Dlho očakávaná, nová generácia Renaultu Mégane RS konečne prichádza. Oplatilo sa čakať?

Hyperšport z budúcnosti prichádza, veľkolepý Mercedes-AMG Project ONE tu nemá obdoby!
Nürburgring má nového kráľa! Najrýchlejšou sériovkou sa stáva 911 GT2 RS s famóznym časom

Či už máte alebo nemáte radi francúzske autá, jedno sa jednoducho uprieť nedá – Renault Mégane RS je ikona. Áno, medzi stále sa rozširujúcou plejádou hot-hatchov naďalej prebieha neúprosné súperenie, no i keď najväčším kultom sú písmena GTI, počin z dieľne Renault Sport je vždy tým, okolo ktorého sa točí azda najväčší hype. Niet preto divu, že príchod novej generácie bol ostro sledovaný a dlho-očakávaný. Fanúšikovia francúzskej klasičky sa pri príležitosti autosalónu vo Frankfurte konečne dočkali, poďme si teda posvietiť na to, s čím chce Renault opäť zamiešať karty v elitnom klube ostrých hatchbackov. Jednoznačne najväčší otáznik visel nad pohonným ústrojenstvom, my však už vieme, že napokon predsa len došlo k downsizingu. Pod kapotou novej generácie tak nachádzame nový 1,8-litrový štvorvalec (z Alpine A110) s výkonom 205 kW / 280 koní a 390 N.m. Čerešničkou na torte má byť napokon variant Trophy s výkonom až 221 kW / 300 koní. O prenos sily na výhradne predné kolesá sa stará buď 6-stupňová manuálna prevodovka alebo 6-stupňový dvojspojkový automat EDC. RS-ko navyše dostáva Launch Control a systém Multi-Change Down, teda možnosť podradenia hneď o niekoľko stupňov.

Na rýchlostné parametre je zatiaľ značka skúpa, nakoľko okrem papierovej spotreby 6,9 l/100 km sa zatiaľ nedozvedáme nič konkrétnejšie. Zaujímavosťou však je, že na výber budú hneď dva typy podvozkov – Sport a Cup (so samosvorným diferenciálom Torsen), pričom Mégane RS dostal aj hydraulické kompresné dorazy, ktoré majú eliminovať negatívny odskok kolies. Asi najväčším ťahákom však bude riadenie zadnej nápravy, teda známy 4Control. Samotný dizajn prešiel vskutku značným progresom, evidovať tak môžeme rozšírené blatníky vpredu o 60 a vzadu o 45 milimetrov. Predný, podstatne agresívnejší nárazník dostal efektné prvky s LED-kami, na opačnom konci vozidla nechýba difúzor a uprostred umiestnená koncovka výfukov. Štandardom sú špecifické 18″ disky, za príplatok je možné siahnuť po 19″ obutí. Do okna okamžite padne úplne nový lak Volcanic Orange, pochopiteľne, v palete odtieňov nebude chýbať ani povestný lak Liquid Yellow. Kokpit dostal značne športovejší nádych, ktorý trefne okoreňujú športové sedadlá, kontrastné prešívanie, hliníkové pedále či karbónové dekóry, no a interiér sa nevyhne ani použitiu Alcantary.

 

 
 

zdroj | Renault

1 Comment

  1. Stanox11 píše:

    Tesim sa na renault megane RS

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *