Najsilnejšia a najrýchlejšia Octavia je tu. Škoda odhaľuje vyšperkovanú verziu RS 245

Mercedes-AMG vypúšťa na cesty najpekelnejšie kombi na trhu, E 63 (S) 4Matic+ Estate
Audi mieša karty! Vynovená RS3-ka je kráľom triedy, navyše má najvýkonnejší päťvalec na svete

Škoda vyložila všetky karty na stôl. Aj tak by sa dal charakterizovať akt, ktorý v uplynulých dňoch predviedla česká automobilka. Nielenže už teraz nám ukázala Kodiaq vo vyhotovení Scout a dokonca aj Sportline, začiatkom februára spoznávame už aj poslednú a zároveň novú verziu faceliftovanej Octavie. Ako ste už iste postrehli, narážam na Octaviu RS 245, keďže aj napriek tomu, že táto verzia bola neraz ohlásená a potvrdená, očakávali sme ju až za niekoľko mesiacov. Mladoboleslavská značka ale nenecháva nič na náhodou a prakticky všetky jej ťaháky tohtoročného autosalónu v Ženeve spoznávame v značnom predstihu, vrátane 245-ky, ktorú sme tam asi ani nečakali. V každom prípade, asi nikoho neprekvapí, no najnovší prírastok do portfólia značky sa stáva vôbec najostrejším vyhotovením najúspešnejšej škodovky všetkých čias, inými slovami, Octavia RS 245 je najsilnejšia sériovo vyrábaná Octavia v histórií. Za jej modernizovanou, no stále vskutku kontroverznou maskou sa pochopiteľne nenachádza nič iné ako známy motor 2.0 TSI, ktorý dostal menšiu porciu sily naviac, v tomto prípade je tak vo veci výkon 180 kW / 245 koní a krútiaci moment 370 N.m v rozmedzí od 1600 do 4300 ot./min.

Nástupca RS 230-ky je teda na svete s 15 koňmi k dobru, ani teraz ale nemôžme hovoriť len o výkonnostnom náraste. Novinka je štandardne o 14 milimetrov nižšie k zemi, dokonca rozchod zadných kolies je ešte o ďalších 38 milimetrov širší ako tomu bolo doteraz. Pre RS 245 sú základom dvojfarebné 19” disky s efektným dizajnom, stabilizácia so športovým režimom, no hlavne elektronicky riadený diferenciál VAQ, ktorý som skutočne chválil už v 230-ke. Exteriér od bežnej verzie RS ďalej odlišujú čierne detaily (spätné zrkadlá, výfuky), zamatovejší a mohutnejší zvuk výfukového systému, ale aj o pár percent väčšie plakety RS. Štandardom sú full-LED svetlomety s tmavším pozadím, športové sedadlá s farebnými logami a Alcantarou, perforovaná koža na volante a hliníkové kryty pedálov. Na výber je medzi 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým DSG-čkom, no a pochopiteľne na scéne je aj decentné zlepšenie dynamiky – z 0-100 km/h dokáže Octavia RS 245 akcelerovať už za 6,6 sekundy (6,7 kombi), maximálna rýchlosť je naďalej na magickej hranici 250 km/h. Opäť tak môžeme hovoriť o najrýchlejšej oktávke v histórii, ktorá by mala prísť na trh koncom mája.

zdroj | Škoda

3 Comments

  1. Michael píše:

    Veľmi zaujímavo vyzerá, ak išli rovnakou cestou ako pri RS 230 tak to môže byť fakt zábavné, praktické a celkom logické auto 🙂 Viac uvidíme čo povieš, ak sa ti ju podarí otestovať 🙂 „…za 6,6 sekundy…“ ?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *