Úplne nový Arteon si ma získal, Volkswagen však cením najmä za asistenta priťahovania pohľadov

Nemám rád SUV-čka, ale tento famózny Mercedes-AMG GLC 43 Coupé chcem!
Otestoval som špičkové E 400 kupé, s ktorým vám ukážem, ako skutočne vyzerá auto “v plnke”

Arteon. To je názov vozidla, ktorého príchod na scénu vyvolal statočne neskutočný rozruch. Úplne nový model v portfóliu značky Volkswagen sa prvýkrát ukázal na autosalóne v Ženeve, kde som ho jednoznačne zaradil medzi najväčšie highlighty, no a v týchto dňoch pomaly ale isto zaplavuje aj naše cesty. Veľmi pozitívne ohlasy môžeme pripisovať hlavne dvom skutočnostiam. Jednak ide o očakávaného nástupcu veľmi obľúbeného CC-čka, i keď je pravda, že Arteon je o čosi vyššie a statusovo sa stáva vlajkovou loďou značky, keďže nahrádza aj Phaeton. Zároveň však vo Wolfsburgu pristúpili na mimoriadne vydarený a na pomery značky možno až nečakane výstredný dizajn, ktorý jednoducho už na prvý pohlaď zafungoval. Aká je však horúca novinka v skutočnosti, mimo žiary autosalónových reflektorov? Tentokrát sa tu nebudem už zbytočne rozpisovať a prejdem rovno k veci – do rúk sa mi dostal slušne naložený exemplár s 2-litrovým TDI-čkom, no a keďže záujem o tento počin bol väčší než som čakal, pripravil som komplexnejšie video, kde nájdeš (nielen) všetko podstatné!

 

YouTube_Subscribe

 

… no a keďže sa vždy snažím dostať k tým najzaujímavejším autám, medzičasom vám servírujem aj Arteon z opačného konca ponuky – vôbec najsilnejší a najdrahší variant 2.0 TSI 4Motion so 7-stupňovým DSG 🙂

 

YouTube_Subscribe

 


dizajn/image
vnútorná priestrannosť
kvalita spracovania
plynulosť prevodovky
perfektný podvozok
výbava + technológie



vyššia cena
absencia šesťvalca
pár lacnejších prvkov
miestami hlučnejšie nápravy


 
 
Technická špecifikácia verzie 2.0 TDI

Verzia Volkswagen Arteon 2.0 TDI Elegance
Motor preplňovaný benzín, 2.0 R4
Výkon 110 kW / 150 koní (3 500 – 4 000 ot./min)
Krútiaci moment 340 N.m (1 750 – 3 000 ot./min)
Pohon pohon predných kolies
Prevodovka 7-stupňová automatická prevodovka DSG
Akcelerácia 0-100 km/h 9,1 sekundy
Maximálna rýchlosť 220 km/h
Priemerná spotreba 6,1 l/100 km*
Objem nádrže 66 litrov
Objem kufra 563 / 1 557 litrov
Hmotnosť 1 643 kilogramov
Rozmery 4 862 x 1 871 x 1 450 milimetrov
Disky 19-palcové
Základná cena od 32 800 €
Základná cena verzie od 41 380 €
Cena testovaného modelu 54 880 €

* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkách.

Technická špecifikácia verzie 2.0 TSI

Verzia Volkswagen Arteon 2.0 TSI Elegance
Motor preplňovaný benzín, 2.0 R4
Výkon 206 kW / 280 koní (5 100 ot./min)
Krútiaci moment 350 N.m (1 700 – 5 600 ot./min)
Pohon pohon všetkých kolies 4Motion
Prevodovka 7-stupňová automatická prevodovka DSG
Akcelerácia 0-100 km/h 5,6 sekundy
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Priemerná spotreba 9,0 l/100 km*
Objem nádrže 66 litrov
Objem kufra 563 / 1 557 litrov
Hmotnosť 1 716 kilogramov
Rozmery 4 862 x 1 871 x 1 450 milimetrov
Disky 19-palcové
Základná cena od 32 800 €
Základná cena verzie od 49 720 €
Cena testovaného modelu 64 240 €

* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkách.


 

2 Comments

  1. Martin píše:

    Veľmi pekné auto, bez debaty. Ale skôr limuzína, ako športiak.

  2. tomas píše:

    zdravim, pekne testy 🙂 mam jeden dotaz k barve test vozu, jaky je presny nazev a kod? diky

Napísať odpoveď pre Martin Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *