Šarmantná šelma po novou ešte pôvabnejšia! Jaguar vyšperkoval F-Type

Očakávaný facelift Octavie s rozdelenými svetlami je realitou. Výsledkom Škoda, bohužiaľ, prekvapila
Golf vstupuje do nového roka s rozsiahlou modernizáciou, zmeny neobišli ani 310-koňové R-ko

Odvtedy, ako F-Type uzrel svetlo sveta patrí tento počin na špičku v mojom pomyselnom rebríčku, pokiaľ sa bavíme o pôvabe a šarme. Tak či onak, iste mi dáte aj vy za pravdu, že dizajnovo ide rozhodne o jedno z najvydarenejších súčasných automobilov, a to aj napriek tomu, že na trhu sa roadster ukázal už v roku 2013. Keďže je však čas nezastaviteľným fenoménom, aj napriek stále atraktívným krivkám prichádza decentný facelift. Ten toho na pohľad veľa nemení, koniec koncov, ani nebolo treba. Vzadu by ste zmeny po dizajnovej stránke hľadali len márne, a rovnako ani z profilu sa toho veľa nezmenilo. Podstatou sú ale predné partie, kde dominujú v závislosti od verzie prepracovanejšie a modernejšie predné nárazníky. Čo však padne do oka ako prvé sú pozmenené predné svetlomety. Ich tvar ostal síce zachovaný, vnútro ale prešlo kompletnou výmenou, čoho výsledkom je prítomnosť agresívnejšie pôsobiacich svetiel s full-LED technológiou. Inak, možno ani neviete, no F-Type je k dispozícii až v 28 rozličných vyhotoveniach. Do veľkej miery za to môže nepochybne fakt, že všetky výkonnostne verzie sú k dispozícii ako kupé, tak aj roadster, nehovoriac o odlišnom pohone.

Do istej miery na tom nemalú úlohu zohráva aj skutočnosť, že s modernizáciou sa do portfólia začleňuje úplne nová verzia 400 Sport. Pod jej kapotou tróni 3-litrový šesťvalec spárovaný s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá posiela potenciál buď výhradne na zadnú nápravu alebo obe. Ako už samotné označenie naznačuje, v tomto prípade je agregát naladený na rovných 400 koní. Štandardom pre 400-ku sú 20″ disky, početné žlté plakety, ale aj nový, 8″ displej multimediálneho systému Touch Pro, ktorý prichádza spolu s faceliftom. Z ponuky sa naopak vytráca F-Type S, aby dal priestor ďalšej novinke, a to verzii F-Type R-Dynamic. V zásade ale k zmene došlo len v prípade názvoslovia, nakoľko ide naďalej o šesťvalcové vyhotovenie s 340, respektíve 380 koňmi. Na výber je manuál aj automat a rovnako tak aj pohon len zadných alebo všetkých kolies. Vrchol v ponuke sa nemení – nad modelom F-Typer R naďalej kraľuje SVR-ko. Zaujímavosťou pritom je, že Jaguar v spolupráci so spoločnosťou GoPro prichádza s aplikáciou ReRun. Tá vďaka známej kamere zobrazuje live prenos z jazdy a zároveň vie tento záznam uchovať či uverejniť na sociálnej sieti. Vodič si vie okrem svoje samotnej jazdy pozrieť aj okamžitú rýchlosť, polohu volantu či preťaženie. Pokiaľ sa pýtate na cenu, tak základný, 340-koňový F-Type (kupé, manuál, zadný pohon) štartuje na čiastke 51 450 britských libier.
 

zdroj | Jaguar

1 Comment

  1. Michael píše:

    To nie je fér ako všetky takéto úžasné autá stoja toľké peniaze 😀 akože základná verzia cez 50k libier, no paráda 😀 no je to čistokrvný anglický elegán, nádherné línie a duša pravej šelmy 🙂 aj veľký E-type by bol na neho určite hrdý 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *