Automobilka Audi je jednou z odvekých stálic vo veľmi obľúbenej strednej triede. Sprvoti išlo o model 80, ten ale v roku 1994 vystriedal priamy nástupca segmentu D pod novým menom, čiže označením A4 (B5). Vyše dvadsať rokov na to, presnejšie v roku 2015 z Ingolstadtu vzišla v poradí piata, respektíve deviata generácia s kódovým označením B9, ktorá si svoju svetovú premiéru odkrútila na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte. Na Slovensku sa novinka ukázala v poriadnom predstihu, keďže B9-ku som mal možnosť vidieť naživo už v júli toho roku, až teraz sa ale ku mne dostala na podrobný test. A to nie hocijaký exemplár, ale rovno najsilnejšia naftová verzia so statočnou porciou výbavy. Čo so sebou obnáša, a vlastne, aké je najnovšie pokračovanie vôbec najúspešnejšieho Audi?
Je pravda, že najnovšia A4-ka sprvoti neohúri. Nie že by bola škaredá, to rozhodne nie, no okolie vám jednak neuverí, že ide o niečo úplne nové a prevratnejšie, nehovoriac o tom, že i naďalej si zachováva svoj univerzálny postoj vďaka ktorému z davu na prvý pohľad nevytŕča (základné verzie tobôž). Ten, kto ju však okúsi na vlastnej koži vie, že nejde o žiadny šedý priemer a vo svojom poslednom pokračovaní je citeľne lepšia ako jej predchodca. Koncernová príbuznosť a jej niektoré muchy sa stále nezaprú, nielen kvalita dielenského spracovania sa ale približuje k úplnej špičke z nemeckého tria, navyše disponuje perfektným podvozkom, moderným a výborne odhlučneným interiérom. Dbať však treba na to, že sme vo vodách prémiovej triedy a teda prakticky väčšina toho, na čo sa pozriete by ste v základe hľadali len márne a preto pri škrtaní príplatkovej výbavý musíte byť obzvlášť obozretní. V opačnom prípade vám cenové relácie vedia vyraziť dych. Dôkazom toho je aj tento plne vybavený kúsok v hodnote 82-tisíc eurokorún. Za to dostanete na oplátku veľmi kvalitný automobil strednej triedy, to, či je ale hodný až toľkých peňazí, nechám už na vás.
Verzia | Audi A4 3.0 TDI quattro |
---|---|
Motor | preplňovaný diesel, 3.0 V6 |
Výkon | 200 kW / 272 koní (3 250 – 4 250 ot./min) |
Krútiaci moment | 600 N.m (1 500 – 3 000 ot./min) |
Pohon | pohon všetkých štyroch kolies (quattro) |
Prevodovka | 8-stupňová automatická prevodovka |
Akcelerácia 0-100 km/h | 5,3 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h |
Priemerná spotreba | 6,5 l/100 km* |
Objem nádrže | 58 litrov |
Objem kufra | 480 – 1 510 litrov |
Hmotnosť | 1 660 kilogramov |
Rozmery | 4 726 x 1 842 x 1 427 milimetrov |
Disky | 19-palcové |
Základná cena | od 30 900 € |
Základná cena verzie | od 52 530 € |
Cena testovaného modelu | 82 081 € |
* Nameraná počas testu pri bežnej jazde v zmiešaných podmienkách.
1 Comment
Audi vo všeobecnosti nie je môj najobľúbenejší výrobca a konkrétne A4 nie je pre mňa extra zaujímavý kus, no musím povedať že spadá do kategórie tých racionálnejších modelov v dnešnom automobilovom svete, takže rozumiem že si nájde aj svojich priaznivcov. Minimálne musím vypichnúť nádhernú grafiku svetiel, z nich som bol naozaj očarený, no keď som si prečítal tú cenovku tohoto kusu tak som zostal, iba neveriacky, s otvorenými ústami, krútiť hlavou…