Audi A4 3.0 TDI: Rovnaká a napriek tomu iná, oveľa lepšia!

Nissan GT-R MY2017: Nočná mora superšportov!

Automobilka Audi je jednou z odvekých stálic vo veľmi obľúbenej strednej triede. Sprvoti išlo o model 80, ten ale v roku 1994 vystriedal priamy nástupca segmentu D pod novým menom, čiže označením A4 (B5). Vyše dvadsať rokov na to, presnejšie v roku 2015 z Ingolstadtu vzišla v poradí piata, respektíve deviata generácia s kódovým označením B9, ktorá si svoju svetovú premiéru odkrútila na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte. Na Slovensku sa novinka ukázala v poriadnom predstihu, keďže B9-ku som mal možnosť vidieť naživo už v júli toho roku, až teraz sa ale ku mne dostala na podrobný test. A to nie hocijaký exemplár, ale rovno najsilnejšia naftová verzia so statočnou porciou výbavy. Čo so sebou obnáša, a vlastne, aké je najnovšie pokračovanie vôbec najúspešnejšieho Audi?

 

 

V skratke

  • áno, toto skutočne nie je len facelift, ale úplne nová generácia, aj keď okolie mi neraz neverilo
  • á-štvorka si zachováva dlhé desaťročia svoju charakteristickú základnú siluetu strechy
  • perfektné proporcie – tradičné a veľmi vyvážené, avšak miestami vskutku nudnejšie a uniformnejšie tvary
  • už na pohľad vystupuje novinka o čosi štíhlejšie, v skutočnosti je až o 120 kg ľahšia
  • hranatá single-frame maska, po stranách ktorej špičkovo svietia zaujímavo tvarované svetlá Matrix-LED
  • jeden z highlightov – od základov nová, horizontálne orientovaná, palubná doska nesúca sa v minimalistickom štýle
  • perfektný príplatkový 12″ digitálny štít pred vodičom, v jazyku Audi – Virtual Cockpit
  • 8,3″ farebný displej multimediálneho systému, ktorý ale za prítomnosti oných digitálnych budíkov neraz vlastne ani nepotrebujete
  • pod lakťovou opierkou sa totiž nachádza bezdrôtová nabíjačka pre smartfóny
  • pochvalným detailom je ambientné podsvietenie – v prípade nebezpečenstva sa príslušný ledkový pás rozbliká
  • zvukový systém Bang & Olufsen (19 reproduktorov), head-up displej, 360-stupňová kamera (žiaľ zadná sa neschováva, preto sa rýchlo zašpiní)
  • 3.0 TDI je najvýkonnejší motor ponúkaný v klasickej A4-ke, keďže väčším potenciálom disponuje až S4-ka, resp. budúca RS4-ka
  • Jazdná dynamika je naozaj úctyhodná, a to predovšetkým pružné zrýchlenie, pri ktorom sa o slovo hlási nielen príval nemalého počtu newton-metrov
  • veľkým plusom je neskutočné odhlučnenie interiéru – neraz za volantom máte dojem, že sedíte v benzínovom aute
  • slova chvály si jednoznačne zaslúži aj bravúrny podvozok s adaptívnymi tlmičmi
  • dlhodobá priemerná spotreba sa vie za normálu ustáliť v rozsahu 6-6,5 l/100 km

 

Záver

Je pravda, že najnovšia A4-ka sprvoti neohúri. Nie že by bola škaredá, to rozhodne nie, no okolie vám jednak neuverí, že ide o niečo úplne nové a prevratnejšie, nehovoriac o tom, že i naďalej si zachováva svoj univerzálny postoj vďaka ktorému z davu na prvý pohľad nevytŕča (základné verzie tobôž). Ten, kto ju však okúsi na vlastnej koži vie, že nejde o žiadny šedý priemer a vo svojom poslednom pokračovaní je citeľne lepšia ako jej predchodca. Koncernová príbuznosť a jej niektoré muchy sa stále nezaprú, nielen kvalita dielenského spracovania sa ale približuje k úplnej špičke z nemeckého tria, navyše disponuje perfektným podvozkom, moderným a výborne odhlučneným interiérom. Dbať však treba na to, že sme vo vodách prémiovej triedy a teda prakticky väčšina toho, na čo sa pozriete by ste v základe hľadali len márne a preto pri škrtaní príplatkovej výbavý musíte byť obzvlášť obozretní. V opačnom prípade vám cenové relácie vedia vyraziť dych. Dôkazom toho je aj tento plne vybavený kúsok v hodnote 82-tisíc eurokorún. Za to dostanete na oplátku veľmi kvalitný automobil strednej triedy, to, či je ale hodný až toľkých peňazí, nechám už na vás.



kultivovaný a zároveň silný motor
spotreba
vnútorné odhlučnenie
podvozok
Virtual Cockpit



menej výrazný dizajn
cena priplatkov
vŕzgajúce tlačidla na volante

 

Technická špecifikácia

Verzia Audi A4 3.0 TDI quattro
Motor preplňovaný diesel, 3.0 V6
Výkon 200 kW / 272 koní (3 250 – 4 250 ot./min)
Krútiaci moment 600 N.m (1 500 – 3 000 ot./min)
Pohon pohon všetkých štyroch kolies (quattro)
Prevodovka 8-stupňová automatická prevodovka
Akcelerácia 0-100 km/h 5,3 sekundy
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Priemerná spotreba 6,5 l/100 km*
Objem nádrže 58 litrov
Objem kufra 480 – 1 510 litrov
Hmotnosť 1 660 kilogramov
Rozmery 4 726 x 1 842 x 1 427 milimetrov
Disky 19-palcové
Základná cena od 30 900 €
Základná cena verzie od 52 530 €
Cena testovaného modelu 82 081 €

* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkách.

 

1 Comment

  1. Michael píše:

    Audi vo všeobecnosti nie je môj najobľúbenejší výrobca a konkrétne A4 nie je pre mňa extra zaujímavý kus, no musím povedať že spadá do kategórie tých racionálnejších modelov v dnešnom automobilovom svete, takže rozumiem že si nájde aj svojich priaznivcov. Minimálne musím vypichnúť nádhernú grafiku svetiel, z nich som bol naozaj očarený, no keď som si prečítal tú cenovku tohoto kusu tak som zostal, iba neveriacky, s otvorenými ústami, krútiť hlavou…

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *