stojí i relatívne nízka hmotnosť – 1935, respektíve 1945 kilogramov a samozrejme aj sofistikovanejší pohon všetkých štyroch kolies s variabilným rozdelením krútiaceho momentu 4Matic+. Tak, ako sme si už zvykli, ani tu tomu nie je inak, a o sprevodovanie sa stará špičková 9-stupňová automatická prevodovka AMG Speedshift MCT. Verzie GLC 63 (Coupé) dostali pochopiteľne masívnejší bodykit s veľmi vydareným, novo-tvarovaným predným nárazníkom. Azda najväčšou optickou odlišnosťou je predná maska, ktorá sa po vzore GT R-ka ako jediná v súčasnom portfóliu pýši tzv. Panamericana grilom, teda výrazným vertikálnym lemovaním. Nádhera! Vzadu nechýba nový difúzor, štvorica koncoviek výfukov, no a na výber budú 19 až 21″ disky, pričom tie najväčšie kolesá budú obuté do pneumatík o rozmeroch až 265/40, respektíve 295/35. V interiéri je všetko v zásade po “starom”, pribudol však karbón či Alcantara. Ceny noviniek budú zverejnené v júni, samotný predaj začne v septembri. Dovtedy vám hádam určite prinesiem môj exkluzívny test GLC 43 kupéčka.

 

zdroj | DAIMLER

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *