Golf vstupuje do nového roka s rozsiahlou modernizáciou, zmeny neobišli ani 310-koňové R-ko

Šarmantná šelma po novou ešte pôvabnejšia! Jaguar vyšperkoval F-Type
Mercedes-AMG vypúšťa na cesty najpekelnejšie kombi na trhu, E 63 (S) 4Matic+ Estate

Tradičný bestseller vo svojej triede a zároveň aj jedno z vôbec najúspešnejších automobilov na svete sa v októbri minulého roka dočkal očakávaného faceliftu. Jeho detaily a parametre sa však dozvedáme prakticky dodnes, veď modernizáciou prešla komplet celá paleta, či už ide o motorické verzie alebo karosárske vyhotovenia. Ak ste čakali veľké optické zmeny, boli ste vcelku naivní, veď o tom Volkswagen azda nikdy nebol, pravou ale je, že v konečnom dôsledku sa toho zmenilo viac, ako by niekto na prvý pohľad povedal. Exteriér sa vo všeobecnosti, odhliadnúc od verzie, naďalej nesie vo svojom tradičnom podtóne, doplnili ho ale viaceré nové detaily. Predný aj zadný nárazník dostal pozmenený, značne modernejší tvar, pričom Golf dostal prepracovanejšie predné svetlá. Tie síce tvarovo vyzerajú prakticky identicky, vnútri sa ale zmenila ich grafika a do vrcholnej výbavy sa nasťahovali dynamicky tvarované full-LED svetlomety. Inak tomu nie je ani vzadu, kde svetlá dostali rovnako veľmi atraktívny vyzuál so smerovkami, ktoré sa dokonca “načítavajú” v štýle Audi. Zaujímavosťou sú pritom výfuky, keďže tie môžu mať klasický okrúhly tvar, na fotkách ale vidieť aj moderné oválne koncovky. Verzie GTE, GTD či GTI ponúkajú športovejší look, ešte viac priostrené je ale vrcholné R-ko so skutočne podareným paketom. Samotné MQB-čko sa pochopiteľne nemení, do ponuky ale pribudli nové odtiene karosérie či dizajny diskov.

2017_golf_family_6602

Najväčší progres evidovať v interiéri – v duchu nedávnych štúdií sa do stredového panelu nasťahovala až 9,2″ obrazovka infotainmentu. Stredový panel tak prešiel väčšími zmenami, ktoré umožňujú zasadenie väčšieho displeja s obrovskou dotykovou obrazovkou, čírym skleneným povrchom a hŕstkou dotykových tlačidiel po jej ľavej strane. Čo však Octavia nemá a Golf po tomto facelifte vyfasoval, sú plne digitálne budíky, teda 12,3″ LCD prístrojový panel Active Info Display s nastaviteľnými funkciami a širokou škálou zobrazení. Toto riešenie už poznáme z väčšieho Passatu či Tiguanu, kde sa tešia veľkej obľube. Čudovať sa nemôžeme, nerátajúc prémiové automobilky, ide o najsofistikovanejšie budíky na trhu. Interiér tradičného zástupcu nižšej strednej triedy tak vyzerá skutočne moderne a hodnotne, čo bude určite jeho silnou stránkou. Môže za to plejáda najmodernejších asistentov a systémov, vrátane Apple CarPlay či Android Auto, ktoré sa tešia čoraz väčšej obľube. Držiteľ titulu európske Auto roka 2013 ďalej dostal Traffic Jam Assist a Emergency Assist, čiže asistenčné technológie určené pre jazdu v zápche, respektíve funkcionalita užitočná pri nehodách. V rámci príplatkovej výbavy však nebudú chýbať systémy ako Lane Assist, Adaptive Cruise Control, Park Assist, Automatic Post-Collision Braking System či Pedestrian Monitoring, alebo ovládanie gestami.

Podstatný je aj pohľad pod kapotu, kde sa po vzore Octavie do ponuky začleňuje úplne nový motor 1.5 TSI Evo s výkonom 96 kW / 130 koní (BlueMotion verzia) a 110 kW / 150 koní, ktorý odstupom času vytlačí z ponuky terajšie 1.4-ky. Benzínový štvorvalec disponuje systémom vypínania valcov, turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek či novou generáciou priameho vstrekovania paliva. Zmeny nastali aj na vrchole ponuky, kde môžeme nájsť ikonické GTI-čko s benzínovým dvojlitrom TSI. Jeho výkon poskočil na na 169 kW / 230 koní v štandardnej verzii, vyhotovenie s dodatkom GTI Performance sa po novom pýši silou 180 kW / 245 koní. Nad ním je napokon už len Golf R, ktorý si rovnako polepšil, nakoľko teraz sa agregát 2.0 TSI pýši výkonom už 228 kW / 310 koní a krútiaci moment má tiež nemalých 400 N.m. Erko vystrelí na stovku už za 4,6 sekundy, za čo do veľkej miery môže nielen pohon všetkých štyroch kolies (pomocou najnovšej generácie medzinápravovej spojky Haldex) ale aj dvojspojkovej prevodovke DSG. By the way, s príchodom faceliftovaného Golfu sa do ponuky začleňuje novo vyvinutá 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG.

 

zdroj | VW

1 Comment

  1. Michael píše:

    Toto je doslova žijúca legenda! 🙂 Skvelé auto ktoré sa už roky právom drží na vrchole rebríčkov predaja a obľúbenosti. Ikonické GTi alebo dokonca R-ko je snom nejedného chlapca/muža/chlapa/deda. Netajím sa tým, že pekný benzínový Golfík GTi alebo R verzie a v podstate ktorejkoľvek generácie by som jedného dňa rád uvítal vo svojej garáži. 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *